kleur printen probleem

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

bobbylux
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:01

19 mei 2019, 23:13

Vraag je over hp officejet printer 5742. Zwarte inkt lijkt verdroogd. ik heb de volgende stappen uitgevoerd printer uitlijnen cartridges reinigen, vlekken verwijderen. Zwarte cartridge eruit gehaald en een tip van internet geprobeerd. Oordopje nat maken en dan op cartrige wrijven, dan drogen met keukenpapier. Er komt inkt op keukenpapier, maar als ik iets wil printen blijft het hetzelfde. Iemand zei ook van connectie punten te reinigen, waar bevind zich dit? kleur werkt wel. alvast bedankt. die tips gevonden op internet. Doordat ik die tips heb uitgeprobeerd is inkt niet meer droog, maar weet niet waarom hij niks wil afprinten. Hij is niet leeg. Wel een tijdje niet meer gebruikt. alvast bedankt.ps; Maar dan zou gekleurde cartridge ook droog moeten zijn? Maar dat is niet het geval.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 mei 2019, 18:33

de software van die printer uninstallen
computer herstarten en de nieuwe software opnieuw instaleren
en computer opnieuw herstarten
probeer dan eens een foto af te drukken

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

21 mei 2019, 11:43

Je kan een laatste test doen:
- eventueel printer terug zetten naar fabrieksinstellingen
- maak een copie van een blad met kleuren en zwart

Als dit niet lukt dan is de printer waarschijnlijk stuk omdat dit volledig offline gebeurt zonder tussenkomst van uw PC. Meestal is het dan de kop of de flatcable naar de kop.
Laten herstellen heeft meestal geen zin gezien de prijzen van de nieuwe printers.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019