Werking Epson ET-2650

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

22 jan 2019, 20:08

Hellokes iedereen, mijn echtgenote heeft vroeger tal van fotootjes gemaakt met het welbekende filmrolletje.

Het resultaat is dat er nu talloze fotoalbums bestaan, alsook nog meer enveloppen met ook fotootjes.

Voordat al dat papier op de vuilhoop zal belanden ben ik dus nu bezig al die fotootjes in te scannen, ik heb er nu toch reeds iets meer dan 1.000 door de scanner getrokken, en er blijven er nog veel ...

Nu heb ik gemerkt dat soms na het scannen van een foto, de scankop soms kleine bewegingen maakt.

Tijdens die bewegingen, die soms wel 20 seconden blijven duren, is de knop die het volgende scanbevel naar de scanner moet sturen, inactief, ik kan daar dus blijven op tokkelen.

Ik denk wel dat de software in de printer up-to-date is en dat ook de driver op mijn laptop OK is.

Iemand enig idee?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

22 jan 2019, 23:07

Danny,

Als de knop niet beschikbaar is moet je geduld hebben
tot de leeskop terug uitgelijnd op z´n startpositie staat.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 jan 2019, 09:22

Sony, bedankt voor dit antwoord, ik denk dat ik mijn probleem niet goed omschreven heb waardoor men het minder goed kon begrijpen, sorry.

Als ik een foto ingescand heb, die foto uit de scanner neem, dan zie ik meestal nog de scannerkop naar zijn start positie gaan, als ik dan de volgende foto op de scanner leg, dan is die kop reeds op zijn vertrekplaats te zien en staat daar stil, en dan kan ik meestal direct die nieuwe foto inscannen.

Soms gaat dit niet direct, en dan merk ik dat de scannerkop kleine bewegingen maakt die soms wel een 20tal seconden kunnen aanslepen.

Ik weet niet van waar deze "haperingen" zouden kunnen komen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 jan 2019, 12:37

Danny,

ik had dat zo wel begrepen, mogelijk hapert de kop tijdens het
glijden over de geleidstangen bij het scannen, zodat die niet
goed uitgelijnd staat in de startpositie, wat dan door het toestel
gecorrigeerd wordt. Zolang de uitlijning niet 100% is zal de start
knop onbeschikbaar blijven.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 jan 2019, 13:28

daar kan je niks aan/tegen doen normaal
komt waarschijnlijk door het frequente gebruik
en aan software kan dat niet liggen , als der iets zou kunnen op dat vlak , is het de firmware
maar ik vermoed gewoon door het gebruik , dat zijn nu éénmaal alles in één toestellen
misschien eens een tik naaimachiene olie op elke stang doen .

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 jan 2019, 08:06

Verhaegen (en iedereen natuurlijk), met de bedoeling met de spuitbus CRC die geleiders een beurt te geven (grapje natuurlijk) kwam ik tot de vaststelling dat die scankop tussen twee glazen platen ligt, en daar ik niet direct kon vinden hoe die geleiders te kunnen bereiken heb ik het dan maar zo gelaten.

Toch nog eventjes volgende informatie, ik heb sinds ik deze E-2650 in gebruik heb nog nooit meerdere scans na elkaar genomen, nu zijn er dat tientallen na elkaar, het kan dus goed zijn dat wat ik daar beschrijf als probleem altijd bestaan heeft.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender