Onderverdeling USB stick na formatteren

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

28 jan 2019, 19:37

Van een bepaald automerk kreeg ik als publiciteits geschenkje, een USB stick met daarop nuttige informatie n.a.v. een nieuwe auto.
Vanzelfsprekend staat daar hoofdzakelijk nog meer publiciteit op en voor de rest ben je daar niks mee.

Ik formatteerde deze stick dan maar eens en na afloop schrok ik ietwat toen ik in de verkenner (zie afbeelding) de onderverdeling van die stick zag, nl. USB station H en CD station G.

Kan er iemand dit verklaren of is dat niet normaal ?
Kan die stick opnieuw geformatteerd worden naar een eenheid, bv. enkel onder de benaming USB station H ?

Bedankt voor een woordje commentaar.  :wink:


Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

04 feb 2019, 07:13

Niemand een idee of tip ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 feb 2019, 09:14

der staan twee partities op ,
of uwe comp ziet de éne indeling wegens bepaalde indeling als cd inplaats van ....
kan der weer effe niet opkomen welk formaat ne cd gezien wordt

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

04 feb 2019, 12:07

raw indeling ?
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 feb 2019, 13:18

neen
in cd indeling maar kan der weer niet opkomen welke dat is
geen fat of ntfs of exfat of dergelijke maar .........
maar ge kunt die normaal selekteren en formateren naar gewenste indeling
maar in windows durft ik het niet garanderen , maar met een goed partitiontool wél

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

04 feb 2019, 18:30

Toby schreef:Van een bepaald automerk kreeg ik als publiciteits geschenkje, een USB stick met daarop nuttige informatie n.a.v. een nieuwe auto.
Vanzelfsprekend staat daar hoofdzakelijk nog meer publiciteit op en voor de rest ben je daar niks mee.

Ik formatteerde deze stick dan maar eens en na afloop schrok ik ietwat toen ik in de verkenner (zie afbeelding) de onderverdeling van die stick zag, nl. USB station H en CD station G.

Kan er iemand dit verklaren of is dat niet normaal ?
Kan die stick opnieuw geformatteerd worden naar een eenheid, bv. enkel onder de benaming USB station H ?
Komt méér voor........ en is wel normaal.

Zoals verhaegen hierboven al aangeeft zijn er meerdere partities aanwezig - al dan niet allemaal toegewezen; in uw geval waarschijnlijk 2.

Eén partitie staat waarschijnlijk in Fat32 en de andere partitie staat in "CDFS" formaat, vandaar dat je enerzijds een gewone stationsletter en anderzijds een "CD-stationsletter" krijgt.

Toby schreef: Kan die stick opnieuw geformatteerd worden naar een eenheid, bv. enkel onder de benaming USB station H ?
Naar één partitie formatteren gaat niet.
Je zult moeten verwijderen en terug aanmaken, dan pas kun je formatteren.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 feb 2019, 07:31

Beste mensen, alweer laat Seniorennet optekenen dat er hier steeds leden zijn die bereid zijn te helpen en nuttige informatie te geven waar nodig, onbaatzuchtig en belangloos ...

Hartelijk dank voor de info.
Alweer wat bijgeleerd.  8) :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !