Yehua Dongle

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 apr 2019, 17:36

Uit interesse en vooral om daar wat over bij te leren, kocht ik me een Chinese (dus goedkope) dongle Yehua teneinde een televisietoestel als computerscherm te gebruiken. Ik configureerde zowel in Windows 10 en Linux Mint 18.3 en slaagde er in beide systemen in contact te laten opnemen met de dongle om zo verbinding te krijgen met het net. Dit principe leek heel erg goed op het verbinden met het net met een gewone provider, een gewone router of versterker. So far so good ...

Maar mijn volgende vraag klinkt nu misschien onverwacht, maar eens er verbinding is tussen de laptop en de dongle, is het mij niet langer duidelijk om dan verder te werken met het tv scherm, bediend via de laptop/computer. Hoe dit moet, snap ik niet ... :oops:

Ik weet dat mijn uitleg nogal summier is, maar uit de nog kortere handleiding die bij de dongle gevoegd was (gelukkig ook in het Engels en niet in het Chinees) wordt er gezwegen hoe het verder moet eens er verbinding is via de dongle. Is er hier iemand die daar meer ervaring mee heeft ?
Bedankt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

12 apr 2019, 11:06

Toby,

Windows 10:
Rechts klikken op een lege plaats op het bureaublad.
Klik op Beeldscherm instellingen.
Scroll naar onder: Meerdere beeldschermen.
Verbinding maken met een draadloos beeldscherm.
Klik ook op Geavanceerde beeldscherm instellingen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

03 mei 2019, 23:26

Bedankt Sony voor je toelichting, maar blijkbaar is er al wat stuk aan de dongle want ik slaag er niet meer in verbinding te maken met het net. :roll:
Van zodra er terug contact is laat ik iets weten.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 mei 2019, 09:13

@ Toby,

Wat heb je eigenlijk gekocht, want onder Yehua vind ik zowel Wifi dongle als chromecast. Niet dat ik je intelligentie wil beledigen ....... :)

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 mei 2019, 08:36

hviaene schreef:
04 mei 2019, 09:13
@ Toby,

Wat heb je eigenlijk gekocht, want onder Yehua vind ik zowel Wifi dongle als chromecast. Niet dat ik je intelligentie wil beledigen ....... :)
Beledigen ? Nee hoor, daar ben jij niet het type forumlid voor, dacht ik.
Je bent steeds bereid tot hulp en dan kan je niks verkeerd doen.
Overigens, zit ik zo niet niet in elkaar hoor.
Impulsief kan ik wel zijn, maar mij beledigd voelen ? Neenee.
Maar nu ter zake : ik zal eens een afbeelding opzenden van dat ding. 8)
Eerst even opzoeken want het is hier een rommeltje.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 mei 2019, 16:04

Afbeelding
2 = adapter/voeding
G = eigenlijk toestel


Afbeelding
Voor- en zijkant doosje


Afbeelding
Achter- en zijkant doosje

Bemerk de spelfout op de voorzijde van het doosje : "Wirless" i.p.v. "Wireless" ....
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 mei 2019, 08:40

Het is dus wel degelijk een chromecast. Kom je met https://chromecast2.nl/handleiding-chro ... stalleren/ verder?

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 mei 2019, 03:43

Hier leer je dagelijks iets bij, vooral door de inzet van de medewerkers. Mooi.
:oops: Dongle en/of chromecast, wist ik al dat daar een verschil tussen is of juist niet ?
Op dat terrein ben ik nog behoorlijk groen en start als beginneling in die materie.

Leuk je alweer te lezen hviaene in je klassieke correcte to the point taal. Dank je overigens nogmaals. :wink:
Als ik deze nacht nog wat kan slapen, test ik vandaag je informatie uit en laat naar aloude gewoonte wel iets weten zodat anderen er wellicht ook nog iets aan hebben.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 mei 2019, 23:48

Even melden, voor wie het interesseert natuurlijk, door omstandigheden heb ik nog geen gelegenheid gehad het ding verder uit te testen. Het is beloofd, van zodra ik kans heb, laat ik iets weten.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 jun 2019, 06:06

Aangezien ik de laatste tijd ietwat gezondheidsproblemen ondervond en minder vaak tot computeren kwam, kon ik de raadgevingen nog niet ten gronde toepassen. Ik zie wel beterschap op komst en het verder uitspitten van het probleem staat nog steeds op de agenda.
Ik laat zeker nog iets weten voor hen die zich ook interesseren in dit probleem en natuurlijk ook voor de anderen .... 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

06 jun 2019, 13:44

Afbeeldingdit is inderdaad crome cast...ik heb die verleden week cadeau gekregen
van de zoon...daarmee kun je foto's ,filmpjes steamen naar uw tv.
wel heb je nog de app nodig op uw iPhone of smartphone van crome cast.(HOME)
ik moet het ook nog onder de knie hebben ,want alles wordt vlug uitgelegt door die gasten :D
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )