Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

28 apr 2010, 17:18

In onze buurlanden staan ze al véél verder wat betreft webverkoop.
Hoewel het ook een beetje aan de "goedwil" van de verkoper ligt.

Hou je vast voor de dag dat een "hongkong" pakje niet of laattijdig aankomt.
Bij laattijdige afkevering krijg je daar ook een mooie nota van de douane bij.

Invoertaks betalen, btw opleggen en 25€ extra afleverkosten.
Dat kan wel eens een zure appel zijn voor een goedkope hongkong deal.
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

28 apr 2010, 17:25

Hongkong is een van de landen die zonder problemen door de douane komen. Zolang er verzonden wordt met regular mail en geen verzendingsmaatschappij is er geen probleem.
Ik meen wel dat ik weet waarover ik praat na menigvuldige (> 100) aankopen uit desbetreffende landen.
USA en Japan krijg je wel nota van douane, doch dan ben je nog verschillende euro's goedkoper uit.
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

28 apr 2010, 18:27

Iets dat met regular airmail komt zal nooit erg groot of waardevol zijn.
Op gewone post worden ook steekproeven gedaan met doorlichten.

Je moet gewoon die gelukkige zijn die ze dan bij zijn pietje hebben.
Geloof me, ik bestel regelmatig bij die mannen.

Heb je al eens iets gehad met een defect?
Ooit proberen terug te sturen ?

Veel geluk :lol:
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

romia
Lid geworden op: 11 feb 2006, 12:44
Locatie: 8020

01 sep 2010, 20:36

een vraagje voor de kenners onder u, ik ben van plan me een nieuwe pc of laptop aan te schaffen mijn vraag is wat is beter een laptop of een pc en op wat moet ik letten kwestie van geheugen en harde schijf enz.. het is louter voor privé gebruik thuis ik surf wat en download het een en ander maar ook niet overdreven veel ik werk wel met photoshop elements 5 , en monteer ook af en toe een film met pinnacle 11 plus , zou ook willen weten wat het intresanste is kwa prijs moet eventueel ook een scherm klavier enz.. hebben ingeval van een huis pc , hopelijk krijg ik wat goede informatie van jullie kenners :lol:
groetjes Romia

HP Pavilion dv8 Notebook pc
Processor : Intel(R)Core(TM)i5 CPU M450 @ 2.40GHz 2.40GHz RAM 4,00 GB 64 bits

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

01 sep 2010, 20:54

romia schreef:een vraagje voor de kenners onder u, ik ben van plan me een nieuwe pc of laptop aan te schaffen mijn vraag is wat is beter een laptop of een pc en op wat moet ik letten kwestie van geheugen en harde schijf enz.. het is louter voor privé gebruik thuis ik surf wat en download het een en ander maar ook niet overdreven veel ik werk wel met photoshop elements 5 , en monteer ook af en toe een film met pinnacle 11 plus , zou ook willen weten wat het intresanste is kwa prijs moet eventueel ook een scherm klavier enz.. hebben ingeval van een huis pc , hopelijk krijg ik wat goede informatie van jullie kenners :lol:
Tegenwoordig is 4GB ram aanbevolen en geen overdreven luxe.
Bekijk het als de nieuwe standaard.
Als je kiest voor een laptop, let er dan op dan je eentje neemt met een eigen grafische adapter en geen onboard (ook wel shared genaamd).
Zeker met het oog op photoshop.
Een lijst met goedgekeurde en getestte grafische kaarten voor photoshop kan je hier bekijken. Daarvan ben je zeker dat ze het goed doen:

http://kb2.adobe.com/cps/831/cpsid_8311 ... ID=3350462
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Madeleen
Lid geworden op: 14 mei 2007, 19:23
Locatie: W.VL

04 jul 2011, 22:12

Ik ga dikwijls op vacantie naar Tenerife en het verwondert me ten zeerste dat je daar fototoestellen en cameras kunt kopen voor "een appel en een ei".
Is dit eigenlijk wel te vertrouwen ? Zijn die toestellen wel compatibel met onze computers enz...
Ze vragen er maar 1O of 15 euro voor, maar als die toestellen hier onbruikbaar zijn, is het toch weggegooid geld.
Graag uw mening daaromtrent. Vooraf bedankt !

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

05 jul 2011, 10:50

Namaak van bij de "zwarte mannekes" ?
Kan je eens een merk/type noemen want er zijn duizenden toestellen op de markt met allen verschillende specificaties.

Voor 15€ heb je niks, dat zou ik gewoon links laten liggen.
Dat zijn draagbare webcamera's (zo noem ik ze toch)
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Madeleen
Lid geworden op: 14 mei 2007, 19:23
Locatie: W.VL

05 jul 2011, 21:45

Bedankt voor de reactie en sorry voor mijn laat antwoord.
Het gaat over de gewone goede merken, zoals Sony, Panasonic, JVC. Types kan ik niet geven, gezien ik nu weer thuis ben. Een van die verkopers daar haalde zelfs aan dat Mediamarkt de waarborg op hen neemt. Als je een eigen toestel mee hebt, stellen ze voor om je toestel om te ruilen, zodat je dan een heel modern up-to-date toestel hebt. Enfin, ik ben er niet in getrapt ...
Bedankt voor Uw aandacht.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

06 jul 2011, 09:26

Da's heel verstandig, want voor 15 euro een nieuw toestel ??
Pas op, het kan he, maar dan vrees ik dat je enkel een lege behuizing hebt. :lol:

In het buitenland aankopen kan soms veel goedkoper zijn, maar niet zo goedkoop. Laat je niet beetnemen en blijf altijd realistisch.
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 nov 2012, 08:21

Blijkbaar zijn er weinig goede of slechte ervaringen te melden de laatste tijd, daarom eventjes volgende slechte ervaring hier bekend maken.

Onze kleindochter studeert op Erasmus, en met de bedoeling haar enkele werkzaamheden te verlichten was het mijn bedoeling haar met een verrassing te bedenken, namelijk het offreren van software voor tekstverwerking.

Te dien einde stel ik mij in verbinding met de firma EDUPartner uit Sint Niklaas met de vraag of ik daar kan bestellen, de goederen bij mij laten leveren en ze ook betalen, en daarbij gebruik maken van de studentenpas van de kleindochter.

Dit kon zonder probleem, en er werd dan ook overgegaan tot een bestelling waarvan hieronder de bevestiging ervan (mijn gegevens werden onleesbaar gemaakt, deze van de leverancier niet ten bewijze van de echtheid van mijn melding), noteer de datum van de bevestiging
Afbeelding
Daar de goederen uit voorraad leverbaar waren, en er na 14 dagen nog geen levering gebeurd was, werd er (een eerste maal) telefonisch om de reden van niet uitvoeren van de opdracht geïnformeerd.

De eerste uitvlucht was dat er door het begin van het nieuwe schooljaar enorm veel werk was waardoor ze een "lichte" achterstand hadden opgelopen, wat ik toen nog wel kon begrijpen.

Daar de levering nog steeds op zich liet wachten bleef ik telefonisch (en ook per mail, maar daar kreeg ik geen antwoord op) aandringen en kon daarbij iedere keer een ander verhaal te horen:
- een bepaald deel van de bestelling was niet meer in voorraad
- men zou mij de softwaresleutel laten geworden zodat ik deze software rechtstreeks kon downloaden
- maar wat dan met de headset die bij de software voorzien is?
- dit was geen probleem, men kon mij een andere headset leveren
- de leverancier had nog geen sleutel laten geworden
- de goederen waren onderweg tussen de leverancier en werden door EDUPartner eerstdaags verwacht
- de goederen zijn nog niet toegekomen

Uiteindelijk werd overeengekomen de bestelling te annuleren en de som van 153.00 Euro zou mij terug bezorgd worden, ook dit bleek opnieuw de zoveelste leugen te zijn, en bij een nieuw telefonische navraag werd mij gezegd dat de betaling ingeschreven was voor vrijdag aanstaande (09/11/2012).

Heden (16/11/2012) is van deze terugbetaling nog niets te zien.

Ik stel mij hierbij de vraag waar ik deze oneerlijke handelspraktijken kan aanklagen, ik heb dit gisteren reeds aan FOD Economie laten weten (eventueel scholen verwittigen of wat weet ik nog meer?).

Graag nuttige tips om deze firma eventjes te laten voelen dat dergelijke praktijken niet toegelaten zijn.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

26 nov 2012, 22:02

Alles begint bij het versturen van een aangetekend schrijven met een ingebrekestelling.

Hierop kan dan de verkoper zijn kant van het verhaal doen waarmee u verder kan gaan.
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 dec 2012, 18:29

Wel, het is zover, na nog herhaaldelijke pogingen met iemand van die firma in verbinding te komen die mij betrouwbare informatie kon geven is tot op heden nog steeds niet overgegaan tot terugbetaling voor de niet geleverde maar wel betaalde goederen, ik heb ze vandaag per aangetekend schrijven in gebreke gesteld.

Dit is gewoon een malafide firma die op een, laten we zeggen, eigenaardige manier aan geld wil komen.
Afbeelding
Ik laat nog wel het vervolg van mijn slechte ervaringen weten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 dec 2012, 20:55

Danny

Google geeft meerdere hits van vreemde praktijken bij EDU...
Instanties die mogelijk een steuntje in de rug kunnen geven ?
Ombudsdienst :
http://www.ontevredenklanten.be/klachte ... dupartner/

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _internet/

http://www.microsoft.com/belux/nl/educa ... ntact.aspx

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

08 dec 2012, 02:09

er is iets raar met dit adres:

http://www.ontevredenklanten.be/klachte ... dupartner/

als je daar klikt op de website van edupartner beland je niet op edupartner.be, maar op edupartner.com, een totaal lege site..

http://ww42.edupartner.com/?kw=EDU+Partner

als je rechtstreeks zélf het adres intikt van edupartner.be, dan kom je op deze site:

http://edupartner.be/

waar je dan je taal kan kiezen...

en zeggen dat die site een paar jaar terug hier nog aanbevolen werd, omdat je er met een studentenkaart koopjes kon doen. ik geloof zelfs dat er een medewerker van hen hier op seniorennet reageerde op bepaalde postings.
het kan dus verkeren. doodjammer.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 dec 2012, 07:32

Gisteren is mijn aangetekend schrijven, met bericht van ontvangst vertrokken.
Ook heb ik een mail gestuurd met de inhoud van die brief naar EDUPartner, en bij het versturen van die mail de mogelijkheid een "ontvangst melding" aangeklikt, wel ik heb die ontvangstmelding gekregen
Afbeelding
Nog eventjes vermelden dat het vermelde telefoonnummer bijna bestendig bezet is, alsof ze de horen van het apparaat laten liggen.
Eergisteren (6 december 2012), toen ik voor de zoveelste maal een telefonische poging ondernam informatie te bekomen en met een zekere Pim wou spreken, werd ik onmiddelijk doorgeschakeld naar ...... een grote stilte, op mijn telefoontoestel kan men de duur van een gesprek aflezen, wel, na 8 minuten stilte heb ik ingehaakt. Verdere pogingen opnieuw met dat nummer in verbinding te komen liepen steeds op een tuut, tuut, tuut uit, .....

@Psekspeer, die opgegeven adressen staan in mijn lijstje, maar ik stel mij de vraag of Ecops, en misschien Financiën (BTW) hierin niet geïnteresseerd zouden zijn.

Groetjes

Danny

UPDATE

Ik ben eventjes via Googel streetview gaan zoeken naar de Parklaan 69 in Sint-Niklaas, daar waar EDUPartner zou te vinden zijn.
Het huisnummer 69 is niet leesbaar op Google, maar links van dat gebouw, Park Residentie, is het huisnummer 71, en veel verder naar links in die laan is FUN te vinden, die zitten op het huisnummer 87.
Dus, daar waar de CD&V te vinden is, daar moet ook EDUPartner zitten.

Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken, en ben op Google gaan zoeken naar informatie over CD&V in Sint-Niklaas. Via het telefoonnummer van het secretariaat, en zo bij de op Google te vinden provinciaal secretaris (een mevrouw) terecht gekomen. Ik werd hoorbaar automatisch naar een ander nummer doorverbonden, waarschijnlijk een follow me schakeling.
Op mijn vraag of zij bekend was met EDUPartner kon ze mij duidelijk antwoord geven over het doel van deze firma, namelijk computer, software naar stucenten toe, en op mijn opmerking dat het bedriegers waren was er blijkbaar plotseling niets meer te vernemen over die firma ...

Spijtig dat ik niet aan stemherkenning kan doen, ik ben namelijk ook reeds door een vrouw te woord gestaan op het telefoonnummer van EDUPartner ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender