ERVARINGEN MET PROVIDERS/ goede en slechte

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 dec 2006, 18:34

Aan alle seniornetters.

Als gevolg van een mail betreffende eigenaardige verkoopspraktijken van televisiesignalen verdelers (Telenet – Belgacom) dat misschien onterecht als hoax omschreven wordt kan ik een gedeelte van deze mail wel degelijk bevestigen, daar ik wat hierna volgt, persoonlijk meegemaakt heb.

Een oudere weduwe (wat is oud? Ik ben ook voorbij de 70), hier verder in de straat woonachtig, en die mij nogal veelvuldig om raad vraagt, kreeg ik een tweetal weken terug aan de telefoon met de melding dat ze twee mensen van “de kabeltelevisie” binnen gelaten had die daar waren met informatie betreffende op til staande wijzigingen.
Die mensen vertelden haar doodleuk dat ze, indien ze verder televisie zou willen kijken, iets zou moeten bijplaatsen, maar dat dit wel iets zou kosten.
Hierdoor zou ze dan wel meer televisiekanalen hebben, en ook radio ontvangst zou mogelijk zijn.
Ze zou verder niets moeten ondernemen, enkel “hier” eventjes tekenen voor “ontvangst” van de inlichtingen.
Ik heb haar de dringende raad gegeven vooral niets te tekenen, en die mensen buiten te laten, wat zij dan ook wijselijk gedaan heeft.

Enkele dagen later werd er bij ons aan de voordeur aangebeld.
Daar stonden twee personen met de vraag of ik mijnheer ….. was?
Natuurlijk was ik dat, mijn naam staat op de bel te lezen. :wink:
Of zij effekes binnen mochten om mij, daar ik klant was bij de kabeltelevisie maatschappij, inlichtingen te verschaffen betreffende ……..

Deze mensen waren zogezegd van Telenet, hebben zich op geen enkele manier gelegitimeerd.
Ze droegen wel een T-shirt waarop Telenet te lezen stond.
Ik heb hen vlakaf gezegd dat ik reeds voldoende inlichtingen bekwam van Telenet zelf, en dat ik verder geen inlichtingen wenste, wat hen duidelijk niet happy stemde.
Met de woorden dat de mensen die inlichtingen niet goed begrijpen, zouden ze zelf wel het “formulier” invullen dat ik de bijkomende inlichtingen bekomen had.

Hierbij toch enkele vragen en bemerkingen:
- dat ik klant ben van de kabeltelevisie is toch niet moeilijk te achterhalen.
Volg de kabel, die meestal tegen de muren van de huizen gelegd werd, tot aan een verdeelpunt.
Volg vanaf daar de kabel die ergens een huis binnen gaat.
Bingo! Daar zal voor 99% zekerheid een kabelkijker te vinden zijn.
- waarom moet men tekenen voor ontvangen inlichtingen?
- waarom worden er twee mensen rondgestuurd voor het zogezegde verstrekken van inlichtingen?
- waarom moeten zij binnenkomen voor het verstrekken van zogezegde inlichtingen?

Wie de mail wenst te ontvangen kan het mij gerust vragen.

’t Is maar dat men het weet.

Groetjes
Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 19 dec 2006, 09:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

knokke
Lid geworden op: 12 nov 2004, 17:24
Locatie: waasland

18 dec 2006, 18:47

bedankt voor uw goede raad. voorkopig verander ik niets en wacht nog een tijdje de evolutie af.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 dec 2006, 12:28

ik wou dat die eens bij mij kwamen
dan konden ze die kabel eens binnenleggen die der maar niet binnen geraakt

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

30 dec 2006, 10:40

een gemakkelijke truuk om bij de mensen binnen te geraken. het doet me denken aan die valse politie-agenten, of die gasten die zogezegd naar het water komen kijken! en voor dat je het weet zijn ze er met je spullen vandoor. al eens gebeld naar telenet om te vragen of zij echt mensen op pad sturen? nog beter: bel direct de politie als ze zich niet kunnen legitimeren!
bejaarde mensen zijn toch zo kwetsbaar wat dat betreft. kan seniorennet hier niet eens een soort algemeen waarschuwingsbericht plaatsen voor die nep-agenten/installateurs/verkopers?
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
Gast

05 mar 2007, 22:53

Ben klant voor ADSL bij Euphony en heb Belgacom abonnement voor 22,85 € voor 2 maanden, ADSL euphony: 16,52 € per maand en nooit enig probleem.

bunker
Lid geworden op: 26 apr 2007, 11:05

27 apr 2007, 09:52

hello senioren, ik ben onlangs van skynet naar clearwire overgegaan (www.clearwire.be om te zien of clearwire je regio dekt) want clearwire werkt met radiosignalen, Antenne in stopcontact en ethernet-fiche in ethernetcontact en surfen maar (1 à 2 uur wachttijd om te activeren). Momenteel loopt een promotie omdat ze nieuwe speler op de internetmarkt zijn. Makkelijker kan niet denkt ik...

snoeperke
Lid geworden op: 05 aug 2003, 06:35
Locatie: Belsele

08 jun 2007, 07:01

kwantum schreef:Ik ben een tevreden gebruiker van edpnet.
Vorige maand een slordige 50 Gb gedownload voor nog geen 35 EUR tegen volle ADSL snelheid...mijn maandelijkse trafiek van 20Gb kost nog geen 30 EUR. Wie doet beter...
Klopt, 29,95 prer maand en 20gb.
Bij Belgacom betaal je voor 5 Gb extra 5 euro of 1 euro per extra gb.
Bij edpnet betaal je per extra gb 0,25 euro.
De snelheid is hetzelfde, en de overschakeling van Belgacom naar Edpnet ging als een fluitje van een cent.
Gewoon een telefoontje naar Belgacom om op te zeggen en Edpnet stond klaar om over te nemen.
Ik bespaar mezelf nu 12 euro per maand maal twaalf is 144 euro per jaar.
De streek van Reinaert de vos en canteclaer

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 aug 2007, 20:09

snoeperke schreef:
kwantum schreef:Ik ben een tevreden gebruiker van edpnet.
Vorige maand een slordige 50 Gb gedownload voor nog geen 35 EUR tegen volle ADSL snelheid...mijn maandelijkse trafiek van 20Gb kost nog geen 30 EUR. Wie doet beter...
Klopt, 29,95 prer maand en 20gb.
Bij Belgacom betaal je voor 5 Gb extra 5 euro of 1 euro per extra gb.
Bij edpnet betaal je per extra gb 0,25 euro.
De snelheid is hetzelfde, en de overschakeling van Belgacom naar Edpnet ging als een fluitje van een cent.
Gewoon een telefoontje naar Belgacom om op te zeggen en Edpnet stond klaar om over te nemen.
Ik bespaar mezelf nu 12 euro per maand maal twaalf is 144 euro per jaar.
En als je op Test Aankoop bent geabonneerd, gaat er nog eens 10% van de abonnementsprijs af.
Voor zover ik mij herinner hoef je niet zelf naar Belgacom (of je huidige provider) te bellen. EDPnet doet dat voor jou. Ik ben er zeer tevreden over, en durf deze aan te bevelen.
Nog een tip: als je ADSL (of kabel breedband) overweegt, geef dan een paar euro meer uit en koop een router/modem géén modem. Uitleg: zo'n router sluit je gewoon aan op de netwerkpoort van je PC en je hoeft géén drivers of andere software te installeren, een kopzorg minder.

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

29 aug 2007, 21:06

Een klein (voor sommigen een groot) bezwaar bij de overgang van bijv. Skynet naar EDPnet is dat je je emailadres moet wijzigen.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

31 aug 2007, 16:21

Als ik dat allemaal hier lees ben ik nog steeds het voordeligst bij mijn eigen provider. Dus zowel met electriciteit, vaste telefoon, gsm en internetaansluiting ben ik nog het goedkoopst van allemaal.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

31 aug 2007, 16:26

En voor Foxy : er is niets gratis, enkel de zon gaat gratis op en die zien we niet veel. Ik heb dat ook gevraagd aan mijn provider en kreeg dat te horen wat ik vreesde. De kosten-baten rekening van tijdelijk opzeggen van je abbonement komt niet overeen, je hebt meer kosten. Dan de nieuwe aanvraag die je dient te doen via de officiele weg op terug activatie, e.d. Ik heb besloten van gewoon alles zijn gang te laten gaan, alles te laten zoals het is en op mijn langdurig verlof een fles minder te drinken en al de onkosten zijn er al uit. En ik kom thuis, zet dat ding aan en kan alles lezen wat er staat. Een bijkomende gemak is dat ik zelfs in het buitenland kan zien wat er naar mij geschreven werd en dat gaat natuurlijk niet als je geen aansluiting meer hebt bij je provider. Deze gaat zeker voor al die maanden je mails niet bijhouden als je niet zijt aangesloten.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

31 aug 2007, 16:36

... en dat gaat natuurlijk niet als je geen aansluiting meer hebt bij je provider.
Natuurlijk gaat dat wel met een emailadres als Gmail e.d.. :idea:

korhaantje
Lid geworden op: 14 mar 2005, 20:04
Locatie: 2300 Turnhout

31 aug 2007, 20:12

Jawel Condes, maar je hebt wel een provider nodig om op het net te geraken. Er zijn er natuurlijk overal te vinden waarbij je dit gratis kan.

korhaantje.
Windows XP Home & Pro
Vista Business
Windows 7 ultimate
Ubuntu 9.1 (Karmic) geïnstalleerd.

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

31 aug 2007, 20:16

Bij "langdurig verlof" dacht ik aan hotel/internetcafé enz. :)