ERVARINGEN MET PROVIDERS/ goede en slechte

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

marianne
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:04
Locatie: anderlecht bij brussel

27 jul 2006, 08:56

Ik kreeg het bezoek van de technieker van tele2-Versatel op 10 juli (was zonder internet sedert 30.06.2006).
De SpeedTouch 716 was defect en er werd vervangen door een nieuwe SpeedTouch 706 (na 8x telefoneren naar de helpdesk).
De telefoon werd mij echter niet aangerekend door tele2; dus toch ook iets positiefs.
Acer Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 60GHzDualCore - Windows 7 Home Premium 64bits SP2 - HD 500GB - externe HD 320GB - 4 GB BitDefender internet security 2010 - Mozilla Firefox CCleaner

straatkat
Lid geworden op: 27 jan 2003, 11:14
Locatie: Brugge

16 aug 2006, 23:39

Ikzelf heb bij Belgacom ADSL Multi en betaal per maand 40€, helpdesk 0800 nr. dus gratis en direct geholpen. Ik had Telenet ja, maar dat nooit meer!. Er is veel inbegrepen in dat abonnement: anti-virus, gratis muziek downloads, 15 Gb volume en mijn telefoonab. aan halve prijs wegens pensioenleeftijd. En alles draait perfect zonder problemen, leuk toch? Dat mocht ook eens gezegd worden.

Jean
XP Media, Euphonynet, Anti-virus BullGuard v.6.1, Microsoft Off 2003

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

17 aug 2006, 18:16

Inderdaad heb ik ook even ( 3 weken) moeilijkheden gehad met over te gaan van Belgacom-skynet naar euphony. De technieker heeft dit gratis komen uitklaren bij mij thuis en sedert de laatste 2 jaar kan ik niet zeggen nog maar één probleem te hebben gehad. Ben met mijn stroom, internet, gsm en vaste telefoon bij euphony, en het is een pak goedkoper dan bij belgacom. Ze bellen zelfs regelmatig om mij goedkopere versies voor te stellen en alles blijft gewoon werken.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 sep 2006, 19:24

Leuk te lezen dat nagenoeg iedereen tevreden is van zijn provider.
Dat ben ik ook. Sedert januari 2001 ben ik aangesloten bij Telenet voor internet (Telenet Internet Mono) en telefonie. Bovendien krijg ik een flinke korting van mijn ex-werkgever voor de abonnementsprijs. Dat is altijd meegenomen :wink:

Toegegeven : aanvankelijk ondervond dit bedrijf heel wat problemen met hun administratie-fakturatie. Nochtans heb ik tot op heden geen enkele noemenswaardige klacht.

Onlangs liet ik digitale tv installeren. Voorafgaand aan deze installatie had ik opgemerkt dat de surfsnelheid niet was zoals het hoorde te zijn. Er werd afspraak gemaakt, waaraan Telenet stipt gevolg gaf en probleemloos de modem verving. Wat mij opviel is dat de techniekers (ook al zijn die soms in onderaanneming) werkelijk hun best doen om de klant tevreden te stellen.

Ik denk dat je wat geluk moet hebben bij die dingen en overal loopt het wel eens fout. Perfectie is niet van deze wereld.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

07 sep 2006, 20:44

Toby schreef:Leuk te lezen dat nagenoeg iedereen tevreden is van zijn provider.
Dat ben ik ook. Sedert januari 2001 ben ik aangesloten bij Telenet voor internet (Telenet Internet Mono) en telefonie. Bovendien krijg ik een flinke korting van mijn ex-werkgever voor de abonnementsprijs. Dat is altijd meegenomen :wink:

Toegegeven : aanvankelijk ondervond dit bedrijf heel wat problemen met hun administratie-fakturatie. Nochtans heb ik tot op heden geen enkele noemenswaardige klacht.

Onlangs liet ik digitale tv installeren. Voorafgaand aan deze installatie had ik opgemerkt dat de surfsnelheid niet was zoals het hoorde te zijn. Er werd afspraak gemaakt, waaraan Telenet stipt gevolg gaf en probleemloos de modem verving. Wat mij opviel is dat de techniekers (ook al zijn die soms in onderaanneming) werkelijk hun best doen om de klant tevreden te stellen.

Ik denk dat je wat geluk moet hebben bij die dingen en overal loopt het wel eens fout. Perfectie is niet van deze wereld.
VOLLEDIG mee eens !!!!!
:lol: :lol:

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 okt 2006, 20:54

Ik ben sinds augustus 2005 "lid" van versatel always more. (1 Mbyt) Dit aan 34,95€/maand. (wel 3 maanden zonder internet gezeten dec 2005, en jan, feb 2006 BELLEN naar de tech dienst of wat dan ook HELPT NIET, NIET Doen, het kost u alleen maar veel tijd EN geld, ze houden geen rekening met wat dan ook-> onbekwaam/onderbemand/hopeloos. )
Sinds medio mei 2006 een bericht gekregen dat de Always More klanten van Versatel "gratis" gaan overgeschakeld worden naar Tele2 4Mbyt, dus 4 X sneller. Eerst was dit VOOR 30 september 2006, dan verschoven naar 30 oktober 2006, en vandaag bericht gekregen dat dit EENS gaat gebeuren maar wanneer :?: en wat gaat de prijs zijn. :?:
Euphony heeft een jaar abo voor nieuwe klanten aan 4 Mbyt voor 19.99€/maand.
Zou ik dat kunnen doen "zonder" boete te betalen aan Versatel. Nog iemand ervaring met dit probleem, volgens een e-mail van Versatel zou het gaan om "DUIZENDEN klanten die elk manueel moeten omgeschakeld worden" en dit kost ZEER veel tijd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

27 okt 2006, 20:14

Vandaag een schrijven ontvangen van een gerechtsdeurwaarder om bijna 250€ binnen de week te betalen aan tele2. Dit volgens factuur 0000xxx. Ik heb NOOIT een factuur van tele2 ontvangen en ik zou ook niet weten waarvoor. Tele2 is....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

kwantum
Lid geworden op: 26 jul 2005, 10:17

06 nov 2006, 23:03

Ik ben een tevreden gebruiker van edpnet.
Vorige maand een slordige 50 Gb gedownload voor nog geen 35 EUR tegen volle ADSL snelheid...mijn maandelijkse trafiek van 20Gb kost nog geen 30 EUR. Wie doet beter...
GNU/Linux registered user 389978

knokke
Lid geworden op: 12 nov 2004, 17:24
Locatie: waasland

17 nov 2006, 20:23

ben al jaren adsl versatel gebruiker en ook nog abonnee op het telefoonnet belgacom. Overweeg, gezien de aantrekkelijke voorwaarden, over te stappen naar de All In formule van Tele 2 Versatel. Ervaring hiermee, grrag uw reaktie aub.

moser
Lid geworden op: 21 aug 2004, 10:04
Locatie: Knokke-Heist

19 nov 2006, 09:35

hallo beste vrienden,als ik alles wat ik hierboven hoor geeft veranderen van provider altijd problemen..........nochtans ben ik een 18maand geleden overgestapt van Scarlet naar Telenet ZONDER enig probleem,
ik heb nu sederd 3 maand Telenet Pack 1 en ben daar zeer tevreden over: Supersnel telenet +Freephone vaste lijn + Digitale televisie + 2 GSM' s voor de prijs van 50€ Ik betaalde de afgelopen maanden 53,15 en 54,65€,afhankelijk van het gebruik van onze GSM.
Bijna al mijn vrienden,al mijn kinderen werken ook al lang probleemloos met Telenet,nooit problemen met de kabel,al lang zonder TV beelden gezeten? ikzelf 15 min.op 11jaar..........
Vriendelijke groeten,moser.
Verzint eer ge begint.
Mac OS X versie 10.7.3
Office voor Mac 2011
Telenet.

marianne
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:04
Locatie: anderlecht bij brussel

19 nov 2006, 11:05

Knokke,

Na ongeveer 2 jaar Versatel ben ik op 02.01.2006 ook overgestapt naar de formule tele2allin (dus bij de eersten !).
In het begin niets dan problemen : telefoon- en internetuitval, lage snelheid van internet, enfin alles heb ik gehad.
In juli, na 10 dagen internetonderbreking, werd mij een nieuwe SpeedTouch 706 geplaatst door technieker van tele2.
Sindsdien alles ok.
Goede telefoonlijn, hele snelle internetlijn (meer dan 4M !), prachtige prijs: 39,90 € en last but not least : geen Belgacomabonnement meer.
Zoals het nu is zou ik het iedereen aanraden.
Ik moet erbij zeggen dat tele2 mij 2 maand gratis heeft gegeven voor mijn ongemakken en dat mijn telefoongesprekken naar de helpdesk niet werden aangerekend.
Ziehier mijn snelheid deze morgen (soms ligt die nog hoger)
Your current download speed: 4190kbit/s or 524kbyte/s
Your current upload speed: 401kbit/s or 50kbyte/s

Ik ben steeds bereid je nog bijkomende inlichtingen te verstrekken indien je dit wenst.
Groetjes.
Marianne
Acer Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 60GHzDualCore - Windows 7 Home Premium 64bits SP2 - HD 500GB - externe HD 320GB - 4 GB BitDefender internet security 2010 - Mozilla Firefox CCleaner

knokke
Lid geworden op: 12 nov 2004, 17:24
Locatie: waasland

20 nov 2006, 13:10

bedankt Marianne voor deze info. Nog klein vraagje. Werkt U op uw pc draadloos ?

marianne
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:04
Locatie: anderlecht bij brussel

20 nov 2006, 13:39

Hallo Knokke,
Ik werk niet draadloos maar volgens mij is dit geen enkel probleem. Je kan eens een bezoek brengen aan het forum : http://www.userbase.be/forum/portal.php waar je altijd inlichtingen kunt vragen en waar heel bereidwillige en vriendelijke medewerkers van tele2 je graag helpen (zoals bij ons: Verhaegen, Peceloog en vele anderen).Ik bezoek dagelijks dit forum. Als je het Frans een beetje machtig bent kan je ook terecht op :
http://forum.adsl-bc.org/ waar ik al veel geleerd heb.
Natuurlijk de berichten die je er vind zijn meestal van mensen met problemen. De tevreden klanten van tele2 zwijgen meestal :P
Groetjes en steeds bereid je inlichtingen te geven
Marianne
Acer Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 60GHzDualCore - Windows 7 Home Premium 64bits SP2 - HD 500GB - externe HD 320GB - 4 GB BitDefender internet security 2010 - Mozilla Firefox CCleaner

knokke
Lid geworden op: 12 nov 2004, 17:24
Locatie: waasland

20 nov 2006, 18:00

nogmaals bedankt voor uw info. Heb naar userbase gekeken en eerlijk gezegd, heb ik er een beetje schrik van gekregen. Denk dat ik voorlopig mijn aansluiting aan Tele 2 all in ga uitstellen tot later, wanneer al de problemen opgelost zijn. In ieder geval bedankt.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 dec 2006, 18:21

Zie aangepaste bijdrage hierna.
Laatst gewijzigd door Danny. op 19 dec 2006, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender