MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 sep 2015, 22:32

Fazal, waarom zet dit topic je toch zo een kwaad bloed en ergernis ?

Het ware beter dat je je ongerust maakt over de extremen van den Islam .

Europa heeft het paard van Troye al binnengehaald . Dit zou U meer moeten bekommeren dan het bezoek aan Mariale schrijns . :?

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 nov 2015, 05:05

Vandaag staat op de kalender - O.L.Vrouw van Beauraing -

Dit was in het jaar 1932 . De laatste zieneres is voor enkele jaren overleden .

Ik heb de indruk dat de devotie tot de Moeder van Jezus Christus aan het tanen of stilaan aan het wegebben is . Dit stelt mij droef te wee , ook als ik zie dat in mis-vieringen rond de jeugd ; schoolvieringen, voorbereidingen tot de eerst of plechtige plechtige communies , er biina geen devotiekaarsjes voor een beeld of ikoon van de Moeder Gods , aangestoken worden . Het wordt precies niet voor gedaan aan de kinderen, terwijl hun grootouders nochthans deze gewoonte hadden en er zich van bewust van waren dat zoo een klein gebaar, als een kaarsje laten branden, een beetje geluk van boven meebracht .

Enfin en coit, ik vind het heel jammer maar mochten er mensen onder jullie zijn die eventueel in de geburen van dit bedevaartsoord komen raad ik de ondergeplaatste wandeling aan .

mvg-werewoef

http://beauraing.catho.be/7_routes/castel_n.html
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 jan 2016, 21:39

In leven en welzijn of als we het geluk van leven moge hebben ( zo spraken de mensen van in de jaren "vietig " , wens ik al de bezoekers van dit forum een gelukkig en gezond nieuwe jaar toe .

Vandaag staat gemeld op de scheurkalender het naamfeest van de H. Maria als Moeder van God . Ook het naamfeest van al de Mariekes, Marions, Murielles, Mirjams, Maureens alsook vele anderen wiens naam beginnen met de letter M .

Iets heeft me echter verbaasd en tegelijkertijde onthutst . Ik heb de gewoonte van elke dag via de live-video naar de grotto van Lourdes te kijken , maar daar een besturing van een software in mijne pc is weg gevallen moet ik de grot nu bekijken via de web-link van You-Tube .

Je zou nu zeggen ; zo iets kunnen bekijken vanop een verre afstand en de bewegingen van de mensen aldaar te volgen op elke minuut van de dag, is ongelooflijk, surtout als je al een aantal jaren op bezoek geweest zijn in Lourdes . Maar als je dan het aantal aangemelde internetbezoekers bekijkt (amper tussen de 60 en de 90 ) voor een van de grootste Maria Schrijnen in de wereld stemt me dit wel erg droevig . Het kan natuurlijk ook zijn dat de devote p.c bezoekers nog geen weet hebben van de mogelijkheid van deze 24H live-video , maar dan nog .

Enfin ende çoit, het maakte me toch wat droevig gestemd . Ik ben zo vrij nogmaals deze link te plaatsen :

https://www.youtube.com/watch?v=eCr1bsO ... e=youtu.be

Met groeten van de Werewoef
AMEN en AUM
Fazal

02 jan 2016, 19:01

Het mirakel bekeken.
Eigenlijk niet veel te zien.
Het was hier vanmiddag drukker op de Korenmarkt dan aan La Grotte de Lourdes en direct (live). :wink:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 jan 2016, 21:16

Het zou ook kunnen dat circusvertoningen evenals kermisattracties hier in het verdorven Westen, volledig uit de mode zijn. De Hadj brengt nochtans elk jaar nog enorme massa's vrome bedevaarders op de been. Hoe is dat te verklaren zelfs zonder dat er in Mekka enig mirakel hoeft te gebeuren.Is de Heilige Moeder Maria met pensioen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jan 2016, 21:57

Naar Mekka moeten ze. Naar Lourdes mogen ze.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 jan 2016, 22:12

Wil. schreef:Naar Mekka moeten ze. Naar Lourdes mogen ze.
Kleingelovigen die enkel "gaan" omdat het moet. :idea:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

02 jan 2016, 22:19

In pensioen ? Zo zou ik het nog niet direct stellen , maar ik vin wel dat het hoogtijd wordt dat de Moeder Gods nog eens van Hare Troon komt om hier hemel en aarde ietwat te bewegen .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 jan 2016, 10:25

Wens jou en iederéén een "voorspoedig" nieuw jaar Woefke.... geen zorg, onze moedergodin Maria waakt over ons en leeft nog in het hart van zovele van onze generatie..... effe een mailtje sturen naar hierboven !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

03 jan 2016, 10:31

Niet vergeten: sinds De Post zich heeft ontpopt tot een modern bedrijf "Bie Poost" genaamd, zijn de portkosten gevoelig toegenomen, vooral voor post die de verticale richting op moet, bv. Naar Sinterklaas, de Kerstman, Sint Antonius, Maria, Bouwewijn 1, en alle soorten Theresia's.
Sinds Proximus streeft naar volledige privatisering, zijn ook de mails naar hierboven gerantsoeneerd. Een mail tot de Heilige Jozef mag bv. hoogstens 160 lettertekens bevatten. (Speciaal geval: de brave timmerman kan niet lezen en voorlezers hebben het te druk om lange epistels te declameren)
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

03 jan 2016, 10:58

Ik denk dat Moeder Maria in een dipje zit met alles wat er in deze wereld gebeurt.

Klaartje, Socrates, werewoef, fazal, Reini, YYZ, ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2016 en de andere mensen natuurlijk ook.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 jan 2016, 11:01

werewoef schreef:In pensioen ? Zo zou ik het nog niet direct stellen , maar ik vin wel dat het hoogtijd wordt dat de Moeder Gods nog eens van Hare Troon komt om hier hemel en aarde ietwat te bewegen .

mvg-werewoef
Zoals het hier op deze aardbol de laatste tijd aan toe gaat, denk ik dat ze gewoon in hare zetel in slaap is gevallen.
Aan te nemen : als haar zoon op 33 gestorven zou zijn, moet dat menske toch ook al rond de 50 draaien, met dien verstande dat ze niet mag verouderen, waar ze zich bevindt.
Toch verschijnt ze steeds, als je dat mag geloven, als een mooie jonge vrouw.
Wie beeldt zich wat in ? De onnozele kinderen of de gelovige volwassene ?
Wat is er geworden van de verschijningen in Medjugorje ?
Zelfs de Clerus heeft er wat tegen... ze weten heel goed waarom.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 jan 2016, 12:34

Reini schreef:Zoals het hier op deze aardbol de laatste tijd aan toe gaat, denk ik dat ze gewoon in hare zetel in slaap is gevallen. Aan te nemen : als haar zoon op 33 gestorven zou zijn, moet dat menske toch ook al rond de 50 draaien, met dien verstande dat ze niet mag verouderen, waar ze zich bevindt. Toch verschijnt ze steeds, als je dat mag geloven, als een mooie jonge vrouw. Wie beeldt zich wat in ? De onnozele kinderen of de gelovige volwassene ? Wat is er geworden van de verschijningen in Medjugorje ? Zelfs de Clerus heeft er wat tegen... ze weten heel goed waarom.
Wie is Marija Pavlovic-Lunetti?

Medjugorje, boodschap van de Koningin van de Vrede gegeven aan Marija Pavlovic-Lunetti op 25 december 2015.

Lieve kinderen, ook vandaag breng ik jullie mijn Zoon Jezus en uit deze omarming geef ik jullie Zijn vrede en vurig verlangen naar de hemel. Ik bid met jullie voor de vrede en roep jullie op, vrede te zijn. Ik zegen jullie allen met mijn moederlijke zegen van de vrede. Dank dat jullie mijn oproep beantwoord hebben.

http://www.medjugorje.nl/gospa/index.php

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 jan 2016, 13:28

YYZ schreef:
Reini schreef:Zoals het hier op deze aardbol de laatste tijd aan toe gaat, denk ik dat ze gewoon in hare zetel in slaap is gevallen. Aan te nemen : als haar zoon op 33 gestorven zou zijn, moet dat menske toch ook al rond de 50 draaien, met dien verstande dat ze niet mag verouderen, waar ze zich bevindt. Toch verschijnt ze steeds, als je dat mag geloven, als een mooie jonge vrouw. Wie beeldt zich wat in ? De onnozele kinderen of de gelovige volwassene ? Wat is er geworden van de verschijningen in Medjugorje ? Zelfs de Clerus heeft er wat tegen... ze weten heel goed waarom.
Wie is Marija Pavlovic-Lunetti?

Medjugorje, boodschap van de Koningin van de Vrede gegeven aan Marija Pavlovic-Lunetti op 25 december 2015.

Lieve kinderen, ook vandaag breng ik jullie mijn Zoon Jezus en uit deze omarming geef ik jullie Zijn vrede en vurig verlangen naar de hemel. Ik bid met jullie voor de vrede en roep jullie op, vrede te zijn. Ik zegen jullie allen met mijn moederlijke zegen van de vrede. Dank dat jullie mijn oproep beantwoord hebben.

http://www.medjugorje.nl/gospa/index.php
Bende oplichters

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 jan 2016, 14:44

Talisman schreef kort en bondig :

"Bende oplichters".

Ik las een tijd geleden, dat die 4 snotneuzen betrapt werden door paters van een nabij liggend klooster, op het gebruik van geestverruimende middelen, en op die manier gechanteerd konden worden om verschijningen te simuleren.
Die paters hadden misschien nog het idee om de toen zeer precaire situatie in het land, te kunnen keren.
Daarna brak daar de opstand in volle hevigheid los, en noch Marieke, noch haar Zoon, deden er iets aan. Zonde toch, en dat vanuit de hemel !
Voor de commerce was het weer, zoals altijd, een succesvolle oplossing om armoede tegen te gaan....