BIJBEL en ARCHEOLOGIE

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

22 jan 2011, 13:06

Clausewitz schreef:
bluevelvet schreef:
janx schreef:
bluevelvet schreef:Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... ]
Clausewitz, als je een posting alleen maar onder handen neemt om spellingsfouten aan te stippen doe het dan AUB. goed.

VERWIJDER de 't' in verklaart en maak er terug 'd' van zoals het er stond.

Dank u.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

22 jan 2011, 15:42

maak er terug 'd' van zoals het er stond.

Er stond van in den beginne GEEN d . Just is just . Zoals er in den beginnen ook geen god was . Dit laatste om on topic te blijven.
Tip : als je in de O V T ( verklaarde ) bv geen t hoort , is het VT gewoon met een D . verklaard dus .
heb je nu:hij werkte (je hoort een t) dan is het VT gewerkt (ook met een t)

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

22 jan 2011, 15:58

Bleuvelvet schreef:]Jouw "theorie" over een sprekende God kan mij niet bekoren. In de tijd van de aartsvaders bestonden er ook al mediums of helderzienden. God verbood het om contact te hebben met hen, het waren slechte geesten, en die bestaan nu nog altijd. Op die frekwenties stem ik liever niet af
het gaat niet om het bekoren ik geef enkel aan dat de zgn profeten ook gewoon mediums waren en dus gevoelig voor ontvangst zoals je zelf ook schrijft. Nu is mijn vraag dan ook waarom denk je dan dat het god zelf was die de bijbel heeft geschreven? Immers alles wat via inspiratie of gevoeligheid wordt ontvangen is van slechte geesten zeg je.
Dus vertel wat is het verschil en hoe weet je wat het verschil zou kunnen zijn? Omdat we er toch overeens zijn dat een persoon God niet daadwerkelijk zelf heeft geschreven. Wie dan wel en waardoor en hoe?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 jan 2011, 16:11

bluevelvet schreef:
Clausewitz schreef:
bluevelvet schreef:
janx schreef:
bluevelvet schreef:Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... ]
Clausewitz, als je een posting alleen maar onder handen neemt om spellingsfouten aan te stippen doe het dan AUB. goed. VERWIJDER de 't' in verklaart en maak er terug 'd' van zoals het er stond. Dank u.
Helaas... je hebt weer ongelijk BV.Er stond een t. Je schreef immers:
Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !
Dát komt ervan als je de bijbel letterlijk neemt.Dan telt elke letter zoals in de naam van Jahweh. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

22 jan 2011, 16:14

Ik spelde haar letterlijk hierboven al de les Claus .
Miischien dat ze DAAR toch iets uithaalt .
Maar blijkbaar ziet ze dingen die wij niet zien ; een D bv.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 jan 2011, 16:43

Reini schreef:Ik spelde haar letterlijk hierboven al de les Claus .
Miischien dat ze DAAR toch iets uithaalt .Maar blijkbaar ziet ze dingen die wij niet zien ; een D bv.
Tja... ze ziet wel meer dingen op creasites die niemand ziet. Bvb dat de wereld maar 6000 jaar oud is en dat de zon ooit rond de aarde draaide :wink:
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

22 jan 2011, 17:16

dat de zon ooit rond de aarde draaide
_________________
Awel ik zie dat ook elke dag . Vreemd he . :o

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

22 jan 2011, 18:17

Ok Claus je had gelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat reini mij hier de les moet komen spellen. Hoe BELACHELIJK nietwaar. Ben jij of reini dan ZONDER FOUTEN. ZEKER NIET !
Gewoonlijk stip je in het rood aan wat verkeerd was, en zonder te gaan kijken naar mijn initiale posting dacht ik dat je van d een t gemaakt had. En juist, het moet degelijk 'verklaard' zijn !

IK BEGRIJP NOG ALTIJD NIET WAAROM JE HET ZO NODIG MOET ACHTEN SPELFOUTEN VAN JE MEDEMENSEN AAN TE STIPPEN.

Het is niet de eerste keer dat er jou attent op gemaakt wordt en toch doe je voort ! Misschien door gebrek aan inspiratie om over het onderwerp iets zinnigs te zeggen :roll:
Ik denk ook dat het tegen de regels is van een forum !

We zitten hier niet op de schoolbanken toch ? Heb van jou ook en van vele anderen spelfouten gezien, maar wat doet het er toe, de boodschap is voldoende voor mij, elke andere opmerking is overbodig.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 jan 2011, 19:52

bluevelvet schreef:Ok Claus je had gelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat reini mij hier de les moet komen spellen. Hoe BELACHELIJK nietwaar. Ben jij of reini dan ZONDER FOUTEN. ZEKER NIET ! Ben ik verantwoordelijk voor een andere poster? En roep je luidop omdat je in je wiek bent geraakt ? Gewoonlijk stip je in het rood aan wat verkeerd was, en zonder te gaan kijken naar mijn initiale posting dacht ik dat je van d een t gemaakt had. En juist, het moet degelijk 'verklaard' zijn !
Dát komt omdat je altijd uitgaat van je grote gelijk.d.w.z van hetgeen je al vele jaren plakt uit onfeilbare creasites
IK BEGRIJP NOG ALTIJD NIET WAAROM JE HET ZO NODIG MOET ACHTEN SPELFOUTEN VAN JE MEDEMENSEN AAN TE STIPPEN.
Omdat jij altijd precies alles perfect beter weet en je een hoge dunk van je eigen hebt.Het is niet de eerste keer dat er jou attent op gemaakt wordt en toch doe je voort ! Misschien door gebrek aan inspiratie om over het onderwerp iets zinnigs te zeggen :roll: Ik antwoord niet meer op crea-onzin Ik denk ook dat het tegen de regels is van een forum !Het is vooral tegen de regels van het forum om van alles ,vooral ellenlange niets- zeggende- teksten, te knippen en hier te plakken Roepen met hoofdletters is ook een zware overtreding van de forumetiquette We zitten hier niet op de schoolbanken toch ? Heb van jou ook en van vele anderen spelfouten gezien, Dát is een gratuite bewering.Je specialiteit maar wat doet het er toe, de boodschap is voldoende voor mij, elke andere opmerking is overbodig.
Wie bewaakt de bewakers.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

22 jan 2011, 23:29

Clausewitz, al je uitleg brengt geen zoden aan de dijk !

ZULKS DOE JE NIET !
Of je het begrepen hebt is een andere vraag ! Je hebt zo van die hardhorigen, niets aan te doen hé.


Het sta nie nettjes wa je doed, en wees gerusd velen zulen het met mij eens zijn ! In en buiten het forum. :lol: :lol:

:arrow: Ga gerust je gang, denk dat je schoolmeester bent, en dat je medeforummers je leerlingen zijn....... 8)
Tsjonge, tsjonge, tsjonge toch, niet te doen op onze ouderdom dat nog moeten meemaken !

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 jan 2011, 09:47

bluevelvet schreef:Clausewitz, al je uitleg brengt geen zoden aan de dijk !
Tja... BV.Denk na over je zonden van hoogmoed
ZULKS DOE JE NIET !Of je het begrepen hebt is een andere vraag ! Je hebt zo van die hardhorigen, niets aan te doen hé. Weet je nog dat Wil je verschillende keren heeft betrapt op manipulaties van geknipte teksten om toch gelijk te halen.
Het sta nie nettjes wa je doed, en wees gerusd velen zulen het met mij eens zijn ! In en buiten het forum. :lol: :lol:
Zijn er ook al deelnemers buiten het forum?Ga je jammeren bij je sekteleden :arrow: Ga gerust je gang, denk dat je schoolmeester bent, en dat je medeforummers je leerlingen zijn....... 8)
Tsjonge, tsjonge, tsjonge toch, niet te doen op onze ouderdom dat nog moeten meemaken !
Dat mensen zo lichtgelovig zijn om nog in een sprookjesboek te geloven
Wie bewaakt de bewakers.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 jan 2011, 11:11

Ach Claus, steek je weer niet weg achter Wil. Die deed wat hij kon om een tegenstander in diskrediet te brengen, maar mijn volhardheid liet hem dikwijls ne keer spartelen :lol:

En je bent weer niet mee hé, er zouden toch miljoenen bezoekers zijn van sen.net ? Je moet niet deelnemen op het forum om een opinie te hebben over wat je aandoet aan 'ouden van dagen' door hun spellingsfouten onder de neus te wrijven...... dat is laag tegen de grond, als je dat maar weet !

Bon, ik hou het dus hierbij, onderwerp gesloten.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 jan 2011, 13:05

bluevelvet schreef:Ach Claus, steek je weer niet weg achter Wil. Die deed wat hij kon om een tegenstander in diskrediet te brengen, maar mijn volhardheid liet hem dikwijls ne keer spartelen :lol: De enige die spartelde waart gij want je manipuleerde zelfs geciteerde teksten om gelijk te krijgen En je bent weer niet mee hé, er zouden toch miljoenen bezoekers zijn van sen.net ? Je moet niet deelnemen op het forum om een opinie te hebben over wat je aandoet aan 'ouden van dagen' door hun spellingsfouten onder de neus te wrijven...... dat is laag tegen de grond, als je dat maar weet ! Je bent nooit te oud om foutloos leren te schrijven. Zoals Boileau een beroemd franse schrijver zei:" Ce qui se conçoit bien,s'énonce clairement et les mots pour le dire viennent aisément"Bon, ik hou het dus hierbij, onderwerp gesloten.
Wat je goed begrijpt, kan je gemakkelijk foutloos schrijven. :wink:
Wie bewaakt de bewakers.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 jan 2011, 14:28

Johannes beschrijft in zijn Evangelie (19:13) hoe Pontius Pilatus in zijn rechtszetel Jezus toespreekt in een plaats die "Mozaïekterras" (Gabbataha in Hebreeuws) werd genoemd. Volgens de 'geleerden' betrof het wederom een mythe om het verslag van de rechtszaak te kunnen verwerpen. Archeoloog William Albright ontdekte dat deze plaats in feite het gerechtshof van de Toren van Antonia was, dat door de Romeinen in 66-70 na Christus werd vernietigd. Het werd enkele decennia geleden blootgelegd toen nieuwe uitgravingen werden uitgevoerd.

Afbeelding
Burcht Antonia Jeruzalem (uit de website bijbelse plaatsen)

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

24 feb 2011, 11:27

In de hoofdstukken TWEE en DRIE van Openbaring worden ZEVEN Kerken beschreven. Deze eerste kerken bevonden zich in de tijd van het Romeinse Rijk in Klein Azië (Turkije) waar men de archeologische resten van de zeven kerken nog kan terugvinden.

EFEZE : De begeerlijke kerk die de liefde van weleer had opgegeven (Openbaring 2:1-7).
Efeze staat bekend als één van de meest fascinerende archeologische opgravingen ter wereld en één van de best bewaarde en drukst bezochte antieke bezienswaardigheid van heel Turkije.
Op Rome na, de grootste stad van het oude Romeinse Rijk. Een praal en macht stad met brede marmeren straten gedecoreerd met mozaïeken en beeldhouw-werken, imposante gebouwen en overal fonteinen en palmen.
De stad is vooral bekend van twee van de bijbelboeken: De brief van Paulus aan de Efeziërs en Handelingen van de Apostelen. De stad was het centrum van de verering van de godin Artemis. De grote tempel van Artemis in Efeze (één van de zeven wereldwonderen), werd in 262 vernield en leeggeroofd door de Gothen.

Het theater bood plaats aan ruim 24.000 bezoekers voor drama-voorstellingen maar ook gladiator-gevechten.

Afbeelding

De Celcius Bibliotheek was een van de mooiste en bekendste bouwwerken van de stad. Hier huisden meer dan 120.000 rollen perkament.Tegel de gevel stonden 4 beelden die symbool stonden voor Kennis (Episeme),Verstand (Ennoia), Deugd (Arete) en Wijsheid (Sofia).

Afbeelding

Lees meer