een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood

hier is plaats voor alle wereldreligies

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 okt 2012, 10:14

Fijn hé, hoe jullie met Henriette omgaan. Dat zegt werkelijk veel over jullie.
Henriette probeert Cappa een spiegel voor te houden, niet opgemerkt? Is zelfonderzoek voor nodig, hand in eigen boezem steken. Niet doen zulle, is erg confronterend.
Maar ach, als Cappa zich beter voelt met het nog eens onder mijn neus te smeren dat ik een stom kieken ben, tja, dan is hem dat gegund. Werkelijk Cappa, hierbij bevestig ik officiëel dat jij de slimme bent en ik de dommerik. Maakt dit je dag nu goed?

Trouwens, Henriette wordt hier graag gelezen. Het is niet omdat JULLIE je er niet in kunnen vinden dat iemand anders dat ook niet zou kunnen. Al eens aan gedacht dat er veel lezers zijn die niet actief meediscussiëren maar die veel aan de schrijfsels van Henriette kunnen hebben. Ik heb er in elk geval veel van opgestoken. Mij heeft het zeker bepaalde inzichten gegeven, net zoals de schrijfsels van Werewoef en Janx me inzichten gegeven hebben.
En zoals ik, zo zijn er nog meer mensen, al zijn ze niet allemaal actief op het forum. Kijken jullie wel eens verder dan je eigen neus?

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 okt 2012, 10:39

Als we overlijden blijft enkel de energie van de gedachte en het gevoel nog over. Alles is dan gevoel, en gedachte, zaken kunnen bereikt worden door middel van gedachtekracht (concentratie). Je denkt aan iemand, en je bent bij hem, (in gevoel en gedachte). Wat je voelt en denkt is niet langer voor jezelf alleen, maar publiek. Nu kunnen we nog een masker opzetten, maar dan is dit niet meer mogelijk, gezien het leven in de vorm van gedachte en gevoel voortgaat.
Maar ook die energie verdwijnt langzaam. Er is iets, in ons (van ons) dat altijd blijft bestaan. Men noemt het ziel, men noemt het het Zelf, men noemt het Atman, ... men noemt het ook God, ook wel zuiver bewustzijn.
Het is datgene in ons dat "observeert", geheel objectief en neutraal. Men noemt het de objectieve getuige in ons, God in ons, onze werkelijke aard. Het is voorbij de emotie en voorbij de gedachten, overschrijdt deze. Men kan het ervaren tijdens meditatie. In stilte. Dat is het dat steeds weer reïncarneert, dit, deze ziel, is wat er gekluisterd is aan sterven en wedergeboorte. De enige weg voor bevrijding van dit zuivere bewustzijn is door bewustwording van zichzelf : het zuivere bewustzijn, objectieve getuige tijdens dit leven.
Er is geen "ik" besef meer. Er bestaat geen "ik" meer, want "ik" betekent afgescheidenheid. Ik ben allen, ik ben dan alles. Ik ben dan ruimte, stilte, in alles, door alles heen. Vorm verdwijnt, zowel van lichaam als van psyche. Het ik verdwijnt, daarom is het "ik" een illusie. Het ego is veranderlijk en vergankelijk, alleen de objectieve getuige , het zuivere bewustzijn blijft altijd bestaan. Dat is wat men God noemt, dat is wat men ook ziel noemt, het evenbeeld van god. Daarom durft men zeggen : de zondige mens, omdat het ego: ons willetje , ons denken, die illusie van afgescheidenheid in stand houdt. "ik" bestaat in feite niet. dat "ik" is in feite : alles, allen.
Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 okt 2012, 10:44

Ik denk dat Cappa H2 niet nodig heeft om zichzelf een spiegel voor te houden.
Hij deed duchtig aan zelfonderzoek, en trok daar heel intelligente conclusies uit: weg met alle (bij)geloof en medium-gezever.
Alles komt uit het hoofd, ook al denken jullie van niet.
Dat lezers veel aan H2 's flauwe tussenkomsten hebben, zegt veel over die lezers.
Ik zucht alleen nog.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 okt 2012, 10:47

Angelica's voornaamste punt uit haar maandagse preek was:
Ik ben dan ruimte, stilte, in alles, door alles heen.

Niets dus. Zeer juist. Een grassprietje. Zonder bewustzijn.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

08 okt 2012, 10:57

angelica schreef: Werkelijk Cappa, hierbij bevestig ik officiëel dat jij de slimme bent en ik de dommerik. Maakt dit je dag nu goed?
Heu ... ik ben er anders van overtuigd dat gij meer van kiekens weet dan ik, hoor.
Jawatte

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

08 okt 2012, 11:04

angelica schreef:Als we overlijden blijft enkel de energie van de gedachte en het gevoel nog over.
Als we dood zijn groeit er gras op onze buik. :D

Voor de rest weer een hoop wollige pastoorspraat, op niets gebaseerd. :roll:
Jawatte

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

08 okt 2012, 15:23

Héél mooi beschreven Angelica, hélaas héél ver van de werkelijkheid !!
Wat dood is, is heeft gewoon de "eeuwige rust" met alles erop en eraan, niets blijft over, niets !!!

Maar voor velen is dit zalf op de wonde, men wil het gewoon niet aanvaarden dat "dood, dood is" :idea:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

08 okt 2012, 15:46

Reini schreef:Ik denk dat Cappa H2 niet nodig heeft om zichzelf een spiegel voor te houden.
Hij deed duchtig aan zelfonderzoek, en trok daar heel intelligente conclusies uit: weg met alle (bij)geloof en medium-gezever.
Alles komt uit het hoofd, ook al denken jullie van niet.
Dat lezers veel aan H2 's flauwe tussenkomsten hebben, zegt veel over die lezers.
Ik zucht alleen nog.
Ik denk dat lezers hier ook veel aan hebben Reini.
Niet alleen zien ze dat je niet weet waar het over gaat maar eveneens zien ze in één oogsopslag dat JIJ Lapsaas onnozelheid in het hokje 'intelligente' respons indeelt en dezelfde onnozelheid van een ander (de mijne in dit geval) in het hokje 'flauwe tussenkomsten.'
Daarvan kunnen ze heel veel leren (voor zichzelf)
Maar dan moet men wel eerst zien hoe het nou in feite zit...

En dat is niet aan eenieder gegeven, helaas.
Daar moet jij dan maar mee leren leven.
Dat je niet weet wat 'een spiegel voorhouden' betekent en dat je niet weet wat objectiviteit is.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

08 okt 2012, 15:50

Heel diepzinnig en wijs én uiteraard degelijk onderbouwd schreef cappa:
cappa schreef: Heu ... ik ben er anders van overtuigd dat gij meer van kiekens weet dan ik, hoor.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

08 okt 2012, 15:52

cappa schreef:
angelica schreef:Als we overlijden blijft enkel de energie van de gedachte en het gevoel nog over.
Als we dood zijn groeit er gras op onze buik. :D

Voor de rest weer een hoop wollige pastoorspraat, op niets gebaseerd. :roll:
Cappa is teruggekeerd uit de dood...

Of heeft ie toch maar hier en daar wat boekjes gelezen? :lol:
Boekjes waar hij voortdurend tegen ageert?

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

08 okt 2012, 16:18

Hopelijk niet de wachttoren gelezen maar dat zal niet..... want slimme Mensen lezen dat niet :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

08 okt 2012, 16:46

angelica schreef:Trouwens, Henriette wordt hier graag gelezen.
Ahum, ik hoop dat je die 'hier' heel lokaal bedoelt, en zeker ons er niet in betrekt?
Want wat schrijft Henriette zelf?
Henriette 2 schreef:Je dacht toch niet dat ik hier nog één serieus woord ga verspillen zeker?
Nee, dat is al lang voorbij hoor Reini.
Tja.

:lol: :lol: :lol:
Jawatte

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

08 okt 2012, 17:15

En ja mense! Lapsa doet weer oftie gek is!
Nou ja....doet?

Lapsa doet alles om groot te lijken.
En daar heeft hij zo z'n na-aapvriendjes bij.
Kan ook zijn dat hij de vriendjes na-aapt.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 okt 2012, 18:39

Cappa, dat is weer erg laag bij de gronds. Henriette werd wel degelijk graag gelezen, is je lange termijn geheugen niet meer erg functioneel misschien? Geen herinneringen meer als het langer geleden is dan gisteren?
En je weet best waarom Henriette zegt dat ze geen enkel serieus woord meer gaat verspillen.
En zeg me eens, wie is "ons"? Ons selecte clubje hoogontwikkelde, superintelligente, uiterst bevooroordeelde sceptici? Is dat "ons"? Nee, dan is "ons" zeker niet meegerekend door eender wie hier een serieus woord wil neerschrijven.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
Fazal

08 okt 2012, 19:57

Bid onophoudelijk stilletjes in uzelf, en voor de rest, zwijg in alle talen.
God zal het u lonen! En ... wij ook! Discussie over religie is onmogelijk. :wink: