Onbevlekte ontvangenis

hier is plaats voor alle wereldreligies

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 nov 2013, 10:39

Men moet de kraampjes in Scherpenheuvel maar bekijken, waar zelfs manneke-pis naast een Maria-postuurke te koop is... Very Happy

sw


Daar is pertang goed over nagedacht : om de onbevlekte geen dorst te laten lijden...

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2013, 11:02

Silver Wolf schreef:Dat een van koorts ijlend meisje een verschijning zag in een grot in Lourdes, was wel handig voor de lokale toerisme-industrie. Maar zo zijn meerdere van die fantasietjes geboren om de kassa te laten rinkelen. Men moet de kraampjes in Scherpenheuvel maar bekijken, waar zelfs manneke-pis naast een Maria-postuurke te koop is... :D
Heb eens gelezen dat je bij een bewustzijnsvernauwing heel vreemde hallucinaties kan krijgen, dacht dat Gustav Jung dit omschrijft als archetypen. Die hallucinaties zijn dubieuze dingen, ik vraag me wel af wat er dan gebeurt bij een bewustzijnsverruiming. Zou een mens dan meer inzicht krijgen in kortzichtigheid? Lijkt me logisch, ander idee?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 nov 2013, 12:12

Aan kortzichtigheid of myopie kan makkelijk worden verholpen met een nieuwe uitvinging, de bril.
Afbeelding
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2013, 12:18

socrates schreef:Aan kortzichtigheid of myopie kan makkelijk worden verholpen met een nieuwe uitvinging, de bril.
Afbeelding
Wat is myopie?

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 nov 2013, 13:37

socrates schreef:Aan kortzichtigheid of myopie kan makkelijk worden verholpen met een nieuwe uitvinging, de bril.
:lol: :lol:
Jawatte

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 nov 2013, 14:23

cappa schreef:
socrates schreef:Aan kortzichtigheid of myopie kan makkelijk worden verholpen met een nieuwe uitvinging, de bril.
:lol: :lol:
Vind het ook wel grappig, binnenkort komt er een nieuwe rage op gang ...

Hey myoop, je bent weer goed bezig!!!

Misschien iets voor de Moeder der Verkiezingen, een gat in de markt, ik voel het. :wink:

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 nov 2013, 14:36

'k Denk dat dat gat ergens anders zit.
Jawatte

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 nov 2013, 18:39

cappa schreef:'k Denk dat dat gat ergens anders zit.
Toch niet in het brein van YYZ zeker?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 nov 2013, 22:35

Ik lees eventjes verder uit mijn klein oud versleten zwart boeksken :

"" In het uur van Uw ontvangenis,
Door Uw laaien liefdegloed,
Hebt gij reeds de macht verbrijzeld
Van den draak, die ons verwon . ""

Ietsje verder :

"" Gij, de nieuwe ster uit Jacob,
En der englen Koninging.
Voor den hellevorst verschrikkelijk
Als een legermacht in 't veld, ''

Nu weet ik pas onlangs dat het bidden of luid opzeggen van het
- Magnificat - , hooglied dat Maria uitsprak tijdens Haar bezoek aan Haar nicht Elisabeth,; ook geldt als een heel krachtig gebed .

De stichter van dit topic, XXI66 antwoordt helaas niet meer ....Hopelijk is hij bevredigd met de talloze antwoorden en reacties op zijn vraag .

Goh, wie zal 'tzeggen,

mvg-werewoef
AMEN en AUM

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

07 nov 2013, 22:40

Slaapwel werewoef....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 nov 2013, 23:06

You, too .. SUSA NINA .. :)

werewoef
AMEN en AUM

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 nov 2013, 10:40

Reini schreef:
cappa schreef:'k Denk dat dat gat ergens anders zit.
Toch niet in het brein van YYZ zeker?
Hoe bedoel je Reini, heb eerder al eens een onderzoek gedaan naar 'gaten', ik kan ze nergens vinden en ben er dan ook mee gestopt. Mijn conclusie is dat gaten helemaal niet bestaan, het is dan ook niet mogelijk om ze te onderzoeken.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 nov 2013, 13:15

:) :) .
Tip: als je een gat wil vinden, kijk dan naar de omringende materie: mogelijk zit er daar eentje.
Ook heb je mensen met gaten in hun cultuur: dat zijn er nogal wat: mensen én gaten... maar wat moeilijk te zien.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 nov 2013, 15:05

Reini schreef::) :) .
Tip: als je een gat wil vinden, kijk dan naar de omringende materie: mogelijk zit er daar eentje.
Ook heb je mensen met gaten in hun cultuur: dat zijn er nogal wat: mensen én gaten... maar wat moeilijk te zien.
En waar zou je dan die 'cultuur' ergens willen plaatsen? Ik geef je wat ruimte en vrijheid :wink: ...

Wat we zien is niet de werkelijkheid. We zien dat de zon opkomt, maar ‘weten’ dat in werkelijkheid de zon ten opzichte van ons (de aarde) stilstaat en dat de aarde draait. In de wereld van het onzichtbaar kleine is het nog gekker, want de wereld is vooral leeg. Materie is niet van materie gemaakt. Als we de kern van een atoom vergroten tot een rijstkorrel, zou het hele atoom de grootte hebben van een voetbalstadion en de elektronen zouden als rijstkorrels zijn die tussen de plaatsen doorvliegen. Sir Arthur Eddington zei: “De materie is overwegend spookachtige lege ruimte.” Om preciezer te zijn, het is 99,9999999% lege ruimte. Maar waarom zakt die 99,9…% lege ruimte van mijn hand niet door de 99,9… % lege ruimte van de tafel, waarop mijn hand ligt? De makkelijkste verklaring hiervoor is dat de elektronen zo snel rond de kern draaien dat ze een ondoordringbaar pantser vormen. Stel je voor dat iemand een gewicht aan een touw rond zich slingert. Je kunt niet in de buurt komen om hem of haar aan te raken, want het rondcirkelende gewicht houdt je op afstand. Wanneer twee atomen elkaar ontmoeten, zorgt de cirkelende beweging van hun elektronen ervoor dat ze elkaar niet kunnen raken en gedragen ze zich als massieve ballen. (Peter Russel)

Straks zijn we het noorden kwijt, let maar op. :idea:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

08 nov 2013, 15:52

8)
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 10 nov 2013, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.