De Heelmeester

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

04 nov 2013, 22:47

Roljia! Je moet nu toch stilaan weten, dat die grote meneer mensjes heeft geschapen, puur voor het plezier van hen te kunnen kloten he seg!?
Waar zit jij eigenlijk met je gedachten??? :roll: :wink:
Juist met die bedoeling, heeft hij hen een zgn verstand meegegeven, omdat zij het dubbel en dik zouden voelen en ervaren.
Hoe, waar en op welke manier, zou hij er anders zoveel plezier aan kunnen beleven denk je!? :idea:
Die vent verveelt zich dood, en wil en kan maar niet sterven!
Zeg nu zelf, hoe zou je dan zelf zijn in zijn plaats!? :?
Laatst gewijzigd door Fazal op 04 nov 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2013, 22:51

Fazal schreef:Roljia! Je moet nu toch stilaan weten, dat die grote meneer mensjes heeft geschapen, puur voor het plezier van hen te kunnen kloten he seg!?
Waar zit jij eigenlijk met je gedachten??? :roll: :wink:
Juist met die bedoeling, heeft hij hen een zgn verstand meegegeven, omdat zij het dubbel en dik zouden voelen en ervaren.
Hoe en waar, zou hij er anders zoveel plezier aan kunnen beleven denk je!? :idea:
Die vent verveelt zich dood, en wil en kan maar niet sterven!
Zeg nu zelf, hoe zou je dan zelf zijn in zijn plaats!? :?
Juist Fazal....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

04 nov 2013, 22:55

En waarom denk je, dat hij een oneindig aantal werelden heeft geschapen?
Omdat hij er zich steeds verder zou kunnen mee amuseren nietwaar!?
Wij mogen die anderen zelfs niet vinden, want dan zou zijn plan maar al te duidelijk blijken. Plan??? Mijn oor!!! :wink:
Feit is zeker, het ene na het andere zonnestelsel gaat na verloop van tijd, de pijp uit.
Het komt er dus zeker op aan, dat hij voor langere tijd van zijn pleziertjes is verzekerd!
Om ook daar eens over 'na te denken' dus! :idea:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2013, 23:03

Over pleziertjes gesproken, wat te denken van diene vent zijn wedde :roll:

http://www.jobat.be/nl/artikels/hoeveel ... p-leonard/
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

04 nov 2013, 23:10

En nee! Het zijn niet de niet-gelovigen die hem van alles beschuldigen, want dat kunnen ze niet, omdat die grote heelmeester voor hen niet bestaat, zeg maar, niet KAN bestaan!
Het zijn de bijgelovigen zelf, die hem van alles beschuldigen, maar zij voorzien zijn(sic!) daden van verzachtende omstandigheden, om kost wat kost te vermijden, dat hun geloof in elkaar zou stuiken. Jaja, het is (allemaal) god's wil en zo verder. En zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.
Goed voorbeeld, zou ik zeggen. Hij zou ons zogezegd een vrije wil hebben meegegeven.
Zodoende heeft hij geen schuld aan wat hier allemaal door, en mèt zijn schepselen gebeurt.
Maar waar blijft dan die god's wil bij dit alles???
O.m Eliana kan ons daar misschien een antwoord op geven, enfin zij niet, maar haren bijbel misschien!? Ik ben benieuwd, en eigenlijk toch weer niet.
Verwacht er toch maar niet te veel van, want we zijn daar al menig keer berooid van thuisgekomen. :?

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

04 nov 2013, 23:21

Fazal schreef:Wat voor onzin gaat hier nog allemaal verschijnen!?
Het wordt hier alsmaar gekker en gekker! :roll:

Hallo Fazal, wil je mij eens uitleggen wat gekker wordt. Mijn onderwerp of mensen die leven maar op los zonder God die het ook gekker maken.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

04 nov 2013, 23:35

Moet ik daar nu echt ook nog uitleg bijgeven Eliana? :roll:
Ik aanzie het als nutteloos om daar nog meer energie aan te verspillen.
Uw nieuw onderwerp, is hier al tot vervelens toe aan de bak gekomen.
Steeds opnieuw verschijnt er nog iemand die bezeten is van de bijbel.
Lees die bijbel op uw kamertje, in uw bed desnoods, het zal u in een zalige slaap wiegen, althans, dat hoop ik toch!
Maar met al die onzin kan je onmogelijk niet-gelovigen overtuigen, want er is geen enkel zinnig woord in te vinden.
Trouwens, probeer maar liever niet verder, want het is de onlogica zelve.
Beleef uw geloof in, en- of met uw geloofsgenoten in eigen kring.
Want er is daarbuiten geen 'zinnig' mens die daar in mee kan gaan!
Dus daarmee, bedoel ik dat het hier met jullie alsmaar gekker en gekker wordt.
Senioren ...? Ouder en 'wijzer' ...???
Nee dus, bij jullie gelovigen, of moet ik er nog maar eens aan toevoegen, 'bijgelovigen', zal het er hier zeker niet beter op worden.
Gezond verstand is gewoonweg NIET te koop! :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 04 nov 2013, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

04 nov 2013, 23:40

Fazal schreef:Moet ik daar nu echt ook nog uitleg bijgeven Eliana? :roll:
Ik aanzie het als nutteloos om daar nog meer energie aan te verspillen.
Uw nieuw onderwerp, is hier al tot vervelens toe aan de bak gekomen.
Steeds opnieuw verschijnt er nog iemand die bezeten is van de bijbel.
Lees die bijbel op uw kamertje, in uw bed desnoods, het zal u in een zalige slaap wiegen, althans, dat hoop ik toch!
Maar met al die onzin kan je onmogelijk niet-gelovigen overtuigen, want er is geen enkel zinnig woord in te vinden.
Trouwens, probeer maar liever niet verder, want het is de onlogica zelve.
Beleef uw geloof in, en- of met uw geloofsgenoten in eigen kring.
Want er is daarbuiten geen 'zinnig' mens die daar in mee kan gaan!
Jammer dat je mij hierop geen antwoordt kunt geven. Ik wens je voor straks een gezegende nachtrust toe. En dat je morgen dinsdag weer een nieuwe dag licht mag zien van Hem die in de hemelen gezeten is Fazal. Nogmaals Godszegen toegewenst
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

04 nov 2013, 23:41

Wat jammer ...??? :roll: :roll: :roll:
Ik heb u toch een klaar en duidelijk antwoord op uw vraag gegeven!?
Lees mij hierboven beter nog maar eens een keertje, want ik heb de kans niet meer gehad alvorens in mijn citaat in uw bericht hier boven, er nog iets aan toe te voegen, alhoewel juist daar, mijn antwoord staat (stond)!
Niettemin, kan ik nòg duidelijker zijn? Wat wil jij eigenlijk nog meer??? :roll:
Wees gerust, ik zal goed slapen, zoals altijd, en dit 'zonder' god's zegen.
En morgen is ook voor mij een nieuwe dag, namelijk alwéér de éérste dag van mijn verder leven.
Ik kijk er nu al volop naar uit. En indien het niet meer mag zijn, dan zij het zo.
Iedereen moet er vroeg of laat de brui aan geven, en dat zal voor mij niet anders zijn.
Dat noemt men trouwens 'berusten in ons lot'! En daar heeft 'uw' god, niets mee te maken.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

05 nov 2013, 07:46

Fazal,

Goedemorgen Fazal hopelijk geen hoofdpijn, na die gezegende nachtrust :D

Als dat geen Judas wensen waren van eliana....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

05 nov 2013, 11:54

Dus daarmee, bedoel ik dat het hier met jullie alsmaar gekker en gekker wordt.
Senioren ...? Ouder en 'wijzer' ...???
Nee dus, bij jullie gelovigen, of moet ik er nog maar eens aan toevoegen, 'bijgelovigen', zal het er hier zeker niet beter op worden.
Gezond verstand is gewoonweg NIET te koop! :wink:

Dat had ik er nog aan toegevoegd als antwoord op haar vraag, nàdat Eliana mij had geciteerd.
Was mijn eigen fout eigenlijk, zij kon namelijk niet weten dat ik dat had gedaan.
En ik, kon niet weten dat ik intussen al was geciteerd. :?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

14 nov 2013, 12:18

http://www.positief-atheisme.nl/atheist ... loven.html

Of zou dit onder de topic " om over na te denken " moeten staan ?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

14 nov 2013, 21:28

En dit dan, Talisman ?
In mei durfde onze nieuwe paus het aan om dit aan zijn gelovigen te preken:

Atheïsten die een goed leven leiden, zullen door Jezus gered worden en in de hemel opgenomen worden.’ Die opmerkelijke woorden sprak paus Franciscus vorige week tijdens een mis in Rome. Het Vaticaan corrigeert echter: ‘Ongelovigen gaan wel degelijk naar de hel.’


‘We hebben allemaal de plicht om goed te doen’, zei paus Franciscus tijdens de mis. Met het bloed van Christus heeft de Heer ons allemaal gered, niet alleen de katholieken, maar ons allemaal.’ De woorden van paus Franciscus, die gelooft dat ook atheïsten naar de hemel kunnen, maakten heel wat atheïstische organisaties erg enthousiast. ‘Het is goed als mensen minder wantrouwend met elkaar omgaan’, luidt het.


Dat enthousiasme is echter van korte duur, want het Vaticaan heeft de paus al ‘gecorrigeerd’. ‘Mensen die de katholieke leer kennen en God blijven afzweren, kunnen nooit in de hemel worden opgenomen. Zij gaan naar de hel’, aldus het Vaticaan

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

14 nov 2013, 22:52

Reini schreef:En dit dan, Talisman ?
In mei durfde onze nieuwe paus het aan om dit aan zijn gelovigen te preken:

Atheïsten die een goed leven leiden, zullen door Jezus gered worden en in de hemel opgenomen worden.’ Die opmerkelijke woorden sprak paus Franciscus vorige week tijdens een mis in Rome. Het Vaticaan corrigeert echter: ‘Ongelovigen gaan wel degelijk naar de hel.’


‘We hebben allemaal de plicht om goed te doen’, zei paus Franciscus tijdens de mis. Met het bloed van Christus heeft de Heer ons allemaal gered, niet alleen de katholieken, maar ons allemaal.’ De woorden van paus Franciscus, die gelooft dat ook atheïsten naar de hemel kunnen, maakten heel wat atheïstische organisaties erg enthousiast. ‘Het is goed als mensen minder wantrouwend met elkaar omgaan’, luidt het.


Dat enthousiasme is echter van korte duur, want het Vaticaan heeft de paus al ‘gecorrigeerd’. ‘Mensen die de katholieke leer kennen en God blijven afzweren, kunnen nooit in de hemel worden opgenomen. Zij gaan naar de hel’, aldus het Vaticaan
Nee, die gaan naar Plopsa-land. :lol:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 nov 2013, 07:57

Reini schreef:En dit dan, Talisman ?
In mei durfde onze nieuwe paus het aan om dit aan zijn gelovigen te preken:

Atheïsten die een goed leven leiden, zullen door Jezus gered worden en in de hemel opgenomen worden.’ Die opmerkelijke woorden sprak paus Franciscus vorige week tijdens een mis in Rome. Het Vaticaan corrigeert echter: ‘Ongelovigen gaan wel degelijk naar de hel.’

‘We hebben allemaal de plicht om goed te doen’, zei paus Franciscus tijdens de mis. Met het bloed van Christus heeft de Heer ons allemaal gered, niet alleen de katholieken, maar ons allemaal.’ De woorden van paus Franciscus, die gelooft dat ook atheïsten naar de hemel kunnen, maakten heel wat atheïstische organisaties erg enthousiast. ‘Het is goed als mensen minder wantrouwend met elkaar omgaan’, luidt het.


Dat enthousiasme is echter van korte duur, want het Vaticaan heeft de paus al ‘gecorrigeerd’. ‘Mensen die de katholieke leer kennen en God blijven afzweren, kunnen nooit in de hemel worden opgenomen. Zij gaan naar de hel’, aldus het Vaticaan
Beste Reini, wel een zeer zwaarwichtige post die je hier plaatst. Mensen hebben me erop attent gemaakt dat het wel in lijn ligt met passages in de bijbel zelf. Namelijk, het boek Daniel, vrij vertaald wordt hierin verkondigd dat de heerschappijen van sommigen zullen verbrijzeld worden. Wat Franciscus daar gezegd heeft lijkt me een ernstige bedreiging voor de literalistische katholieke kerk maar ze weten blijkbaar niet waar ze het over hebben, vandaar wellicht de correctie uit angst dat ze hun macht gaan verliezen. Zie onder exploot dat hier mi naar verwijst.

'Maar ten tijde van die koninkrijken zal de God van de hemel een rijk laten opkomen dat nooit te gronde zal gaan en dat nooit op een ander volk zal overgaan. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en vernietigen, maar zelf zal het eeuwig bestaan – 45 precies zoals u zag dat er een steen van de berg losraakte zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, en het ijzer, brons, leem, zilver en goud verbrijzelde. De grote God heeft de koning laten weten wat er in de toekomst te gebeuren staat. De droom is waar, en de uitleg betrouwbaar.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Da ... =nl&set=10

Bizar genoeg ligt dit ook in lijn met wat systeemwetenschappers hierover vertellen. Er is dus nog hoop in deze tijden van crisis. Franciscus verdient in deze context alvast een pluim, meen ik. Alsmaar haat en verdeeldheid onder mensen zaaien doet ook de kerk geen goed, niet moelijk dat de zalen leeglopen, zelfs logisch.