De Heelmeester

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

06 dec 2013, 01:12

robbedoes1949 schreef:Er is maar één heelmeester die de zaken in deze wereld kan rechttrekken en dat is Jezus Christus. Dan toch gerechtigheid voor de talloze onderdrukten in deze wereld. :idea:
Ik denk het niet. Het is de mens zelf die dat zal doen. Immers, als Christus dat zou hebben gekund dan zal die dat zeker gedaan hebben. Maar niets is minder waar. De mens Christus kon dat niet en dat wist hij zeer goed omdat, zoals ik het zie, hij de wetenschap bezat, dat juist de mens door en uit vrije wil dit moet en zal gaan doen ook al zal het nog eeuwen duren voor dat de mensheid zo ver is. Wat deze bijzondere mens wel gedaan heeft is een omslag in denken veroorzaakt. Helaas zijn zijn aanreikingen tevens misbruikt en omgevormd tot eigen belang van wat we nu noemen religie vertegenwoordigers. Maar er zijn mensen die toch ondanks die verminkte boodschappen anders zijn gaan denken en meer om de medemens zijn gaan geven.
God is het leven zelf en daar zijn we allen een deeltje van evenals alles wat is. Een uitzondering is het geëvolueerde menselijk bewustzijn dat kan zich zelfs vergrijpen aan levens in deze materiewereld maar gelukkig niet vernietigen. Het leven zelf is niet te vernietigen, zoals ik denk, enkel de mantel die het draagt.
Dat heeft deze mens 'Christus' laten zien aan de mens maar ook dat wordt momenteel in het kader van sprookjes geplaatst.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 dec 2013, 09:50

Janx,
Ik vind dat er van uw posting weinig klopt: als de Kerkleiders die Jezus geen goddelijke status hadden toegekend, was die mens gewoon in de vergetelheid geraakt.
Zij creëerden een religie ter hunner eigen eer en glorie.
En in plaats van vrede en goedheid onder de mensen te brengen, is er door de tijden heen veel gemoord en beschadigd daar dat geloof.
Je zou haast denken dat je niets hebt begrepen van al wat Talisman hier de laatste maanden heeft neergeschreven.
Er zijn door de tijden heen meermaals mensen geweest die het goede propageerden, maar of dat veel impact had op de mensheid....ik betwijfel het.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

06 dec 2013, 16:27

Reini schreef:Janx,
Ik vind dat er van uw posting weinig klopt: als de Kerkleiders die Jezus geen goddelijke status hadden toegekend, was die mens gewoon in de vergetelheid geraakt.
Waar schreef ik dat men geen levens (goddelijke) status mochten toekennen?
ik schreef:
Wat deze bijzondere mens wel gedaan heeft is een omslag in denken veroorzaakt. Helaas zijn zijn aanreikingen tevens misbruikt en omgevormd tot eigen belang van wat we nu noemen religie vertegenwoordigers.
Zij creëerden een religie ter hunner eigen eer en glorie.
daarom schreef ik ook:
Helaas zijn zijn aanreikingen tevens misbruikt en omgevormd tot eigen belang van wat we nu noemen religie vertegenwoordigers.
En in plaats van vrede en goedheid onder de mensen te brengen, is er door de tijden heen veel gemoord en beschadigd daar dat geloof.
Waar schreef ik dat het niet gedaan werd?
Je zou haast denken dat je niets hebt begrepen van al wat Talisman hier de laatste maanden heeft neergeschreven.
Misschien begrijp ik er meer van dan je denk beste Reini.
Er zijn door de tijden heen meermaals mensen geweest die het goede propageerden, maar of dat veel impact had op de mensheid....ik betwijfel het.
Hm ... wat denk je dan van de persoon Mandela?
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

07 dec 2013, 02:01

janx schreef:
Reini schreef:Janx,
Ik vind dat er van uw posting weinig klopt: als de Kerkleiders die Jezus geen goddelijke status hadden toegekend, was die mens gewoon in de vergetelheid geraakt.
Waar schreef ik dat men geen levens (goddelijke) status mochten toekennen?
ik schreef:
Wat deze bijzondere mens wel gedaan heeft is een omslag in denken veroorzaakt. Helaas zijn zijn aanreikingen tevens misbruikt en omgevormd tot eigen belang van wat we nu noemen religie vertegenwoordigers.
Zij creëerden een religie ter hunner eigen eer en glorie.
daarom schreef ik ook:
Helaas zijn zijn aanreikingen tevens misbruikt en omgevormd tot eigen belang van wat we nu noemen religie vertegenwoordigers.
En in plaats van vrede en goedheid onder de mensen te brengen, is er door de tijden heen veel gemoord en beschadigd daar dat geloof.
Waar schreef ik dat het niet gedaan werd?
Je zou haast denken dat je niets hebt begrepen van al wat Talisman hier de laatste maanden heeft neergeschreven.
Misschien begrijp ik er meer van dan je denk beste Reini.
Er zijn door de tijden heen meermaals mensen geweest die het goede propageerden, maar of dat veel impact had op de mensheid....ik betwijfel het.
Hm ... wat denk je dan van de persoon Mandela?
Dat hij drie keer getrouwd was...en had hij geen 27 jaar vastgezeten in den bak...misschien 10 keer ? Laat maar zitten...bespaar mij de leer van het goddelijk wezen :evil: na 2013 jaar mag hij nog maar eens iets laten zien ! Misschien de piemels van de concurrentie reduceren tot "just nog een pisken doen" ? Herlezen jullie eigenlijk ooit jullie eigen nietszeggende antwoorden ??? :evil:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 dec 2013, 08:36

Herlezen jullie eigenlijk ooit jullie eigen nietszeggende antwoorden ???
Ik moet toe geven dat ik daar niet zoveel ervaring in heb als jij. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 dec 2013, 10:25

Tja Janx, wat te denken van Mandela ?
Gebombardeerd tot held door zijn volgelingen, want zelf deed hij dat niet.
Een vergelijking met de historische Jezus is misschien mogelijk.
De eerste heeft inderdaad veel betekend voor Zuid- Afrika, maar heeft hij het lot verbeterd van de rest van de wereld ?
2/3 van de aardbewoners is er slecht aan toe. Om over na te denken.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 dec 2013, 01:26

Reini schreef:De eerste heeft inderdaad veel betekend voor Zuid- Afrika, maar heeft hij het lot verbeterd van de rest van de wereld ?
Neen, en dat is ook niet mogelijk. Alles ligt in de handen van de mens zelf Reini.
Er is niemand die dat regeld.
Wel kan de ene de ander ondersteunen waar mogelijk maar soms is dat zelfs niet mogelijk omdat het andere leven niet het bewustzijn heeft om ondersteuning te herkennen en het daarom afwijst.
En dat geeft nu juist die diversiteit hoe een ander zijn leven ziet of juist niet ziet ten opzichte van de ander en zijn handelingen daar naar richt.
Wij zijn niet allen gelijk in gevoel, het ervaren en handelelen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

08 dec 2013, 23:49

En Janx ? Zie jij een vergelijkenis met Ghandi ? En de impact op hun volk ?

Misschien wel stof om een topic erover te starten ... :idea:

:) mvg-werewoef
AMEN en AUM

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 dec 2013, 00:05

Wat ik weet van Chandi is dat deze een vreedzame strijd voerde tegen de Engelse bezetting. Hij wilde geen geweld en rijkdom en was de eenvoud zelve. Daarom alleen al een zeer bijzonder mens. Ook Mandela verkoos na zijn gevangenschap voor een geweldloze strijd tegen de apartheid. In dat opzicht ook een bijzonder mens en met veel charisma evenals Chandi.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

09 dec 2013, 00:16

Iemand heeft ooit eens gezegd :

Wat baat het , de hele wereld te bezitten, als je schade lijdt aan je eigen Ziel .

Als Christene mins beschouw ik de Heer Jezus als Heilbrenger, Zaligmaker en Verlosser van onze zielen .

Tis met je eigen Ziel dat je verder moet en evolueert NADAT je bevend en rillend op het einde met je eigen Ziel onder de arm voor de Almachtige Rechter hebt gestaan .

Heb nog iets mooi voor Eliane uit een heel oud boekje komend uit het klein officie ( Kleine getijden ter ere van Jezus' Heilig Hart )

- Lofzang


- Door haar liefdegloed gedrongen,
Haakt met onverpoosde zuchten
't Hart der Moeder,zich vergetend,
Naar het Hart des Zoons, haar Jezus.
Beide houdt de liefde samen,Met onbreekb're band omsloten ;
't Ene blaakt van 't vuur des and'ren
En vergeldt om strijd de liefde,
Hart van Jezus, 't hemels zoete,
Vriendenhart voor reine zielen,
Liefde uit reine harten vragend,
Heers als vorst in aller harten .

Amen

Da was dus speciaal voor Eliana van den werewoef

:) :) :D
AMEN en AUM