De Heelmeester

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

04 nov 2013, 13:00

In de Bijbel kun je lezen dat een vrouw twaalf jaar lang aan bloedingen leed. Ze had haar hele vermogen aan dokters opgemaakt, maar niemand had haar kunnen helpen. Het lukt haar Hem/Jezus van achteren te naderen en de kwast van zijn mantel aan te raken. Meteen hield de bloeding op.

In onze tijd zijn er zoveel zieken. AfbeeldingVeel mensen gaan wel naar de dokter, maar worden toch niet beter. Wel dank voor de mensen die wel genezing ontvangen zonder Christus in hun leven, maar dit is tijdelijk.

Dat mensen weten dat ze naar een grote Heelmeester mogen gaan. En het adres van de groet Heelmeester is Christus die in de Hemel woont.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

04 nov 2013, 13:07

Héél mooi Eliana..... wat zijn gelovigen toch gelukkige mensen !
Het is volgens mij wel zo, dat vele ziekten in het hoofd kunnen zitten en er soms een klik nodig is om dit te veranderen. Of ene Jezus dit kon veranderen, best mogelijk, maar het blijft een mysterie hé :idea: :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

04 nov 2013, 13:16

Klaartje schreef:Héél mooi Eliana..... wat zijn gelovigen toch gelukkige mensen !
Het is volgens mij wel zo, dat vele ziekten in het hoofd kunnen zitten en er soms een klik nodig is om dit te veranderen. Of ene Jezus dit kon veranderen, best mogelijk, maar het blijft een mysterie hé :idea: :wink:
:) Mensen moeten weten dat doktoren ook mensen zijn. Christus gebruikt ook doktoren, maar Hij is de bron van het leven. Alleen Jezus kan een mens veranderen. De mens moet het ook willen. Een keuze maken.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

04 nov 2013, 18:21

Wat voor onzin gaat hier nog allemaal verschijnen!?
Het wordt hier alsmaar gekker en gekker! :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 nov 2013, 18:42

Fazal schreef:Wat voor onzin gaat hier nog allemaal verschijnen!?
Het wordt hier alsmaar gekker en gekker! :roll:
Medicatie vergeten nemen ? :roll:
Fazal

04 nov 2013, 18:50

Ik neem gelukkig (nog) geen medicatie, ik wend mij tot de grote heelmeester.
Mijn huisdokter woont slechts een paar 100 meter van mij, maar van mij zal hij nog niet direct rijk worden.

Maar bent u niet mis met dat citaat?
Moest dat soms niet het citaat van Eliana zijn???
Want ik vrees echt dat zij dat idd vergeten is te nemen, ofwel ... heeft ze er teveel van genomen!? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 nov 2013, 19:56

Fazal schreef:Ik neem gelukkig (nog) geen medicatie, ik wend mij tot de grote heelmeester.
Mijn huisdokter woont slechts een paar 100 meter van mij, maar van mij zal hij nog niet direct rijk worden.

Maar bent u niet mis met dat citaat?
Moest dat soms niet het citaat van Eliana zijn???
Want ik vrees echt dat zij dat idd vergeten is te nemen, ofwel ... heeft ze er teveel van genomen!? :roll:
Sloeg natuurlijk op Eliana, of wat dacht je ? :lol:
Fazal

04 nov 2013, 22:18

Wel, ik had toch even mijn twijfels hoor. :oops:
Ik was al op zoek gegaan naar een Valiumke, maar gelukkig heb ik er geen in huis. :wink:
Daar moet ik dus dringend iets aan doen, want van die grote heelmeester, geloof ik niet veel.
Zeg maar hélemaal "NIETS"! In 't Frans, zegt men zelfs: "RIEN DU TOUT"! :roll:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2013, 22:30

Sinds dat klaar ook bij het clubje hoort is het hier niet meer te doen :cry:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

04 nov 2013, 22:31

eliana schreef:In de Bijbel kun je lezen dat een vrouw twaalf jaar lang aan bloedingen leed. Ze had haar hele vermogen aan dokters opgemaakt, maar niemand had haar kunnen helpen. Het lukt haar Hem/Jezus van achteren te naderen en de kwast van zijn mantel aan te raken. Meteen hield de bloeding op.
Waarschijnlijk had ze, 'en toevallig op dat moment', de leeftijd van verzadiging bereikt maar helaas, dàt ..., staat blijkbaar niet in die bijbel.
Fazal

04 nov 2013, 22:33

rolija schreef:Sinds dat klaar ook bij het clubje hoort is het hier niet meer te doen :cry:
Sorry hoor, maar ik geloof persoonlijk niet, dat Klaartje tot dàt clubje is toegetreden. 8)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 nov 2013, 22:35

Fazal schreef:
eliana schreef:In de Bijbel kun je lezen dat een vrouw twaalf jaar lang aan bloedingen leed. Ze had haar hele vermogen aan dokters opgemaakt, maar niemand had haar kunnen helpen. Het lukt haar Hem/Jezus van achteren te naderen en de kwast van zijn mantel aan te raken. Meteen hield de bloeding op.
Waarschijnlijk had ze, 'en toevallig op dat moment', de leeftijd van verzadiging bereikt maar helaas, dàt ..., staat blijkbaar niet in die bijbel.
Bedoel je de ' vervaldatum ' ? :roll:
Fazal

04 nov 2013, 22:36

eliana schreef: :) Mensen moeten weten dat doktoren ook mensen zijn. Christus gebruikt ook doktoren, maar Hij is de bron van het leven. Alleen Jezus kan een mens veranderen. De mens moet het ook willen. Een keuze maken.
Ja, men moet natuurlijk 'willen' genezen he. Natuurlijk datte!
Anders helpt de grote heelmeester u niet. Is nogal logisch nietwaar. :roll:
Fazal

04 nov 2013, 22:38

talisman schreef: Bedoel je de ' vervaldatum ' ? :roll:
Ja natuurlijk! Hoe kun je het raden zeg!? :roll: :D

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2013, 22:41

Moest diene Vent zijn werk goed doen, waren al die ziekenhuizen niet nodig.
Maar die staan er voor de afvallige zeker ?
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."