De Heelmeester

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

28 nov 2013, 20:00

robbedoes1949 schreef:
Fazal schreef:Ja, mij ook! Soms geloof ik mijn eigen ogen en oren niet. :roll:
Het geloof werd mij in mijn jeugd opgedrongen. In de zgn Katholieke school, weet je wel!? Had ik niet genoeg gezond verstand gehad, ik was al over meer dan 60 jaar geïndoctrineerd. Maar ze hebben er naast gepakt! Het heeft mij tot nadenken aangezet.
Gelukkig maar. :idea:
Dat ze er naast gepakt hebben is een goede zaak voor de katholieken aan uw postings te zien. :idea: :idea:
:?: :?: :?:

Nee, laat maar. :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

28 nov 2013, 20:09

robbedoes1949 schreef:
talisman schreef:
robbedoes1949 schreef:
Voor zo'n intelligent persoon,kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat er nogal wat kwaadheid in uw postings schuilt. :idea:
Ik snap niet dat er nog zo'n naïevelingen rondlopen, terwijl men over alle informatie kan beschikken. Vijftig jaar geleden kon men nog het excuus gebruiken dat men niet over alle kennis kon beschikken. Kijk, dat maakt me boos, snap je ?
Over welke kennis hebt u het dat u er telkens boos om wordt. :wink:
Dat de hele bijbel een menselijk bedenksel is, te beginnen bij de 7e eeuw v.C. tot de 4e eeuw n.C. Lectuur genoeg om dit na te trekken als het gezond verstand het laat afweten.

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

28 nov 2013, 20:10

Fazal schreef:
robbedoes1949 schreef:
Fazal schreef:Ja, mij ook! Soms geloof ik mijn eigen ogen en oren niet. :roll:
Het geloof werd mij in mijn jeugd opgedrongen. In de zgn Katholieke school, weet je wel!? Had ik niet genoeg gezond verstand gehad, ik was al over meer dan 60 jaar geïndoctrineerd. Maar ze hebben er naast gepakt! Het heeft mij tot nadenken aangezet.
Gelukkig maar. :idea:
Dat ze er naast gepakt hebben is een goede zaak voor de katholieken aan uw postings te zien. :idea: :idea:
:?: :?: :?:

Nee, laat maar. :roll:
Veelzeggend!
Iedereen welkom

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

28 nov 2013, 20:15

talisman schreef:Dat de hele bijbel een menselijk bedenksel is, te beginnen bij de 7e eeuw v.C. tot de 4e eeuw n.C. Lectuur genoeg om dit na te trekken als het gezond verstand het laat afweten.
Uiteindelijk is het wel grappig, God bedenkt een mens en die mens bedenkt een boek dat geschreven zou zijn door een door mensen bedachte God. En dan zeggen dat mensen dwalen? :wink:
Fazal

28 nov 2013, 21:15

robbedoes1949 schreef:Veelzeggend!
Veelzeggend??? 8O
'k Weet nie! Jij blijkbaar wel!? Zeg het dan maar.
Wat is volgens u veelzeggend in mijn postings?
Dat ik mijn gezond verstand gebruik?
Ik heb idd veel gezegd, maar jij schijnt het niet te begrijpen.
Jij kletst enkel maar uit uw nek en uit de bijbel. Jij zegt eigenlijk NIETS, noppes.

Wat begrijp je dan niet? Wat is volgens u "veelzeggend"???
Uit universitair oogpunt, uit zelfstudie, of uit gezond verstand?
Ach nee. Dat laatste is blijkbaar aan u niet besteed! :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

28 nov 2013, 22:28

YYZ schreef:
talisman schreef:Dat de hele bijbel een menselijk bedenksel is, te beginnen bij de 7e eeuw v.C. tot de 4e eeuw n.C. Lectuur genoeg om dit na te trekken als het gezond verstand het laat afweten.
Uiteindelijk is het wel grappig, God bedenkt een mens en die mens bedenkt een boek dat geschreven zou zijn door een door mensen bedachte God. En dan zeggen dat mensen dwalen? :wink:
Nog grappiger: De mens bedenkt een verhaal met een god in de hoofdrol, nog wat engelen en duivels in bijrol, en schrijft daar een boek over. Is al eeuwen een bestseller en is al vele malen herschreven. Af en toe schrijven ze er een figurant uit en soms komt er eentje bij. Alleen ' Familie ' doet beter. :lol:

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

05 dec 2013, 14:26

Er is maar één heelmeester die de zaken in deze wereld kan rechttrekken en dat is Jezus Christus. Dan toch gerechtigheid voor de talloze onderdrukten in deze wereld. :idea:
Iedereen welkom

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 dec 2013, 14:45

robbedoes1949 schreef:Er is maar één heelmeester die de zaken in deze wereld kan rechttrekken en dat is Jezus Christus. Dan toch gerechtigheid voor de talloze onderdrukten in deze wereld. :idea:
Dan zal daar niet veel van in huis komen. :lol:

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

05 dec 2013, 17:20

talisman schreef:
robbedoes1949 schreef:Er is maar één heelmeester die de zaken in deze wereld kan rechttrekken en dat is Jezus Christus. Dan toch gerechtigheid voor de talloze onderdrukten in deze wereld. :idea:
Dan zal daar niet veel van in huis komen. :lol:
Ik neem het je niet kwalijk want je bent onwetend maar bij de anderen zal het heel heet onder hun voeten worden, zoveel is zeker, mss. bestaat de hel dan toch.
Iedereen welkom

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 dec 2013, 17:35

robbedoes1949 schreef:
Ik neem het je niet kwalijk want je bent onwetend maar bij de anderen zal het heel heet onder hun voeten worden, zoveel is zeker, mss. bestaat de hel dan toch.
Ik onwetend ?? Dat moet een mentaal anders valide me komen zeggen. Halloooo !!!!!

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

05 dec 2013, 17:39

talisman schreef:
robbedoes1949 schreef:
Ik neem het je niet kwalijk want je bent onwetend maar bij de anderen zal het heel heet onder hun voeten worden, zoveel is zeker, mss. bestaat de hel dan toch.
Ik onwetend ?? Dat moet een mentaal anders valide me komen zeggen. Halloooo !!!!!
Waarom toch altijd die boosheid in uw postings, ik heb u toch niets misdaan. :idea:
Iedereen welkom

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 dec 2013, 17:41

robbedoes1949 schreef:
Waarom toch altijd die boosheid in uw postings, ik heb u toch niets misdaan. :idea:
O maar, ik ben helemaal niet boos. Ik heb zelfs met je te doen. Krijgt dat nog goed, denk ik dan.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

05 dec 2013, 22:08

Och, er leven er wel meer met nen hoek af.
Jawatte

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 dec 2013, 22:31

cappa schreef:Och, er leven er wel meer met nen hoek af.
:lol:

Inga's
Lid geworden op: 05 dec 2013, 21:51
Locatie: nog in zuivere lucht ;-)

05 dec 2013, 23:02

talisman schreef:
cappa schreef:Och, er leven er wel meer met nen hoek af.
:lol:
:lol: :lol: :lol: OMG
Te fanatiek in geloof opgaan is nooit goed .......!
:roll:
mijn bescheiden mening hé mss ook met nen hoek af :lol: :lol:
Zie wat is en handel daarnaar !
Het is een plezier te leven , kom speel met me ;-)