Vijf BN'ers op zoek naar God

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

08 mei 2014, 18:38

ebenhaezer schreef: daar zullen we zeker onze overledenen terugzien ! Het is een kwestie van vertrouwen hebben in Iemand !
En wat doe je dan als die entiteit intussen al is gereïncarneerd???
Waarschijnlijk is die persoon er dan alweer met een ander vanonder!?
Hij/zij, kan toch niet eeuwig op u blijven wachten nietwaar!?
Vertrouwen? Voor eeuwig en altijd?

En wat doe je dan als die entiteit al verschillende keren is gereïncarneerd 'voor' u hem/haar, in dit leven hier hebt gekend!? Dat zal daar nogal een commune worden, mijn gedacht!? :roll:
Fazal

08 mei 2014, 18:56

Ik heb zelfs helemaal geen vertrouwen in het universum.
Want dat is het leven hier, en eigenlijk op alle werelden (waar leven mogelijk is), vijandig gezind.
De natuur, en aldus zeker het ganse universum, bekommert zich absoluut niet om levende wezens, eender waar, en al zeker niet om de mens. Dat is vooral 'hier', al meer dan voldoende bewezen! Want de mens is verre van speciaal! Wij zijn als mens, niet veel meer dan dieren met (een beetje meer) verstand, hetgeen de 'meesten' onder ons, en helaas, zelfs niet gebruiken!
Dat is hier heel duidelijk te zien, o.a. op het forum Religie!
De verlichting, is dus nog héél ver weg! Ze is zelfs nog in de verste verte NIET te zien! :idea:
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 mei 2014, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 mei 2014, 19:24

Hoe absurd is het, te denken aan een leven na dit leven. Vermits dit leven zo goed als zinloos is, hoe zinlozer zou het bestaan dan wel zijn als het maar een voorspel was tot het volgende. En waarom zou het bij twee keer blijven? Hindoes bv. kunnen misschien wel twintig levens leven. (Katten hoogstens 7)
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Fazal

08 mei 2014, 19:30

Inderdaad Socrates, het 'gezond' verstand is nog steeds niet zo gezond, en is bij sommigen, zeg maar bij velen, zelfs nog altijd vèr te zoeken. Als ... het al te vinden is!? :roll:
Gast

08 mei 2014, 20:34

Mevrouw Ebenhaezer,

U schreef:

Hallo LEAH , ik ben het niet helemaal eens met , dat NIEMAND weet waar we na onze dood terecht zullen komen ! Er bestaat weldegelijk zoiets als overtuiging . Vb : als je je man vertrouwt en kent , zul je toch met zekerheid kunnen zeggen : " zoiets zal hij zeker nooit doen " , want je kent hem !
Of , als je zelf iets beloofd hebt , kun je met zekerheid weten dat dit ook gebeuren zal , want je kent jezelf toch !
Zo is het ook met iemand die Gods Woord vertrouwt , dan kun je overtuigd zijn van wat er na dit leven komt , omdat je de Schepper gelooft , en daar zullen we zeker onze overledenen terugzien ! Het is een kwestie van vertrouwen hebben in Iemand !

Jij hebt groot vertrouwen in het universum , wat bedoel je daar eigenlijk mee ?
-------------------------------------------------------------------------------



Met het universum bedoel ik het heelal, de kosmos.
Ik vertrouw er altijd op dat alles, wat er ook gebeurt, in orde zal komen.

Waar denkt u dat u terecht zult komen na uw overlijden?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 mei 2014, 21:32

*leah* schreef:

Met het universum bedoel ik het heelal, de kosmos.
Ik vertrouw er altijd op dat alles, wat er ook gebeurt, in orde zal komen.

Waar denkt u dat u terecht zult komen na uw overlijden?
En wat bedoelt u met "in orde komen" ? Orde is toch een duidelijk subjectief begrip ? Over welk soort orde hebt u het dan ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

09 mei 2014, 11:03

Een voorbeeldje Socrates!

Wij zijn momenteel een RVT aan het zoeken voor schoonmama, ze is 87 en wordt steeds meer zorgbehoevend.
Het is niet gemakkelijk omdat ze ondanks alle kwalen toch nog een "A" kreeg, wat dus betekent dat haar zelfredzaamheid nog groot is.
Ik vertrouw erop dat we een goede laatste aardse plaats voor haar zullen vinden, ik doe zelden aan "doemdenken".
Meer is dat niet hoor.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 mei 2014, 11:14

Telkens ik een deelnameformulier van de Lotto koop, vertrouw ik erop dat ik zal winnen. Anders zou het gek zijn om zo iets te kopen. Maar of dat ooit in orde komt ?
Ik troost mij dan niet met het 'hiernamaals' zoals sommigen hier prediken, maar met de gedachte dat een deel van het Lotto-belastinggeld naar "goede" werken gaat.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

09 mei 2014, 11:26

Dat klinkt positief Socrates.
We zoeken allemaal naar middelen om het leven zo aangenaam mogelijk te maken, ik keur beslist geen enkel middel af.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 mei 2014, 12:24

LEAH , Jij vertrouwt er dus altijd op , wat er ook gebeurt , het in orde zal komen . Daar ben ik het er volkomen mee eens , al komt het voor mij uit een wat hogere richting , een stukje hoger dan het heelal , de kosmos !

En waar ik terecht kom na mijn overlijden ? Dat is in het Vaderhuis , ergens in dat grote heelal , maar dat weet niemand ! Daar waar de belofte uit Gods Woord mij brengen zal , daar waar alle rechtvaardigen die hun Schepper geloofd en geëerd hebben zullen aanwezig zijn ! Maar dat is mijn overtuiging .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 mei 2014, 12:43

Het vervelende aan geloof is; dat niemand bereid gevonden wordt om contractueel, enige garantie te geven op de beloofde beloning. (Voort leven in een ander heelal)
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Fazal

12 mei 2014, 19:58

ebenhaezer schreef: En waar ik terecht kom na mijn overlijden ? Dat is in het Vaderhuis , ergens in dat grote heelal , maar dat weet niemand ! Daar waar de belofte uit Gods Woord mij brengen zal , daar waar alle rechtvaardigen die hun Schepper geloofd en geëerd hebben zullen aanwezig zijn ! Maar dat is mijn overtuiging .
Wat is het nu eigenlijk ebenhaezer? Weet je het, of weet je het niet!?
Vanwaar dan uw overtuiging??? :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 mei 2014, 17:14

socrates schreef:Het vervelende aan geloof is; dat niemand bereid gevonden wordt om contractueel, enige garantie te geven op de beloofde beloning. (Voort leven in een ander heelal)

Helemààl niet vervelend SOCRATES ! Het Woord van God hoeft geen garantie ! GODS WOORD IS WAARHEID !
Alleen een kwestie van geloven en vertrouwen ! En daar heeft Hij ons Zijn Geest voor gegeven , om ons te overtuigen van de waarheid !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 mei 2014, 17:18

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: En waar ik terecht kom na mijn overlijden ? Dat is in het Vaderhuis , ergens in dat grote heelal , maar dat weet niemand ! Daar waar de belofte uit Gods Woord mij brengen zal , daar waar alle rechtvaardigen die hun Schepper geloofd en geëerd hebben zullen aanwezig zijn ! Maar dat is mijn overtuiging .
Wat is het nu eigenlijk ebenhaezer? Weet je het, of weet je het niet!?
Vanwaar dan uw overtuiging??? :roll:

Wààr dat Koninkrijk is , weet niemand , dat is dan ook écht NIEMAND !
Maar DAT ik daar kom is een zekerheid , omdat HIJ DAT BELOOFD HEEFT !
Zo eenvoudig is dat , een kind zou dat begrijpen , want het kent het vertrouwen in zijn vader !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

13 mei 2014, 18:10

Wààr dat Koninkrijk is , weet niemand , dat is dan ook écht NIEMAND !
Maar DAT ik daar kom is een zekerheid , omdat HIJ DAT BELOOFD HEEFT !
Zo eenvoudig is dat , een kind zou dat begrijpen , want het kent het vertrouwen in zijn vader!

U vergeet weeral de moeder mevrouw Ebenhaezer.
Een kind vertrouwt (denk ik) eerder de moeder dan de vader.