Zorgen maken

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

17 mei 2014, 16:13

Wij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.
Laatst gewijzigd door eliana op 19 jun 2014, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Gast

17 mei 2014, 20:13

eliana schreef:AfbeeldingWij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.
Ieder mens heeft eten, drinken en kleding nodig. Als je geen geld hebt zit je zonder of denk je dat God het van boven naar beneden zal gooien? Ik weet in feite niet goed wat je bedoelt met deze posting! :roll:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 mei 2014, 20:32

Gewoon romantische dweperij Leah.
Zoals verliefd zijn op een idool. :)
Gast

17 mei 2014, 20:39

Ja Reini, dat zal 't zijn, dwepen met een onzichtbare man, gemakkelijk, maar ik verkies toch nen echte!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 mei 2014, 23:41

Dit is toch nen echte ?

Afbeelding

Paus Bartholomeus I.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

18 mei 2014, 10:22

eliana schreef:AfbeeldingWij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.

Wat een onzin :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

18 mei 2014, 10:39

eliana schreef:AfbeeldingWij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.
Ja juist!
Hij weet zelfs wie méér of minder nodig heeft dan de andere! :?

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

18 mei 2014, 10:41

eliana schreef:AfbeeldingWij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.
Mocht diene God die dat weet en er iets kan aan doen bestaan, dan zou er niet zoveel ellende in de wereld zijn. Dan zou hij iedereen de nodige empathie gegeven hebben zodat we mekaar niet uithongeren, vermoorden, uitroeien ed. maar helpen (trouwens dat mekaar helpen zou dan ook niet nodig zijn vermits iedereen zou krijgen wat hij nodig heeft).
Dan zou hij iedereen de nodige gezondheid gegeven hebben zodat we niet hoeven te creperen als beesten van de pijn of de waanzin. Trouwens dan zou hij evenveel zorg dragen voor de andere zoogdieren, dieren, planten en....
De fabel van de vrije wil die we van hem gekregen hebben zodat we zelf voor hem en het goede zouden kunnen kiezen is puur sadisme, als we niet eerst de nodige empathie en gezondheid gekregen hebben, als niet iedereen in een vredevolle omgeving geboren en opgevoed wordt .
Wat zou jij doen als je zo'n god was : honger en armoede uitdelen? afgunst en waanzin?
Dat is ook iets om over na te denken !!!
elk moment is belangrijk

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

18 mei 2014, 14:11

fotofant schreef:
eliana schreef:AfbeeldingWij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.
Mocht diene God die dat weet en er iets kan aan doen bestaan, dan zou er niet zoveel ellende in de wereld zijn. Dan zou hij iedereen de nodige empathie gegeven hebben zodat we mekaar niet uithongeren, vermoorden, uitroeien ed. maar helpen (trouwens dat mekaar helpen zou dan ook niet nodig zijn vermits iedereen zou krijgen wat hij nodig heeft).
Dan zou hij iedereen de nodige gezondheid gegeven hebben zodat we niet hoeven te creperen als beesten van de pijn of de waanzin. Trouwens dan zou hij evenveel zorg dragen voor de andere zoogdieren, dieren, planten en....
De fabel van de vrije wil die we van hem gekregen hebben zodat we zelf voor hem en het goede zouden kunnen kiezen is puur sadisme, als we niet eerst de nodige empathie en gezondheid gekregen hebben, als niet iedereen in een vredevolle omgeving geboren en opgevoed wordt .
Wat zou jij doen als je zo'n god was : honger en armoede uitdelen? afgunst en waanzin?
Dat is ook iets om over na te denken !!!
Eerst gaan ervaren en dan praten, zodat een ander geholpen en bemoedigd wordt.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

18 mei 2014, 14:12

*leah* schreef:
eliana schreef:AfbeeldingWij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding? Alleen God weet wat een ieder mens persoonlijk nodig heeft.
Ieder mens heeft eten, drinken en kleding nodig. Als je geen geld hebt zit je zonder of denk je dat God het van boven naar beneden zal gooien? Ik weet in feite niet goed wat je bedoelt met deze posting! :roll:
Alles is en bestaat door Hem. Zonder Hem is er niks.
:roll:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

18 mei 2014, 15:13

eliana schreef: Eerst gaan ervaren en dan praten, zodat een ander geholpen en bemoedigd wordt.
Echt nietszeggend als reactie !!!
Ik ervaar héél véél, maar geen scheppende god die zich met elk van ons apart bezig houdt!!
elk moment is belangrijk

Stephaan
Lid geworden op: 31 jan 2005, 16:08
Locatie: Provincie Antwerpen

18 mei 2014, 15:42

eliana schreef:Wij mensen zijn geneigd ons over veel dingen zorgen te maken....
Ik ben teleurgesteld om de reakties hier. Zowel de zwakke reaktie van Eliana zelf verwondert me, als de oppervlakkige bijdragen die sommige seniorennetters plegen.

De aanvang van Eliana brengt me bij een uittreksel uit het evangelie volgens Matteüs hoofdstuk 6 verzen 24-34. De laatste zin dáárvan is "Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen leed"

“Ondanks”mijn zeer wetenschappelijke opleiding ben ik gelovig en houd het dus bij dit soort bedenkingen. Maar wie het helemaal niet ziet zitten met wijsheden uit de bijbel kan zelfs bij De Bond zonder Naam terecht.

Nog verder een zonnige zondag gewenst zonder zorgen voor morgen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 mei 2014, 16:57

't Ja , de reakties verwonderen mij niets , dat zijn we hier al lang gewend Stephaan !
Ik ben het ook eens met de tekst die je vond " elke dag heeft genoeg aan zijn eigen leed " , dus geen verdere zorgen maken !
Maar dan denk ik : wie is er de oorzaak van al dat leed ? Niet God de Schepper , maar DE MENS DIE HET BETER DACHT TE WETEN ! Vandaar alle zorgen die er gekomen zijn !
Toch geeft het NT. meerdere mooie aanwijzingen die de Heer ons geeft :
" Komt tot Mij , allen die vermoeit en belast zijt ... " .
" Bidt en gij zult ontvangen , klopt en u zal open gedaan worden ... " .
" Wees niet bezorgt over wat gij eten of drinken zult ... " .

En dat hebben veel gelovigen ook echt ervaren , want Gods Woord IS WAARHEID !
Maar ... het is logisch dat , als je iets vraagt aan een God IN WIE JE NIET GELOOFT , je ook niets moet verwachten !

Eén ding is duidelijk , de Schepper deed het wel goed , maar zijn schepselen waren onverstandig door eigenzinnigheid en ongehoorzaamheid ! Maar toch bracht Hij in zijn Liefde de oplossing : genade - Vergeving - herstel .
Daarom , wie niet gelooft , mag zich met reden zorgen maken .
Maar wie wel gelooft , kan rekenen op de goedheid van zijn Heer !

Ook nog een prettige zonnige Zondag gewenst aan iedereen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

18 mei 2014, 17:21

ebenhaezer schreef: Daarom , wie niet gelooft , mag zich met reden zorgen maken .
Maar wie wel gelooft , kan rekenen op de goedheid van zijn Heer !

Ook nog een prettige zonnige Zondag gewenst aan iedereen !
Spijtig genoeg heb ik daar nog nooit iets van gemerkt!!!!
Het zijn de personen die je als goed ervaart die dikwijls het meeste onrecht, ongeluk en ziekte te verduren krijgen en geluk en gezondheid worden vaak uitgedeeld aan de meest gemene personen die ik ken. En kom niet af met het verhaal dat dat allemaal een doel heeft!!!! Beproeving om daarna rijstpap met een gouden lepel te mogen gaan eten tot in der eeuwigheid !!!!

Op Seniorennet zijn er een aantal die oud en wijs genoeg geworden zijn om niet meer in al die fabels te geloven. Hoewel de fabels van de wereld interesseren mij, er zijn er mooie, ontroerende en gruwelijke, sadistische, net zoveel soorten als er mensen zijn. Hoe zou dat komen, misschien iets om over na te denken.

Ondertussen nog een fijne zondag voor iedereen, en vrede, geluk en gezondheid hier en nu
elk moment is belangrijk
Gast

18 mei 2014, 19:39

Stephaan en mevrouw Ebenhaezer,

Ik ben zeker gelovig maar ik geloof niet in een man die de scepter zwaait ergens hoog boven de wolken.

Bij de eerste goden waren de godinnen, de vrouwen dus, zeker zo belangrijk als de goden, de mannen.
Jullie spreken altijd over Hem, Hij, voelen jullie dan niet dat de balans naar één kant helt, dit klopt niet.

Als die man daar is, en zo goed is, en zo wijs is, waarom helpt hij de kindjes in Afrika (of weet ik veel waar) dan niet, ze voldoende eten geven, propere kleertjes enz.
De mensen hebben het volgens jullie allemaal gedaan, hebben die kleine schapen dan ook iets misdaan?

Bah, dat gezever altijd, je kunt op zo vele manieren gelovig zijn, jullie doen net alsof wij die onze eigen mening hebben maar niettemin leven als goede eerbare mensen minder zijn dan degenen die "Hem" achterna lopen.

Fijne zondagavond gewenst, ik ga met mijn beest op het terras zitten!