Een plek nodig

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 18:43

Fazal schreef:Vind ik dus ook! Waarom al die discussies??? Ik heb het al meermaals geschreven, beleef uw godsdienst in- en bij uzelf! Het is dus absoluut niet nodig om hier discussies over uit te lokken! Als men zich daar gelukkig bij voelt, wat willen die gelovigen dan nog meer!?
Idd, kunnen al die energie beter gebruiken tegen dat wat ons te wachten staat, de 'kerk' van weleer slaagt er alweer in om de bevolking te misleiden. We hechten er blijkbaar ook blind geloof aan, misschien niet eens bewust daarvan.
Fazal

22 jul 2014, 18:47

Haja ...??? Ik anders niet! En daar ben ik mij persoonlijk héél bewust van!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 jul 2014, 19:19

YYZ schreef:
talisman schreef:Juist ! En mijn WETEN is dat GELOOF hieraan ondergeschikt is. WETEN dat de bijbel van geen meter klopt.
In welke zin klopt het niet, het geschiedkundige aspect en/of het ethische kenmerk?
Geschiedkundig klopt het niet, wetenschappelijk klopt het niet en de ethiek is totaal achterhaald en hoort thuis in het Ijzertijdperk. Als er nog eens een open deur moet worden ingetrapt, laat maar iets weten.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 19:27

talisman schreef:Geschiedkundig klopt het niet, wetenschappelijk klopt het niet en de ethiek is totaal achterhaald en hoort thuis in het Ijzertijdperk. Als er nog eens een open deur moet worden ingetrapt, laat maar iets weten.
'Achterhaalde ethiek' lijkt me een interessant onderwerp, hoe zie je dat?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 19:29

Fazal schreef:Haja ...??? Ik anders niet! En daar ben ik mij persoonlijk héél bewust van!
Dan zal je, zo denk ik, bij de minderheid horen. Als makke lammeren laten we ons in de luren leggen, niemand kan er iets tegen doen.
Fazal

22 jul 2014, 20:12

YYZ schreef:Als makke lammeren laten we ons in de luren leggen
Awel voilà, ik dus niet !:wink:
YYZ schreef:niemand kan er iets tegen doen.
Awel voilà, ik dus wel! :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 jul 2014, 20:34

YYZ schreef:
talisman schreef:Geschiedkundig klopt het niet, wetenschappelijk klopt het niet en de ethiek is totaal achterhaald en hoort thuis in het Ijzertijdperk. Als er nog eens een open deur moet worden ingetrapt, laat maar iets weten.
'Achterhaalde ethiek' lijkt me een interessant onderwerp, hoe zie je dat?
Je mag driemaal raden. :lol:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 20:50

talisman schreef:Je mag driemaal raden.
Kennen dat ondertussen Talisman, hoeven geen antwoord te verwachten op ernstige vragen. Hoeven zelfs niet eens te raden, we kennen de uitkomst al.
Laatst gewijzigd door YYZ op 22 jul 2014, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 20:50

Fazal schreef:Awel voilà, ik dus niet !:wink: Awel voilà, ik dus wel! :wink:
Interessant, wat doe je dan?
Fazal

22 jul 2014, 21:02

Interessante vraag. Helemaal niets natuurlijk. Noem het misschien stil verzet.
Nee, geen lijdzaam verzet, want erdoor lijden, doe ik niet.
En als er toch niets tegen te doen is, waarom zou ik mij dan vermoeien met het te proberen!?

Ik hou niet zo van inspanningen, waarvan ik op voorhand weet dat ze toch niet gaan helpen. :wink:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 21:04

Fazal schreef:Interessante vraag. Helemaal niets natuurlijk. Noem het misschien stil verzet. Nee, geen lijdzaam verzet, want erdoor lijden, doe ik niet. En als er toch niets tegen te doen is, waarom zou ik mij dan vermoeien met het te proberen!? Ik hou niet zo van inspanningen, waarvan ik op voorhand weet dat ze toch niet gaan helpen. :wink:
Dan maakt het niet teveel uit dat miljoenen mensen gefolterd worden?
Fazal

22 jul 2014, 21:08

Als jij daar wel iets kunt tegen doen beste YYZ, wat zit je hier dan te lullen en uw tijd te verdoen!? Dat, vraag ik mij af.

Mocht ik er iets kunnen aan doen, ik zou het zeer zeker doen!
Daar zou mij géén inspanning teveel voor zijn.
Je gaat hier toch niet insinueren dat het mij niet kan schelen dat er zoveel gefolterd wordt in deze wereld!?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 jul 2014, 21:14

Fazal schreef:Als jij daar wel iets kunt tegen doen beste YYZ, wat zit je hier dan te lullen, dat, vraag ik mij af. Mocht ik er iets kunnen aan doen, ik zou het zeer zeker doen! Daar zou géén inspanning mij teveel voor zijn.
Ik wacht op mijn volgende gesprek met de dienst economie om het te hebben over monetaire resets en de opportunitieten die dat oplevert, toch niet zo moeilijk? Wat belet je om hetzelfde te doen? Of iets van die aard? Zoals je ook weet zal de situatie steeds erger worden, tenzij er iets fundamenteel verandert natuurlijk. Ondertussen tracht ik de situatie in te schatten, iets dat blijkbaar erger wordt met de minuut.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 jul 2014, 22:42

YYZ schreef:
Fazal schreef:Als jij daar wel iets kunt tegen doen beste YYZ, wat zit je hier dan te lullen, dat, vraag ik mij af. Mocht ik er iets kunnen aan doen, ik zou het zeer zeker doen! Daar zou géén inspanning mij teveel voor zijn.
Ik wacht op mijn volgende gesprek met de dienst economie om het te hebben over monetaire resets en de opportunitieten die dat oplevert, toch niet zo moeilijk? Wat belet je om hetzelfde te doen? Of iets van die aard? Zoals je ook weet zal de situatie steeds erger worden, tenzij er iets fundamenteel verandert natuurlijk. Ondertussen tracht ik de situatie in te schatten, iets dat blijkbaar erger wordt met de minuut.
Om hoe laat moeten de lichten uit in je ' instituut ' ?
Fazal

22 jul 2014, 23:22

Ha ..., en het instituut gaat dat allemaal oplossen!??? Ik ben uitermate benieuwd. :roll:
Nee YYZ, geen vrede zonder oorlog. Spijtig genoeg.
Maar gezien de mensen niet zonder oorlog kunnen, zal er altijd wel èrgens oorlog, en nooit en nèrgens vrede zijn.
Is het niet in Gaza, dan is het tussen buren of familie onderling, en dit overal ter wereld.
En het instituut zal daar helemaal niets (kunnen) aan veranderen!
Niettemin, ik wens jullie veel succes.