De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

29 jun 2015, 12:19

socrates schreef:
Blijkbaar bent U, net zoals uw god, de mening toegedaan dat vrouwen tweede-rang mensen zijn. Wezens die de betere mens, de man, verleiden tot ongehoorzaamheid. Ook zijn alle kinderen in uw optiek dan blijkbaar van het mannelijke geslacht. Behalve wat uw geloof betreft lijkt U dan toch minstens geen sektaire feministe te zijn. Ofwel ?
:wink:
Socrates,
In het paradijs was het de vrouw, Eva, die de 'verboden vrucht' nam en aan Adam gaf om er van te eten. Hij kon geweigerd hebben gezien de gevolgen. Moet men daarom de vrouw als tweederang-mens bezien ?
En het 'kind' kan zowel een jongen of een meisje zijn !
Als wij over 'de mens' spreken is het dan een hij of een zij ?

Waarom altijd vitten op hij of zij ? hem of haar ..... ?

Een kat, een hond, een kip, een paard, een aap, een konijn, een schaap, een wolf..... hebben zij niet allen een benaming voor het vrouwelijke ?
Ik sprak altijd over mijn kat, maar nooit 'mijn kattin'.......
Moest ik nu over mijn konijnen praten , als zijnde mijn moer, of mijnen rammelaar.........
Doe eens niet zo flauw zeg 8O Waarom de essentie van de zaak altijd trachten te ontwijken ?

Ten andere zijn er voorbeelden genoeg in de bijbel waarin vrouwen een belangrijke rol spelen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

29 jun 2015, 17:53

QUOTE Ten andere zijn er voorbeelden genoeg in de bijbel waarin vrouwen een belangrijke rol spelen. :roll:

Klopt, want de vrouw van Lot veranderde in een zoutpilaar.
Over Maria Magdalena wil ik liever niks schrijven, omdat ze al eens wordt verward met
Maria van Bethanië die een vrouw is uit het Nieuwe Testament, de zuster van Martha en Lazarus. Dit drietal was goed bevriend met Jezus.
Volgens sommigen zijn Maria van Bethanië en Maria Magdalena dezelfde persoon, maar dat blijkt niet uit de Bijbel.
In Lucas 10 wordt verteld dat Jezus het gezin bezoekt. Maria luistert aandachtig naar Jezus, terwijl Martha de gasten bedient. Martha vindt dat Maria haar best wel eens mag helpen, maar Jezus vindt dat Maria het beste deel gekozen heeft.
In Johannes 11 is Maria aanwezig als haar broer Lazarus uit de dood wordt opgewekt.
In Johannes 12 zalft Maria de voeten van Jezus met nardusolie, wat Judas Iskariot een grove geldverspilling vindt. Dezelfde gebeurtenis staat ook in Marcus 14, zonder dat de naam van de vrouw wordt genoemd. Deze zalving moet niet worden verward met de gebeurtenis in Lucas 7:36-38.
EINDE CITAAT.

M.a.w. over die bijbel kan men op seniorennet nog jarenlang door blijven drammen. :?
En afhankelijk van wie of wat men ergens leest er van alles en nog wat mee uitleggen.
Goed voor wie 's nachts niet zo best de slaap kan vatten.
En eerst het fijne wil weten van al dat touwtrekken rond de enige en juiste waarheid.
AMEN.

sw

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 jun 2015, 22:11

bluevelvet schreef:
socrates schreef:
Blijkbaar bent U, net zoals uw god, de mening toegedaan dat vrouwen tweede-rang mensen zijn. Wezens die de betere mens, de man, verleiden tot ongehoorzaamheid. Ook zijn alle kinderen in uw optiek dan blijkbaar van het mannelijke geslacht. Behalve wat uw geloof betreft lijkt U dan toch minstens geen sektaire feministe te zijn. Ofwel ?
:wink:
Socrates,
In het paradijs was het de vrouw, Eva, die de 'verboden vrucht' nam en aan Adam gaf om er van te eten. Hij kon geweigerd hebben gezien de gevolgen. Moet men daarom de vrouw als tweederang-mens bezien ?
En het 'kind' kan zowel een jongen of een meisje zijn !
Als wij over 'de mens' spreken is het dan een hij of een zij ?

Waarom altijd vitten op hij of zij ? hem of haar ..... ?

Een kat, een hond, een kip, een paard, een aap, een konijn, een schaap, een wolf..... hebben zij niet allen een benaming voor het vrouwelijke ?
Ik sprak altijd over mijn kat, maar nooit 'mijn kattin'.......
Moest ik nu over mijn konijnen praten , als zijnde mijn moer, of mijnen rammelaar.........
Doe eens niet zo flauw zeg 8O Waarom de essentie van de zaak altijd trachten te ontwijken ?

Ten andere zijn er voorbeelden genoeg in de bijbel waarin vrouwen een belangrijke rol spelen.
Voor uw god zelf is Eva of de vrouw slechts een speeltje dat hij Adam, de eenzame mens, wilde schenken. In plaats van uit dezelfde modder tegelijk een Adam en een Eva te scheppen, herleidde hij de vrouw tot een genotsmiddel voor de man, zij was trouwens maar een onderdeel (rib) van de man. Adam, die volgens het heilige boek de baas was, had zijn Eva toch kunnen verbieden om aan de appels te zitten ? Waarom werd Adam verleid door Eva en niet omgekeerd ?
U schijnt er wellicht dan onbewust, toch van uit te gaan dat het mannelijke primeert. Kijk maar eens naar wat U hier schreef:

Net zoals een vader (of moeder) 10 stukken chocolat bezit waarvan er één apart gelegd wordt, en aan zijn kind zegt: van deze 9 stukken mag je eten, van die éne niet. Wat denk je dat het kind zal doen ? Ja, je kan het al raden hé, hij wil dat éne stuk hebben Idea En als[hij de kans schoon ziet zal hij het 'bemachtigen' of anders misschien het hele huis in rep en roer zetten omdat hem'iets' verboden wordt !
(in vetjes door mij)
Laatst gewijzigd door socrates op 30 jun 2015, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

30 jun 2015, 06:31

De (eerste) man gemaakt uit modder
en zijn vrouw uit z'n rib....

En zo is de cirkel rond.
Of alweer een apotheose in de zoveelste topic die seniorennet misbruikt,
om propaganda te voeren voor één van de sektes die onze maatschappij bedriegen, met hun aan het waanzinnige grenzende vertelsels.
Vooral als de citaten uit allerlei schrijfsels hun onzin moeten staven.

Vraag is, of bijvoorbeeld een moslim het forum zou mogen binnendringen om zijn "alloeha hoe-wakbaar"aan te prijzen.
Uiteindelijk zijn er moskeeën, tempels en kerken te over om met die leugens te verkondigen.
Dit is seniorennet en wie ervan uitgaat, dat men mensen nog kan oplichten die een respectabele levensloop achter zich hebben en nog beschikken over al hun geestesvermogens, plus een gerijpte levenservaring hebben vergaard, moet wel een verborgen agenda hebben, of zelf enkele rondjes teveel hebben meegedraaid in een mallemolen van leugens.

Nu er een hittegolf aankomt hebben die bijbel(s)likkers wel het excuus, dat ze lijden aan de gevolgen van een hitteslag.
En dan kunnen ze nog wat verder aanmodderen, omdat zij toch als doel hebben de kassa van hun organisatie(s) te spijzen met het slijk der aarde, waaruit zij tenslotte zijn gemaakt.
Wat de werking van hun hersens dan ook 100% blijkt te bevestigen.

sw

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

30 jun 2015, 13:13

ter info:


Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 jul 2015, 15:21

redpoppy schreef:ter info:


Afbeelding

Bedankt REDPOPPY , dat is duidelijk !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

01 jul 2015, 15:23

Leugens moeten altijd bestreden worden Redpoppy !!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 jul 2015, 16:27

Heb het boek over de getuigenissen van de sterren doorworsteld , was idd. heel ingewikkeld , maar ook heel interessant , de betekenis van de Bijbelse Feestdagen stond ook al in de sterren te lezen .
De manier en wijsheid hoe deze Astronomen reeds in de vroegste tijden tot zo'n kennis kwamen , is werkelijk buitengewoon ! Sterren werden onderzocht naar betekenis , naam en lichtsterkte , en zo ontdekte men de Dierenriem en nog vele andere beelden , en deze zijn tot de dag van vandaag nog steeds bekend . Moderne Astronomen bewaarden deze oude overgeleverde namen en gebruiken ze nog steeds .
Niemand kan de ouderdom en nouwkeurigheid van namen , Dierenriem en andere sterrenbeelden betwisten , ze worden nog steeds bewaard in elke goede Sterrenatlas .
Oude Perzische en Arabische tradities schrijven de ontdekking ervan toe aan Adam , Seth en Henoch .
Dat de afbeeldingen overal hetzelfde zijn , wijst op het bestaan van een origineel . Later werd veel van de betekenissen van deze beelden verdraaid door Astrologen , Magiërs enz.
Door vertalingen naar het Hebreeuws kwamen Geleerden ook aan de betekenissen van bijbelse gebeurtenissen , vandaar dat de Profeten sinds het begin van de wereld hun profetieën zo nouwkeurig konden doorgeven .
Job noemde reeds de tekenen van de Dierenriem en vele namen van sterren .
In de psalmen lees je dat God het getal der sterren telt en ze bij name noemt .
Jesaja zegt , ' heft je ogen op en ziet wie deze dingen geschapen heeft .
Van deze waarheden getuigt God al eeuwenlang in zijn schepping , maar in't bijzonder in de sterren en sterrenbeelden aan de hemel.
David zegt in Ps. 19 ' de hemelen vertellen Gods Eer , en het uitspansel verkondigt het werk van zijn handen .
'k Heb lang niet alles begrepen , maar vond het toch heel bemoedigend voor mijn geloofsvertrouwen in de almachtige alwijze schepper God .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 jul 2015, 17:03

ebenhaezer schreef: Oude Perzische en Arabische tradities schrijven de ontdekking ervan toe aan Adam , Seth en Henoch .
Wat hebben die heren dan wel ontdekt, dat er andere objecten in het universum voorkwamen dan de platte aarde en de maan ?

Job noemde reeds de tekenen van de Dierenriem en vele namen van sterren .
Is die daardoor misschien zo arm geworden ??
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

01 jul 2015, 17:39

ebenhaezer schreef:Heb het boek over de getuigenissen van de sterren doorworsteld , was idd. heel ingewikkeld , maar ook heel interessant , de betekenis van de Bijbelse Feestdagen stond ook al in de sterren te lezen .
De manier en wijsheid hoe deze Astronomen reeds in de vroegste tijden tot zo'n kennis kwamen , is werkelijk buitengewoon ! Sterren werden onderzocht naar betekenis , naam en lichtsterkte , en zo ontdekte men de Dierenriem en nog vele andere beelden , en deze zijn tot de dag van vandaag nog steeds bekend . Moderne Astronomen bewaarden deze oude overgeleverde namen en gebruiken ze nog steeds .
Niemand kan de ouderdom en nouwkeurigheid van namen , Dierenriem en andere sterrenbeelden betwisten , ze worden nog steeds bewaard in elke goede Sterrenatlas .
Oude Perzische en Arabische tradities schrijven de ontdekking ervan toe aan Adam , Seth en Henoch .
Dat de afbeeldingen overal hetzelfde zijn , wijst op het bestaan van een origineel . Later werd veel van de betekenissen van deze beelden verdraaid door Astrologen , Magiërs enz.
Door vertalingen naar het Hebreeuws kwamen Geleerden ook aan de betekenissen van bijbelse gebeurtenissen , vandaar dat de Profeten sinds het begin van de wereld hun profetieën zo nouwkeurig konden doorgeven .
Job noemde reeds de tekenen van de Dierenriem en vele namen van sterren .
In de psalmen lees je dat God het getal der sterren telt en ze bij name noemt .
Jesaja zegt , ' heft je ogen op en ziet wie deze dingen geschapen heeft .
Van deze waarheden getuigt God al eeuwenlang in zijn schepping , maar in't bijzonder in de sterren en sterrenbeelden aan de hemel.
David zegt in Ps. 19 ' de hemelen vertellen Gods Eer , en het uitspansel verkondigt het werk van zijn handen .
'k Heb lang niet alles begrepen , maar vond het toch heel bemoedigend voor mijn geloofsvertrouwen in de almachtige alwijze schepper God .
De "Fons" mijn goede buurman, stond bij deze hitte op een ladder tegen zijn gevel en zwijmelde wat teveel, zodat hij onzacht op de grond viel.
Nadien zei hij dat hij (ook) veel sterren had gezien. :roll:
70 triljard...
ik heb het even opgezocht want al staan er 22 nullen achter die 7, toch is men al snel de tel kwijt.
Gezien het vannacht helder belooft te blijven, ga ik alvast eens natellen of dat allemaal wel klopt.
Want alleen met citaten van verhaaltjes, die geschreven zijn, toen een groot deel der aardbewoners nauwelijks kon lezen (of schrijven), kan men ons al makkelijk een oor aannaaien. :?

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 jul 2015, 16:32

socrates schreef:
ebenhaezer schreef: Oude Perzische en Arabische tradities schrijven de ontdekking ervan toe aan Adam , Seth en Henoch .
Wat hebben die heren dan wel ontdekt, dat er andere objecten in het universum voorkwamen dan de platte aarde en de maan ?

Job noemde reeds de tekenen van de Dierenriem en vele namen van sterren .
Is die daardoor misschien zo arm geworden ??

SOCRATES , ik ben geen sterrenkundige , wat die Geleerden uit de oudheid ontdekt hebben , weet ik niet en zou het waarschijnlijk ook niet begrijpen , maar daar zij dat toeschrijven aan Adam ... , bewijst des te meer dat deze wijsheden al reeds in de eerste begintijd bestonden !

Job was één der rijksten in zijn tijd , maar er kwam een periode dat God zijn geloof beproefde , omwille van satan die Job's geloof leugenachtig maakte , maar daarna maakte God hem nog veel en veel rijker . Je ziet , bij God heeft alles zijn doel .
Toch maar eens beter de Bijbel lezen hoor .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 jul 2015, 16:37

Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:Heb het boek over de getuigenissen van de sterren doorworsteld , was idd. heel ingewikkeld , maar ook heel interessant , de betekenis van de Bijbelse Feestdagen stond ook al in de sterren te lezen .
De manier en wijsheid hoe deze Astronomen reeds in de vroegste tijden tot zo'n kennis kwamen , is werkelijk buitengewoon ! Sterren werden onderzocht naar betekenis , naam en lichtsterkte , en zo ontdekte men de Dierenriem en nog vele andere beelden , en deze zijn tot de dag van vandaag nog steeds bekend . Moderne Astronomen bewaarden deze oude overgeleverde namen en gebruiken ze nog steeds .
Niemand kan de ouderdom en nouwkeurigheid van namen , Dierenriem en andere sterrenbeelden betwisten , ze worden nog steeds bewaard in elke goede Sterrenatlas .
Oude Perzische en Arabische tradities schrijven de ontdekking ervan toe aan Adam , Seth en Henoch .
Dat de afbeeldingen overal hetzelfde zijn , wijst op het bestaan van een origineel . Later werd veel van de betekenissen van deze beelden verdraaid door Astrologen , Magiërs enz.
Door vertalingen naar het Hebreeuws kwamen Geleerden ook aan de betekenissen van bijbelse gebeurtenissen , vandaar dat de Profeten sinds het begin van de wereld hun profetieën zo nouwkeurig konden doorgeven .
Job noemde reeds de tekenen van de Dierenriem en vele namen van sterren .
In de psalmen lees je dat God het getal der sterren telt en ze bij name noemt .
Jesaja zegt , ' heft je ogen op en ziet wie deze dingen geschapen heeft .
Van deze waarheden getuigt God al eeuwenlang in zijn schepping , maar in't bijzonder in de sterren en sterrenbeelden aan de hemel.
David zegt in Ps. 19 ' de hemelen vertellen Gods Eer , en het uitspansel verkondigt het werk van zijn handen .
'k Heb lang niet alles begrepen , maar vond het toch heel bemoedigend voor mijn geloofsvertrouwen in de almachtige alwijze schepper God .
De "Fons" mijn goede buurman, stond bij deze hitte op een ladder tegen zijn gevel en zwijmelde wat teveel, zodat hij onzacht op de grond viel.
Nadien zei hij dat hij (ook) veel sterren had gezien. :roll:
70 triljard...
ik heb het even opgezocht want al staan er 22 nullen achter die 7, toch is men al snel de tel kwijt.
Gezien het vannacht helder belooft te blijven, ga ik alvast eens natellen of dat allemaal wel klopt.
Want alleen met citaten van verhaaltjes, die geschreven zijn, toen een groot deel der aardbewoners nauwelijks kon lezen (of schrijven), kan men ons al makkelijk een oor aannaaien. :?

sw

SILVER WOLF , dat de mensen , vóór de zondvloed , dus tot en met Noach , héél ontwikkeld waren , bewijzen de talrijke kleitabletten , dat valt niet te ontkennen , want ze bestaan nog steeds en zijn goed bewaard .
Heb jij daar zo'n moeite mee ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 jul 2015, 19:48

ebenhaezer schreef:
socrates schreef:
ebenhaezer schreef: Oude Perzische en Arabische tradities schrijven de ontdekking ervan toe aan Adam , Seth en Henoch .
Wat hebben die heren dan wel ontdekt, dat er andere objecten in het universum voorkwamen dan de platte aarde en de maan ?

Job noemde reeds de tekenen van de Dierenriem en vele namen van sterren .
Is die daardoor misschien zo arm geworden ??

SOCRATES , ik ben geen sterrenkundige , wat die Geleerden uit de oudheid ontdekt hebben , weet ik niet en zou het waarschijnlijk ook niet begrijpen , maar daar zij dat toeschrijven aan Adam ... , bewijst des te meer dat deze wijsheden al reeds in de eerste begintijd bestonden !

Job was één der rijksten in zijn tijd , maar er kwam een periode dat God zijn geloof beproefde , omwille van satan die Job's geloof leugenachtig maakte , maar daarna maakte God hem nog veel en veel rijker . Je ziet , bij God heeft alles zijn doel .
Toch maar eens beter de Bijbel lezen hoor .
Ik wacht ongeduldig mijn beurt af, wanneer denkt U zal god mij nog veel en veel rijker zal maken.Of past dat niet in zijn doel ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

04 jul 2015, 06:40

Of die JOB dan geen job had...staat dat ook in de bijbel :?:
Of op kleitabletten....
Enne... die god van EB had toch kunnen weten dat geld mogelijk comfortabel kan zijn,
maar absoluut niet gelukkig maakt :!: :?:
AfbeeldingNu, ja mijn buurman (rechts :roll: ) heeft het zekere voor het onzekere genomen.

AfbeeldingEn... "Jules" :roll: meegebracht van een boerenkermis.
Nu nog wachten tot die geld sch... :oops:

Ps.; "Jules" is wel erg slim want kent al twee letters van ons alfabet.

I .... A

Nu nog al die Bijbelse feestdagen van buiten leren en dan is hij helemaal de slimste....
Uiteindelijk heeft een van zijn bet-bet-bet-bet....oer-overgrootouders,
de hoogzwangere moeder Marie nog op de rug gedragen.


Respect 8)

sw

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 jul 2015, 07:45

ebenhaezer schreef:
SOCRATES , ik ben geen sterrenkundige , wat die Geleerden uit de oudheid ontdekt hebben , weet ik niet en zou het waarschijnlijk ook niet begrijpen , maar daar zij dat toeschrijven aan Adam ... , bewijst des te meer dat deze wijsheden al reeds in de eerste begintijd bestonden !
En waar is jou bewijs dat de geleerden uit de oudheid deze kennis hadden van Adam ?