Recht op de hemel

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

03 apr 2015, 16:33

Ik ben niet dom hoor janx, maar ik hou niet zo erg van dikke boeken en al die spreuken, pfffff! :wink:
Fazal

03 apr 2015, 19:12

*leah* schreef:'k Ga toch met de bijbel voor kinderen beginnen zenne Eliana!
En vergeet daarna de Koran, en (o.a.) ook de Talmoet niet!
Het is maar zo dat men het verschil kan maken!
Ze vertellen allemaal het zelfde, maar toch telkens weer anders!
Fazal

03 apr 2015, 19:22

eliana schreef:
Fazal schreef:Ik denk dat god vooral heeft gezegd, als ... hij dan al ooit iets 'zou' hebben gezegd: "ge 'zult' de bijbel geloven, maar ge 'zult' hem nóóit begrijpen".
Hem ooit begrijpen- Hem gaan leren kennen. :wink:
Hij zou ooit ook wel eens hebben gezegd: "laat de onnozele kindertjes tot mij komen"!
En ook nog: "zalig zijn 'de armen' van geest"!
Dat zijn allemaal woorden die ergens in de bijbel staan!
Maar mij moet je niet vragen waar, want ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd!
Ik ben namelijk geen Jehovah-getuige.
Getuigen, welke nooit van ook maar iets, 'getuige' zijn geweest!
Gast

03 apr 2015, 20:18

Blijkbaar heb je de bijbel, de koran en de Talmoed toch gelezen Fazal, anders kun je niet weten dat ze allemaal hetzelfde vertellen.
Fazal

03 apr 2015, 21:04

Nee, maar je hoeft geen religieus lezer te zijn, om te weten wat voor zever daar allemaal staat in geschreven. Het is tenslotte, hoogstens met andere woorden, allemaal dezelfde zever! Het zijn tenslotte de meest verspreide (kinder)sprookjesboeken over de hele wereld, en alsmede daarom, praktisch door iedereen gekend. Het wordt u trouwens ingelepeld van kindsbeen af. En wie (toen al) 'logische' opwerpingen had, werd ervoor gestraft! De zgn godsdienstleraars van die tijd, hadden en kenden geen verweer, maar ze hadden wel de macht over o.m. kleine, jonge, en aldus 'weerloze' kinderen!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 apr 2015, 01:08

*leah* schreef:Ik ben niet dom hoor janx, maar ik hou niet zo erg van dikke boeken en al die spreuken, pfffff! :wink:
ik denk zeker niet dat je dom bent Leah omdat zelfkennis een zekere intelligentie vereist en je hebt blijk gegeven dat je het bezit. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

04 apr 2015, 12:13

Fazal schreef:
eliana schreef:Ik kan niet begrijpen waarom een mens die moeite gedaan heeft om een moreel correct leven te leiden, niet meer recht op de hemel zou hebben dan een heel slecht mens. Zo luidde de mening van een dame.
Maar niemand voldoet aan Gods eisen, niemand kan de hemel verdienen. Velen vinden het moeilijk dat in te zien. :roll:
Over 'welke' eisen heb je het?
Waarom heeft hij ons dan eigen wil meegegeven, en daarna gezegd: "gij 'zult' dit, en ge 'zult' dat, en- of, ge 'zult' dit of dàt NIET"!?
Dan nòg heb je de vrijheid het NIET te doen !
Net zoals je de wetten van je land NIET opvolgt zul je er dan ook de gevolgen van dragen !

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

04 apr 2015, 12:15

Fazal schreef:Ik denk dat god vooral heeft gezegd, als ... hij dan al ooit iets 'zou' hebben gezegd: "ge 'zult' de bijbel geloven, maar ge 'zult' hem nóóit begrijpen".
Jij schrijft 'ik denk....'
Het is niet met 'denken' dat je een waarheid poneert of ontkracht !

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

04 apr 2015, 12:49

*leah* schreef:Ik vind dat inderdaad moeilijk om te begrijpen Eliana!

Waarom zijn we dan eerlijk, oprecht enz.

Ik zou dan best meteen ergens een overval gaan plegen, dan kan ik misschien ook nog op reis vertrekken, of wellicht pasen in den bak doorbrengen!

Zou ene Dutroux bvb nog kans hebben om in de hemel te komen (wat is trouwens "de hemel"), volgens mij kan dat niet.
@ leah,

Eerlijk zijn, oprecht, enz..... dat doen we om onze naaste geen schade, geen leed, enz.... te berokkenen. Waarom zouden we een ander aandoen wat we zelf niet graag zouden hebben ?
Zouden we daar een goed gevoel bij hebben om bv. een overval te plegen ? Zouden we dat echt waarderen om in 'den bak' te geraken ?

'De hemel is mijn troon' zegt God.
De hemel bestaat in die zin, dat de hemel het verblijf is van God, van Christus en de engelen.
De mens is gemaakt of om het anders te zeggen, zijn constitutie is geschikt om de aarde te bewonen, niet in de hemel.
Toen God de mens schiep zegende Hij hun, en zei :
'Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' (Genesis 1: 28 )

Vóór de zondeval hadden Adam en Eva de mogelijkheid EEUWIG op aarde te leven, het was nooit de bedoeling van God geweest om de mens op een bepaald moment van de aarde weg te nemen om in de hemel te gaan 'wonen' :!: De aarde is gemaakt om bewoond te worden (Jesaja 45 : 18 ) Hij heeft trouwens myriaden en myriaden engelen rondom Hem. Er zijn aardse schepselen, en geestelijke schepselen en dat zal zo blijven !
God is na de zondeval niet veranderd van gedacht. Alhoewel wij van Adam en Eva onvolmaaktheid hebben overgeërfd heeft God voorzieningen getroffen om ons van onze zonden los te kopen door het offer van Christus. Om dat te begrijpen is een diepere studie van de bijbel nodig, en daar is iedereen vrij van om dat al of niet te doen !
Fazal

04 apr 2015, 13:02

bluevelvet schreef:
Fazal schreef:Ik denk dat god vooral heeft gezegd, als ... hij dan al ooit iets 'zou' hebben gezegd: "ge 'zult' de bijbel geloven, maar ge 'zult' hem nóóit begrijpen".
Jij schrijft 'ik denk....'
Het is niet met 'denken' dat je een waarheid poneert of ontkracht !
Welke waarheid? Wie 'durft' te zeggen dat hij/zij de enige echte waarheid van dit soort verhalen kent? Nee! Men 'denkt' dat men de waarheid kent!
Ik heb ook niet beweerd dat hetgeen ik schreef, de waarheid is! Want ik 'denk' zelfs, dat god 'nooit iets' heeft gezegd.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

04 apr 2015, 13:18

Fazal schreef:
eliana schreef:
Fazal schreef:Ik denk dat god vooral heeft gezegd, als ... hij dan al ooit iets 'zou' hebben gezegd: "ge 'zult' de bijbel geloven, maar ge 'zult' hem nóóit begrijpen".
Hem ooit begrijpen- Hem gaan leren kennen. :wink:
Hij zou ooit ook wel eens hebben gezegd: "laat de onnozele kindertjes tot mij komen"!
En ook nog: "zalig zijn 'de armen' van geest"!
Dat zijn allemaal woorden die ergens in de bijbel staan!
Maar mij moet je niet vragen waar, want ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd!
Ik ben namelijk geen Jehovah-getuige.
Getuigen, welke nooit van ook maar iets, 'getuige' zijn geweest!

"Laat de onnozele kindertjes tot mij komen ' :roll:
Waar staat dat te lezen in de bijbel FAZAL ?
Wil Fazal de bijbel herschrijven zonder dat hij er kennis van genomen heeft ?
Waarom 'getuigen' ? Mattheus 24 : 14 :
'Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen'. (NBV)[/b]

Ik heb de vrijheid om te GELOVEN (dat is geheel iets anders dan 'denken') dat de bijbel de WAARHEID bevat !

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 apr 2015, 13:27

bluevelvet schreef: Eerlijk zijn, oprecht, enz.....
Zoals bijvoorbeeld suggereren dat men Finkelstein heeft gelezen.
Vóór de zondeval hadden Adam en Eva de mogelijkheid EEUWIG op aarde te leven,
Toch nog maar eens Genesis lezen. Je bent weer aan het dwalen: Gen.3 : 24

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

04 apr 2015, 16:18

talisman schreef:
bluevelvet schreef: Eerlijk zijn, oprecht, enz.....
Zoals bijvoorbeeld suggereren dat men Finkelstein heeft gelezen.
Vóór de zondeval hadden Adam en Eva de mogelijkheid EEUWIG op aarde te leven,
Toch nog maar eens Genesis lezen. Je bent weer aan het dwalen: Gen.3 : 24
Niet te SNEL lezen talisman, dan kan je geen verkeerde conclusies trekken. Iemand van leugens betichten of verwijten een 'liegebeest' te zijn is jouw specialiteit terwijl je hier nogmaal eens goed uit de bocht gaat :!:

Ik schreef : 'vóór de zondeval'.
Wat jij aanhaalt is NA de zondeval.
Het is niet de eerste keer dat ik merk dat je de bijbel NIET goed kent, je beweert nochtans het omgekeerde, zelfs dat niemand je kan evenaren of hoe zeg je dat weeral : 'dat je goed onderlegd bent' :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 apr 2015, 16:27

bluevelvet schreef: Niet te SNEL lezen talisman, dan kan je geen verkeerde conclusies trekken. Iemand van leugens betichten of verwijten een 'liegebeest' te zijn is jouw specialiteit terwijl je hier nogmaal eens goed uit de bocht gaat :!:
Dit is niet betichten, dit is een FEIT wat je precies kunt nalezen op dit forum.
Ik lees niet te snel, dit in tegenstelling dat jij niet snapt wat je leest !
Ik schreef : 'vóór de zondeval'.
Wat jij aanhaalt is NA de zondeval.
Het is niet de eerste keer dat ik merk dat je de bijbel NIET goed kent, je beweert nochtans het omgekeerde, zelfs dat niemand je kan evenaren of hoe zeg je dat weeral : 'dat je goed onderlegd bent' :roll:
VOOR de zondeval ( = verwerven van kennis tussen goed en kwaad ) waren Adam en Eva ook al STERFELIJK. Ze zijn NOOIT onsterfelijk geweest. Dit staat duidelijk in Genesis 3:24. Pas wanneer ze ook aan de boom des levens zouden gegeten hebben zouden ze onsterfelijk geworden zijn. Net daarom hebben de goden hen uit Eden gezet en er Cherubs met vlammende zwaarden bij geplaatst.
Ik ben wel degelijk goed onderlegd, dit in tegenstelling tot uw gespoelde geest.