Bidden, wie doet dat nog?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

14 jun 2015, 07:28

"Das ewig weibliche" volgens de Hindoes: Mama Kali
Afbeelding
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

14 jun 2015, 11:55

*leah* schreef:Pardon??
Ja, het is wellicht even schrikken dat jij mij bedacht hebt als een acteur in een film. Gelukkig heb je nog veel meer bedacht, anders zou het hier maar stil een eenzaam worden, de leegte wil gevuld worden zoals 'horror vacui' daarnaar verwijst. Het is werkelijk een wonder, niet waar?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 jun 2015, 16:49

socrates schreef:Wie niets kan geven kan dus nooit beter zijn ??

SOCRATES , geven kan men altijd , ook zonder geld , en daar wordt men ook beter van .
Liefde , vriendelijkheid , een helpende hand , dat heeft iedereen in zijn bezit als het goed is , en het kost je niets !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 jun 2015, 16:54

YYZ schreef:
bluevelvet schreef:In verband met het gebed kunnen we ons afvragen wat God zou denken over allerhande hulpmiddelen die in godsdiensten gebruikt worden. Zowel in het katholicisme, boeddhisme, hindoeïsme, islam.... , worden voorwerpen gebruikt om gunsten te verkrijgen of zegeningen te ontvangen. De enen gebruiken bv. kruisbeelden, rozenkransen, gebedsmolens, al of niet gepaard gaande met allerlei riten, speciale klederdracht, aansteken van kaarsen, enz......In de bijbel wordt echter door geen enkele aanbidder een voorwerp gebruikt om tot God te bidden.
Je hoeft enkel jezelf te offeren BV, iets dat maar al te vaak verkeerd begrepen wordt.

Een mooi voorbeeld YYZ , alleen zou ik niet zeggen : jezelf offeren , maar jezelf geven ( aan de wil van God ) , zoals Paulus deed en zei : niet meer ik maar Christus leeft in mij , en hij deed voortaan alleen wat God wilde .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 jun 2015, 17:22

In reactie op wat Bluevelvet schreef , kan ik nog opmerken dat , als men hulpmiddelen gebruikt om gunsten of zegeningen te verkrijgen , daar dan ook het gevaar ligt dat men de eer die God toekomt , geeft aan het hulpmiddel . Net zoals met die koperen slang op de paal , die Mozes gegeven had , om te herstellen van de slangebeten ; maar LATER aanbaden ze deze paal , inplaats van God die de geneeskracht gegeven had .
Zo zit de mens in elkaar , we willen graag iets tastbaars in het geloof , maar dit is en blijft een HULPmiddel ! Beter is : niet zien en toch geloven ! Niet met een boogje , maar rechtstreeks want dat kàn door GEBED !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

20 jun 2015, 18:13

EB schreef:Beter is : niet zien en toch geloven !
Opgelet EB! Er zit een spook op uwe schouder!
Jij ziet het niet, maar het is er wel! Dus, geloof het maar. 8)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 jun 2015, 21:25

Sommige blinden zijn helaas ook doof, terwijl sommige doven ook blind zijn. Zij hebben de stemme gods nooit gehoord, noch zien zij het licht, hoeveel en hoe vaak ze ook bidden. Allemaal namaakboter aan de galg. (Maar wel met veel omega 3, want god is alfa en omega in drievoud)
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

21 jun 2015, 09:13

socrates schreef:Sommige blinden zijn helaas ook doof, terwijl sommige doven ook blind zijn. Zij hebben de stemme gods nooit gehoord, noch zien zij het licht, hoeveel en hoe vaak ze ook bidden. Allemaal namaakboter aan de galg. (Maar wel met veel omega 3, want god is alfa en omega in drievoud)
Wijze woorden van "Socrates" !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

21 jun 2015, 22:40

Het brailleschrift en gebarentaal vergeten Socrates ?
Men moet God aanbidden met geheel zijn hart, en met geheel zijn verstand ! Als het over geestelijk licht gaat dan zijn de niet-zienden en/of doven gelijk aan de zienden of goed horenden. Psalm 119 : 105 zegt over Gods woord " Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.
Zie ook Spreuken 6 : 23 "Want het gebod is een lamp, en de wet is een licht......
Hoe meer kennis van Gods woord wij opnemen hoe meer dat het ons figuurlijke hart zal verlichten II Kor. 4 : 6 en is het als het ware of wij God kunnen "zien".

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 jun 2015, 10:54

bluevelvet schreef:Het brailleschrift en gebarentaal vergeten Socrates ?
Men moet God aanbidden met geheel zijn hart, en met geheel zijn verstand ! Als het over geestelijk licht gaat dan zijn de niet-zienden en/of doven gelijk aan de zienden of goed horenden. Psalm 119 : 105 zegt over Gods woord " Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.
Zie ook Spreuken 6 : 23 "Want het gebod is een lamp, en de wet is een licht......
Hoe meer kennis van Gods woord wij opnemen hoe meer dat het ons figuurlijke hart zal verlichten II Kor. 4 : 6 en is het als het ware of wij God kunnen "zien".
Nu heb ik dan wel het "licht" gezien maar god houdt zich "angstvallig" in het donker;
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 jun 2015, 21:17

Fazal schreef:
EB schreef:Beter is : niet zien en toch geloven !
Opgelet EB! Er zit een spook op uwe schouder!
Jij ziet het niet, maar het is er wel! Dus, geloof het maar. 8)

Mis hoor FAZAL , spoken bestaan niet , kunnen dus niet op mijn schouder zitten , en in geval je een boze geest bedoelt , dan zou hij daar heel gevaarlijk zitten , want Gods H. Geest leeft in ware gelovigen , en dan blijft die ' ander ' wel wijselijk op afstand , want water en vuur zijn geen vrienden !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

23 jun 2015, 11:27

ebenhaezer schreef:[

Mis hoor FAZAL , spoken bestaan niet , kunnen dus niet op mijn schouder zitten , en in geval je een boze geest bedoelt , dan zou hij daar heel gevaarlijk zitten , want Gods H. Geest leeft in ware gelovigen , en dan blijft die ' ander ' wel wijselijk op afstand , want water en vuur zijn geen vrienden !!!
In elk geval geloofden de apostelen wél in spoken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spook#Religie
:lol:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 jun 2015, 12:14

socrates schreef:
bluevelvet schreef:Het brailleschrift en gebarentaal vergeten Socrates ?
Men moet God aanbidden met geheel zijn hart, en met geheel zijn verstand ! Als het over geestelijk licht gaat dan zijn de niet-zienden en/of doven gelijk aan de zienden of goed horenden. Psalm 119 : 105 zegt over Gods woord " Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.
Zie ook Spreuken 6 : 23 "Want het gebod is een lamp, en de wet is een licht......
Hoe meer kennis van Gods woord wij opnemen hoe meer dat het ons figuurlijke hart zal verlichten II Kor. 4 : 6 en is het als het ware of wij God kunnen "zien".
Nu heb ik dan wel het "licht" gezien maar god houdt zich "angstvallig" in het donker;
Weet je, van de duivel zegt men dat hij de "prins van het licht" is of iets in dien aard. Men moet oppassen welk "licht" men in zijn hart toelaat om geestelijk verkwikt te worden door Gods woord. Aan iemands daden zullen we kunnen zien of die het goede licht volgen. Toen Jezus door Satan werd verleidt zei hij tot Satan : "ga weg Satan, want er staat geschreven......."
Misschien is het dat ook wat men bedoelt dat er een duiveltje op je schouder zit die je slechte dingen influistert, maar aanroep God en de duivel zal wegvluchten, want hij is niet het beste vriendje van God en Christus. Het is Satan die zich "angstvallig" zal verbergen als God je nabij staat !
Het is niet God die zich verbergt maar de mens zelf, denk maar aan Adam en Eva die zich verborgen voor God NA hun ongehoorzaamheid.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 jun 2015, 22:00

bluevelvet schreef:
socrates schreef:
bluevelvet schreef:Het brailleschrift en gebarentaal vergeten Socrates ?
Men moet God aanbidden met geheel zijn hart, en met geheel zijn verstand ! Als het over geestelijk licht gaat dan zijn de niet-zienden en/of doven gelijk aan de zienden of goed horenden. Psalm 119 : 105 zegt over Gods woord " Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.
Zie ook Spreuken 6 : 23 "Want het gebod is een lamp, en de wet is een licht......
Hoe meer kennis van Gods woord wij opnemen hoe meer dat het ons figuurlijke hart zal verlichten II Kor. 4 : 6 en is het als het ware of wij God kunnen "zien".
Nu heb ik dan wel het "licht" gezien maar god houdt zich "angstvallig" in het donker;
Weet je, van de duivel zegt men dat hij de "prins van het licht" is of iets in dien aard. Men moet oppassen welk "licht" men in zijn hart toelaat om geestelijk verkwikt te worden door Gods woord. Aan iemands daden zullen we kunnen zien of die het goede licht volgen. Toen Jezus door Satan werd verleidt zei hij tot Satan : "ga weg Satan, want er staat geschreven......."
Misschien is het dat ook wat men bedoelt dat er een duiveltje op je schouder zit die je slechte dingen influistert, maar aanroep God en de duivel zal wegvluchten, want hij is niet het beste vriendje van God en Christus. Het is Satan die zich "angstvallig" zal verbergen als God je nabij staat !
Het is niet God die zich verbergt maar de mens zelf, denk maar aan Adam en Eva die zich verborgen voor God NA hun ongehoorzaamheid.
Ha ! Nu snap ik het eindelijk, U bent die mens die god heeft gezien.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour