Bidden, wie doet dat nog?

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 jun 2015, 13:30

Klaartje schreef:Al dat "godsdienstig" gedoe heeft inderdaad al tot immens vele slachtoffers geleid en dat gaat maar door , kijk maar met wat IS bezig is 8O :idea:
Met 'godsdienstig' moet je altijd opletten, zeg er iets over en je bent vertrokken voor de volgende 3000 jaar dat bol staat van de misverstanden.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 jun 2015, 21:43

vesselin schreef:Vermits het bewustzijn, of ziel als je dat zo noemen wil, zich alleen manifesteert door de werking vande hersens, is het heel normaal te veronderstellen dat deze ook samen het einde vormen.
Nu trekt Janx zich de haren uit het hoofd, maar ja, we kennen elkaar Wink
Afgezien dat het mij nu een gang naar de kapper heeft bespaart, denk ik dat je iets vergeet. Je weet dat er mensen zijn zonder hersenen en ik bedoel hiermee het bio-meganisme die grijse massa. In dat geval moet het levensgevoel zich kunnen verbinden met het bio-lichaam via het totale zenuwstelsel. Is het levensgevoel daar toe niet in staat dan zal het lichaampje zich niet kunnen ontwikkelen en het levensgevoel laat het los.Ik zou het erg toe juichen indien de wetenschap de moed heeft om hun bevindingen aangaande mensen waar men ooit van heef kunnen vaststellen dat deze niet over hersenmassa kon beschikken omreden dat het er niet was. Tijdens de eerste en tweede wereldoorlogen hebben vele militaire veldartsen voor een verrassing gestaan omdat te kunnen vast stellen bij hun onderzoek van gewonden. Nooit is hier grote ruchtbaarheid aan gegeven wegens het reeds aangenomene, door de toen bestaande wetenschap, dat de hersenen het zijn wat de mens maakt wat het is. Het is enkel het levensgevoel die dat is die zich in elk geleefd leven zich heeft kunnen ontwikkelen tot wat het nu is in het heden en dat we dat allen niet op een zelfde wijze hebben gedaan uit zich in de verschillen qua gedragingen,inteligentie en gevoel en mede in welke omgeving je geboren wordt dit aangaande ouders en de omstandigheden qua mogelijkheden en de onmogelijk heden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

04 jun 2015, 23:26

Ik heb dit niet geschreven... dit is van Reini.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 jun 2015, 09:44

Vesselin schreef:Ik heb dit niet geschreven... dit is van Reini.
Mijn excuus Vesselin. Vermoedelijk met het verwijderen van mijn hoofdhaar, zo als aan gegeven door Reini, is het een en ander mis gegaan. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

05 jun 2015, 10:05

bluevelvet schreef:De Israëlieten of het verkozen volk van God, hadden het voorrecht de Messias voort te brengen en de priesters uit de Levistam brachten offers ter vergeving van hun zonden, totdat de Messias kwam die zich voor eens en voor altijd geofferd had, een veel grotere waarde dan het offeren van stier, ram edm......
Is dit niet het beste bewijs dat god eigenlijk geen God kan zijn ? Immers het discrimineren van groepen of individuen, is een typisch menselijke "eigenschap"; was god misschien de eerste racist ?
Hoe wisten die priesters dat zij zonden hadden gedaan en dat ze die met offers zouden hebben kunnen "afkopen ?"
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 jun 2015, 10:12

janx schreef:
Vesselin schreef:Ik heb dit niet geschreven... dit is van Reini.
Mijn excuus Vesselin. Vermoedelijk met het verwijderen van mijn hoofdhaar, zo als aan gegeven door Reini, is het een en ander mis gegaan. :wink:
Ja aan je voorgaande posting te merken is er heel wat mis gegaan, zo blijkt.
Je leest vreemde boeken en raadpleegt rare sites Janx.
Het is aanvaardbaar te stellen dat mensen met kleinere hersenen dan normaal toch kunnen functioneren, wegens het feit dat we er slechts een klein deel van gebruiken.
Zonder hersencellen wordt het wat moeilijk, denk je ook niet ?
Bij IS weten ze dat bijzonder goed . :evil:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 jun 2015, 10:28

Beste Reini, je mag van mij aanvaarden wat je maar wilt maar dat houd niet in dat je daar expliciet gelijk in hebt. En je aangehaalde voorbeeld geeft alleen maar weer dat het je ontbreekt aan vermogen tot verdere diepgang tot onderzoek of je vindt het veel makkelijker om te blijven waar je bent in je aangenomen conclusies in dit leven en dat is je goed recht.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 jun 2015, 10:39

janx schreef:Beste Reini, je mag van mij aanvaarden wat je maar wilt maar dat houd niet in dat je daar expliciet gelijk in hebt. En je aangehaalde voorbeeld geeft alleen maar weer dat het je ontbreekt aan vermogen tot verdere diepgang tot onderzoek of je vindt het veel makkelijker om te blijven waar je bent in je aangenomen conclusies in dit leven en dat is je goed recht.
Ja Janx, mij ontbreekt van alles, maar moest het zo zijn dat het klopt wat jij beschrijft, dan stond de hele wereld op zijn kop, met of zonder brein.
Laatst gewijzigd door Reini op 05 jun 2015, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

chipolata
Lid geworden op: 05 jun 2015, 03:50

05 jun 2015, 18:54

bidden is voor goedgelovigen en denken moet men aan de paarden over laten, die hebben er een kop voor. :lol:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 jun 2015, 20:20

chipolata schreef:bidden is voor goedgelovigen en denken moet men aan de paarden over laten, die hebben er een kop voor. :lol:
welk paard heeft je dit in gefluisterd? :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

05 jun 2015, 20:55

janx schreef:
chipolata schreef:bidden is voor goedgelovigen en denken moet men aan de paarden over laten, die hebben er een kop voor. :lol:
welk paard heeft je dit in gefluisterd? :lol:
Paarden hebben geen kop maar een hoofd. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

05 jun 2015, 22:14

Pegasus heeft zelfs vleugels . En dan is er nog de uitdrukking, zou oud als de keien trouwens, zo dom zijn als het paard van Jezus Christus en dat was dan nog een ezel .Jakkes, die komkommertijd . :wink:

werewoef
AMEN en AUM

chipolata
Lid geworden op: 05 jun 2015, 03:50

05 jun 2015, 22:30

janx schreef:
chipolata schreef:bidden is voor goedgelovigen en denken moet men aan de paarden over laten, die hebben er een kop voor. :lol:
welk paard heeft je dit in gefluisterd? :lol:
Het paard van Jezus, of zou het Jezus zelf zijn geweest die erop zat maar ik niet zag zitten?
In het boek Openbaring, in hoofdstuk 19 vers 11-16, vinden we een machtig visioen over de komst van Christus.
http://www.in-geest-en-waarheid.nl/paardwit.htm
In de link staat:

"Wie de berijder van het witte paard is, is duidelijk. Het is het Woord van God, de Getrouwe, de Waarachtige. Het is de Christus, de Zoon, die geschapen is naar Gods beeld en gelijkenis."

Dus ik heb het woord van God gehoord en dacht dat het paard sprak inplaats van Jezus! :lol:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

07 jun 2015, 08:46

Bestaan er chipolata's gemaakt van paardenvlees?
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 jun 2015, 09:44

Vesselin schreef:Bestaan er chipolata's gemaakt van paardenvlees?
Ik denk het wel maar die zijn samengevoegd in de vorm van een "rozenkrans". (voor wie nog weet wat dat was)
Laat het middel nooit het doel vervangen !