Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 18:39

bluevelvet schreef:@ YYZ,

Wil jij een topic vullen met dat ene citaat ? We zullen vlug uitgepraat zijn denk ik. Misschien kunnen we het benoemen als "wereldse wijsheid of wijsheid uit de bijbel ?"
Het gaat om de misleiding Bluevelvet, mensen bewust onwetend houden heeft loodzware sociale gevolgen. Wat met elementair fatsoen of ethische waarden?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 apr 2016, 18:52

Juist, maar het is de wereldse wijsheid onder de gedaante van wereldleiders die de macht in handen hebben, wat kan je eraan doen als bevolking ? Marcheer je niet in het gareel, wordt er geweld gebruikt en dan vooral in niet-democratische landen. Alhoewel bij ons bv. ook protestacties slecht aflopen. Het volk wordt meer en meer mondig maar dat leidt dan ook tot gevaarlijke situaties !

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 18:56

bluevelvet schreef:Juist, maar het is de wereldse wijsheid onder de gedaante van wereldleiders die de macht in handen hebben, wat kan je eraan doen als bevolking ? Marcheer je niet in het gareel, wordt er geweld gebruikt en dan vooral in niet-democratische landen. Alhoewel bij ons bv. ook protestacties slecht aflopen. Het volk wordt meer en meer mondig maar dat leidt dan ook tot gevaarlijke situaties !
Niet democratische landen? Op de dollar staat 'In God we trust', en wie denk je dat die herstelplannen genegeerd heeft? Dat waren nu net die democratische landen, wist je dat niet?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 apr 2016, 19:48

bluevelvet schreef:Reini schreef "Laat ons denken ! Daar hebben we ons grote brain voor"
---------------------------------------

Omdat sommige christenen in Thessalonika misleid werden door leugens schreef Paulus in zijn tweede brief "Hun denken niet veel in de war te laten brengen". Hij spoorde christenen ook aan om hun denkvermogen goed te gebruiken ten einde aan de verleidingen van de wereld te kunnen weerstaan.

Christenen denken misschien veel meer na dan je denkt Reini.
Dan doen computers ook maar enkel sneller. Doch ook zij kunnen niet buiten hun geprogrammeerde brein denken.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

12 apr 2016, 08:51

Wiana schreef:Ik deel de mening van velen. Zal hier ook maar wegblijven: ik begrijp niet dat de moderatoren zoiets toelaten. Is dit een forum voor en van "verstandige" mensen?! Eigenlijk draait het maar om een paar senioren die altijd en overal de boel op stelten zetten!!! Wiana
Verstand gebruiken is er voor een aantal niet meer bij, het zijn grammofoonplaten die nog slechts kunnen reciteren wat ze werd opgedrongen. Uiterst pijnlijk om zien dat ze dat zelf niet eens doorhebben, en dat gaat zelfs niet over religie dan wel over mythisch lidmaatschap.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

12 apr 2016, 10:17

YYZ schreef:
Wiana schreef:Ik deel de mening van velen. Zal hier ook maar wegblijven: ik begrijp niet dat de moderatoren zoiets toelaten. Is dit een forum voor en van "verstandige" mensen?! Eigenlijk draait het maar om een paar senioren die altijd en overal de boel op stelten zetten!!! Wiana
Verstand gebruiken is er voor een aantal niet meer bij, het zijn grammofoonplaten die nog slechts kunnen reciteren wat ze werd opgedrongen. Uiterst pijnlijk om zien dat ze dat zelf niet eens doorhebben, en dat gaat zelfs niet over religie dan wel over mythisch lidmaatschap.
Nu vraag ik me toch af, waar mijn bericht (quote) blijft????
Ik heb alleen mijn mening en die van velen hier verwoord.

Ik mag toch ook een standpunt hebben en gebruik zeker niet zo'n onbeschofte taal als sommige anderen.

Waar gaan we naartoe????

Nogmaals:

Ik deel de mening van velen. Zal hier ook maar wegblijven: ik begrijp niet dat de moderatoren zoiets toelaten. Is dit een forum voor en van "verstandige" mensen?! Eigenlijk draait het maar om een paar senioren die altijd en overal de boel op stelten zetten!!! Wiana

Dit bericht geldt overigens voor alle onderdelen van het onderdeel religie, psychologie en filosofie.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 apr 2016, 10:53

Wiana , ik zie hier minstens 2 keer uw posting staan.
Weg blijven zou toch jammer zijn.
Je kan een respons geven op postings van mensen die meer aansluiten bij uw mening en de anderen onberoerd laten.
Daarom heeft men de quote ingebouwd.
Als veel mensen afhaken, verdwijnen fiosofie enz ook , en blijft alleen religie over.
Dát is pas zonde :wink:
Gast

12 apr 2016, 11:15

Ik vind dat onderwerpen als "besnijdenis, Sodoma en Gomorra" e.d. hier niet thuis horen, dat behoort niet tot onze leefwereld.

Mensen zoals bvb Goedele Liekens doen al het mogelijke om die verminkingen van vrouwen o.a. in Afrika een halt toe te roepen en hier wordt besnijdenis opgehemeld, weg ermee!!

Ik spreek voor mezelf, ik ben ook gelovig, maar hier gaan dwepen met een denkbeeldige man die boven de wolken woont, aub zeg, we hebben toch allemaal ons verstand nog mag ik hopen.

Reini, ik kan het ook moeilijk opbrengen om hier nog iets te schrijven, zolang die belachelijke onzin hier staat en in stand gehouden wordt.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

12 apr 2016, 12:10

Let op dat besnijdenis aan mannen niet hetzelfde is als besnijdenis aan vrouwen wat afschuwelijke verminking is.
Ik wil dat wel graag helder zeggen.
Het topic over de besnijdenis heb ik geopend omdat iemand ik dacht Reini erover begon en een nadere uitleg erg off topic zal zijn.
Maar ik zal vragen of beide topics gesloten mogen worden wegens kritiek van deelnemers op dit subforum.
Overigens heb ik wel eerst gekeken welke topics er inmiddels geplaatst zijn om niet te veel uit de toon te vallen. En ik zag toch wat onderwerpen staan die parallel liepen aan deze onderwerpen. Maar het is geen probleem om ze te laten sluiten.
Fijne dag verder.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 apr 2016, 14:41

Wilsophie schreef:Let op dat besnijdenis aan mannen niet hetzelfde is als besnijdenis aan vrouwen wat afschuwelijke verminking is.
Ik wil dat wel graag helder zeggen.
Het topic over de besnijdenis heb ik geopend omdat iemand ik dacht Reini erover begon en een nadere uitleg erg off topic zal zijn.
Maar ik zal vragen of beide topics gesloten mogen worden wegens kritiek van deelnemers op dit subforum.
Overigens heb ik wel eerst gekeken welke topics er inmiddels geplaatst zijn om niet te veel uit de toon te vallen. En ik zag toch wat onderwerpen staan die parallel liepen aan deze onderwerpen. Maar het is geen probleem om ze te laten sluiten.
Fijne dag verder.
Reini begon helemaal niet over besnijdenis, er werd voordien een associatie gemaakt met de besnijdenis van het hart, dat ik echt wel een vreemde uitspraak vond.
Natuurlijk gaat het hier over besnijdenis van de man, dat zeker bij de Joden al zeer lang gebruikelijk is.
Enfin , woestijnzand erover.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

12 apr 2016, 17:22

topic gesloten op verzoek van Wilsophie
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet