CHRISTEN of NAAMCHRISTEN ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 mar 2018, 12:10

ebenhaezer schreef:
lea*** schreef:Ik sprak niet over Maria, wel over de Godin-Moeder die vele namen draagt: 
Inanna, Demeter, Hestia, Hecate enz.


Daar had ik nog niets van gehoord  Lea ! Waar staat dat ergens in de Bijbel ? 
De bijbel werd wellicht geschreven door het patriarchaat, de Moeder Godin werd dood gezwegen want het patriarchaat wilde de macht grijpen en dat is hen gelukt, vandaar nog steeds het vele geweld en de oorlogen in gans de wereld.
De vrouwelijke godheid dient in ere hersteld te worden, tot dan zal de aarde vierkant blijven draaien.
Uw gedachtengang over het geloof is vastgeroest Ebenhaezer, u staat ook niet open voor verruiming van uw geloof.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 mar 2018, 13:14

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
vercingetorix schreef: Net zoals we niet geloven dat Jezus Christus bestaan heeft omdat we het wéten, historisch bewezen.
O ja, dat is nieuw voor me. Ik heb ook nog wat historisch :
http://www.netzarim.co.il/Museum/Sukkah ... 20Tomb.htm
Er valt zo wat te corrigeren aan de N.T. versie, echter heeft ie wel bestaan.


WWW.WEET-MAGAZINE.NL

WWW.BENHOBRINK.NL 
En, wat wil je hiermee duidelijk maken ? Waar slaat dat op bovenstaande link ? Heb je daar een opmerking over ?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 mar 2018, 13:21

lea*** schreef:
ebenhaezer schreef:
lea*** schreef:Ik sprak niet over Maria, wel over de Godin-Moeder die vele namen draagt: 
Inanna, Demeter, Hestia, Hecate enz.


Daar had ik nog niets van gehoord  Lea ! Waar staat dat ergens in de Bijbel ? 
De bijbel werd wellicht geschreven door het patriarchaat, de Moeder Godin werd dood gezwegen want het patriarchaat wilde de macht grijpen en dat is hen gelukt, vandaar nog steeds het vele geweld en de oorlogen in gans de wereld.
De vrouwelijke godheid dient in ere hersteld te worden, tot dan zal de aarde vierkant blijven draaien.
Uw gedachtengang over het geloof is vastgeroest Ebenhaezer, u staat ook niet open voor verruiming van uw geloof.
Van links naar rechts : De Vader, de H.Geest ( Sofia ) en de Zoon.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/geschi ... jnse-kapel

Gods Geest is vrouwelijk en dat wist Michelangelo nog.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 mar 2018, 14:28

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
vercingetorix schreef: Net zoals we niet geloven dat Jezus Christus bestaan heeft omdat we het wéten, historisch bewezen.
O ja, dat is nieuw voor me. Ik heb ook nog wat historisch :
http://www.netzarim.co.il/Museum/Sukkah ... 20Tomb.htm
Er valt zo wat te corrigeren aan de N.T. versie, echter heeft ie wel bestaan.


WWW.WEET-MAGAZINE.NL

WWW.BENHOBRINK.NL 
En, wat wil je hiermee duidelijk maken ? Waar slaat dat op bovenstaande link ? Heb je daar een opmerking over ?

Ja , in de bovenstaande link , moet je zoeken naar : " Achilleshiel van evolutie " , dat had ik er vergeten bij te zetten . Deze DVD gaat over 15 Wetenschappers , die de zwakheden aantonen v/d moderne evolutietheorie , en de enorme wijsheid aantonen uit de bijbel ! Praktisch alle wijsheid op alle gebied , in deze wereld , zijn ontleend aan dat Boek ! 
Eens rustig bekijken ! Heel interessant ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 mar 2018, 14:46

lea*** schreef:
ebenhaezer schreef:
lea*** schreef:Ik sprak niet over Maria, wel over de Godin-Moeder die vele namen draagt: 
Inanna, Demeter, Hestia, Hecate enz.


Daar had ik nog niets van gehoord  Lea ! Waar staat dat ergens in de Bijbel ? 
De bijbel werd wellicht geschreven door het patriarchaat, de Moeder Godin werd dood gezwegen want het patriarchaat wilde de macht grijpen en dat is hen gelukt, vandaar nog steeds het vele geweld en de oorlogen in gans de wereld.
De vrouwelijke godheid dient in ere hersteld te worden, tot dan zal de aarde vierkant blijven draaien.
Uw gedachtengang over het geloof is vastgeroest Ebenhaezer, u staat ook niet open voor verruiming van uw geloof.


Lea , ik geloof in de Bijbel zoals hij oorspronkelijk was en is , deze kan niet meer verandert worden ! Op dat punt kan mijn geloof dus niet verruimen ! 
De vrouwen die je daar noemt komen er wel in voor , maar mensen en de Kerk hebben er heel wat bijgevoegd wat er helemaal niet staat , en dat kan nu eenmaal niet !
De Bijbel is geschreven door volgelingen van Schepper God en Christus , dat weet je heel goed ! Je staat te veel open voor wat mensen er van gemaakt hebben , en zo ontstaan  nu eenmaal valse leringen . Lees wat er staat , dan blijft het zuiver ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 mar 2018, 15:29

ebenhaezer schreef:
WWW.WEET-MAGAZINE.NL
En, wat wil je hiermee duidelijk maken ? Waar slaat dat op bovenstaande link ? Heb je daar een opmerking over ?
Ja , in de bovenstaande link , moet je zoeken naar : " Achilleshiel van evolutie " , dat had ik er vergeten bij te zetten . Deze DVD gaat over 15 Wetenschappers , die de zwakheden aantonen v/d moderne evolutietheorie , en de enorme wijsheid aantonen uit de bijbel ! Praktisch alle wijsheid op alle gebied , in deze wereld , zijn ontleend aan dat Boek ! 
Eens rustig bekijken ! Heel interessant ! 
Zeer interessante link, vooral voor mentaal andersvaliden. Hier een quote uit dit magazine voor debielen :
Die trend is dat de fossiele botten van de dieren pas in hogere (ofwel, jongere) lagen worden aangetroffen. Waarom is dat? Creationisten
benadrukken de catastrofale achtergrond en zien aanwijzingen voor
bijvoorbeeld vluchtgedrag tijdens de zondvloed. De dino’s waren op de
vlucht voor het opkomende water, hun sporen werden snel afgedekt door
nieuwe sedimentlagen en konden zo fossiliseren.
Of zijn de fossielen misschien sporen van nóg recentere rampen? Daar
zijn niet alle creationisten het over eens. Overeenstemming is er wel
over het uitgangspunt: de Bijbel blijft het betrouwbare denkraam.
:lol:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 mar 2018, 15:39

Blijf maar verder wiebelen op één been Ebenhaezer, ik zal er mijn slaap niet voor laten.

Lang leve de Moeder - Godin.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 mar 2018, 16:00

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
WWW.WEET-MAGAZINE.NL
En, wat wil je hiermee duidelijk maken ? Waar slaat dat op bovenstaande link ? Heb je daar een opmerking over ?
Ja , in de bovenstaande link , moet je zoeken naar : " Achilleshiel van evolutie " , dat had ik er vergeten bij te zetten . Deze DVD gaat over 15 Wetenschappers , die de zwakheden aantonen v/d moderne evolutietheorie , en de enorme wijsheid aantonen uit de bijbel ! Praktisch alle wijsheid op alle gebied , in deze wereld , zijn ontleend aan dat Boek ! 
Eens rustig bekijken ! Heel interessant ! 
Zeer interessante link, vooral voor mentaal andersvaliden. Hier een quote uit dit magazine voor debielen :
Die trend is dat de fossiele botten van de dieren pas in hogere (ofwel, jongere) lagen worden aangetroffen. Waarom is dat? Creationisten
benadrukken de catastrofale achtergrond en zien aanwijzingen voor
bijvoorbeeld vluchtgedrag tijdens de zondvloed. De dino’s waren op de
vlucht voor het opkomende water, hun sporen werden snel afgedekt door
nieuwe sedimentlagen en konden zo fossiliseren.
Of zijn de fossielen misschien sporen van nóg recentere rampen? Daar
zijn niet alle creationisten het over eens. Overeenstemming is er wel
over het uitgangspunt: de Bijbel blijft het betrouwbare denkraam.
:lol:

Ja , 't is hier onder gelovigen nu wel algemeen geweten  dat Talisman de allerwijstte is  ! 
Toch benieuwt hoe het je zal vergaan aan de hemelpoort !!! Maar ik wens je Gods Zegen . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 mar 2018, 16:19

ebenhaezer schreef: Ja , 't is hier onder gelovigen nu wel algemeen geweten  dat Talisman de allerwijstte is  ! 
Toch benieuwt hoe het je zal vergaan aan de hemelpoort !!! Maar ik wens je Gods Zegen . 
Ik heb jou link bekeken. Wat heb je te zeggen over mijn link ?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 mar 2018, 17:40

Talisman is inderdaad een zeer wijze mens, je zou nog veel van hem kunnen
leren Ebenhaezer, enfin, je ziet maar.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

03 mar 2018, 17:52

talisman schreef: Ik heb jou link bekeken. Wat heb je te zeggen over mijn link ?
Met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat Ebenhaezer die niet bekijken .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 mar 2018, 18:14

Paul Siemons schreef:
talisman schreef: Ik heb jou link bekeken. Wat heb je te zeggen over mijn link ?
Met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat Ebenhaezer die niet bekijken .
Zo zie je maar weer dat christenen zelfs het graf van Jezus de rug toekeren. Een schande is dat, nu afgedekt met een betonnen deksel en de kistjes van Hem en zijn familie ergens opgeslagen in een magazijn. De beenderen heeft men ergens naamloos begraven op een geheime locatie. Hoe kan men dan nog enig respect hebben voor zo'n huichelaars. :cry:

sunofgod
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:33
Locatie: Antwerpen

03 mar 2018, 18:59

Iemand schreef: "Toch benieuwt hoe het je zal vergaan aan de hemelpoort !"

Wat een ouderwets idee.

Okee, straks staat Petrus aan de hemelpoort de gelovigen op te wachten. Hij heeft ongetwijfeld zijn checklist bij de hand:

Vraag 1: "Hebt gij geloofd in de maagdelijke geboorte van Jesus?" ... "Eh,... ja ik denk het wel" ... Petrus denkt even na, zegt dan "Ok vooruit maar" en zet een vinkje achter de vraag. Goedgekeurd.

Vraag 2: "Hebt gij geloofd in de zondeloosheid van Maria?" ... "Eh, nee, ik ben geen katholiek, meneer." ... "Hmm, ok, in dat geval zitten we met een interpretatieprobleem, ik zet een half vinkje."

Vraag 3: "Hebt gij geloofd dat je als zondaar geboren bent?" ... "Nee, niet echt, meneer Petrus. Ik vond dat altijd een rare doctrine, mensen kunnen toch ook goed doen, zelfs als ze niet geloven, heb ik altijd vastgesteld." ... Petrus: "Ah nee! De leer van de erfzonde is een wettig leerstuk sedert Augustinus! Je krijgt hiervoor onverbiddelijk een nul!"

Petrus besluit: "Ik zal je nu niet meer vragen stellen want dit is iets te moeilijk voor jou. Je staat nu op 50/50, dus ik zal je nu delibereren, om het risico te vermijden dat ik je naar de poel des vuurs moet verwijzen - ik ben namelijk een zachtmoedig man geworden (ja ja, ik ben veranderd!) en ik heb het niet zo voor die vuurpoel. Ik vind dat het allemaal niet zo'n vaart moet lopen. Ga nu maar, snel, die richting uit daar, dan komt het wel goed met je".
we kunnen alleen maar pretenderen iets te weten over wat we niet kunnen weten
Fazal

03 mar 2018, 20:33

Iemand schreef: "Toch benieuwt hoe het je zal vergaan aan de hemelpoort ".
Vergeet vooral niet aan te bellen hé Talisman!  :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 04 mar 2018, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 mar 2018, 09:56

sunofgod schreef:Iemand schreef: "Toch benieuwt hoe het je zal vergaan aan de hemelpoort !"

Wat een ouderwets idee.

Okee, straks staat Petrus aan de hemelpoort de gelovigen op te wachten. Hij heeft ongetwijfeld zijn checklist bij de hand:

Vraag 1:

…..
Pfff, hier is weer een nieuwe basher opgestaan.
Waar houden jullie je toch mee bezig?
Jullie zijn hardnekkiger predikers dan vele pastoors.
Je kan werkelijk van deur tot deur gaan om de mensen tot het atheïsme te bekeren.
Ondank is 's werelds loon