WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

27 nov 2018, 13:54

Het is al begonnen bij die zgn schepping.
Adam en Eva hadden samen 3 zonen. Maar de drang naar sex is menselijk, en dus aanwezig.
Homofilie? Weten we niet. De broers konden zeker geen kinderen baren.
Er was in ieder geval slechts één vrouw, Eva!
Hoe zij zich dan vermenigvuldigd hebben ...? Hetgeen volgens de gelovigen toch zijn bedoeling was ...!? 
Dat weten we dus ook niet. Tenzij natuurlijk ...!?  :roll:
De vruchten aan die zgn boom der wijsheid, zullen wel die vruchten van Eva zijn geweest. 
Geen appel(s) maar pruim(en) dus. Soit, staat ook niet in de bijbel. Zal nog niet!

In ieder geval was die zgn schepping dus niet zo volmaakt te noemen zoals gelovigen ons (zouden) willen wijsmaken!
Nog maar eens klinkklare Bijbelse onzin dus!

Ook heeft die god ons niet geschapen naar zijn beeld en gelijkenis, gezien die zgn god geen lichaam heeft.
Het is ook al meermaals bewezen, dat dat door de gelovigen vermeende wezen, geen verdriet en geen andere gevoelens heeft, noch kent. 

Eén ding is zeker: mocht zo een wezen bestaan, het zou evengoed zeer kwaadaardig als oneindig goed kunnen zijn.
Maar van die goedheid hebben we in ieder geval nog niet veel gemerkt, al 'denken ...' gelovigen van wel.
Het is een gewoon een hersenspinsel, een spook dat zij in in hun hersenen hebben toegelaten, en die hun gezond verstand heeft aangetast.
En ze willen maar niet geweten hebben, dat spoken niet bestaan!

Maar goed, dit alles heeft niets met Israël te maken.
Wel met het zgn paradijs, waar mensen en slangen hun goesting mochten doen ..., behalve ...!? Wat ...???

 

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 nov 2018, 16:36

Wil. schreef:
kort geleden kwam een homo uit Oostende  tot  bekering (???) hij nam vriendelijk afscheid van zijn vriend ,  en nu doet hij geestelijk werk onder homoseksuelen ! (Amaai!)  
Zoals een 'bekeerde pedofiel' geestelijke bijstand zou geven aan kinderen . Kán, hé? Als de almachtige het wil, tenminste... :roll:

De almachtige kan er echter niet voor zorgen dat iemand géén homofiel wordt of niet wordt geboren als homofiel. Da's wel jammer voor zo'n almachtige.


Om te beginnen  Wil ,  een bekeerde  pedofiel is GEEN  pedofiel meer hé ! Ja , voor de Heer is niets onmogelijk toch ? 
Ten tweeden  , God kan het wel maar doet dat niet omdat Hij onze gegeven vrijheid niet verbreken wil ! Hij wil geen automaten ,  maar  helpt ons tot het uiterste om ons te helpen het goede te kiezen . 
Ik vind dat niet ' jammer ' , maar zeer wijs !  Hij is ook altijd bereid om zieken en mensen in moeilijke en ongevraagde omstandigheden te helpen als ze Hem daarom vragen , voor wie in Hem geloofd is niets onmogelijk ! Aan alles is nu eenmaal een prijs ! Je vraagt geen hulp aan Iemand aan wie je de pest hebt ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 nov 2018, 16:54

ebenhaezer schreef: Om te beginnen  Wil ,  een bekeerde  pedofiel is GEEN  pedofiel meer hé ! Ja , voor de Heer is niets onmogelijk toch ?
Een bekeerde pedofiel is en blijft een pedofiel, maar dan een gelovige pedofiel. Er zijn zelfs geestelijke pedofielen en nog niet weinig.
Fazal

27 nov 2018, 18:41

ebenhaezer schreef: Om te beginnen  Wil ,  een bekeerde  pedofiel is GEEN  pedofiel meer hé ! Ja , voor de Heer is niets onmogelijk toch ? 
Ten tweeden  , God kan het wel maar doet dat niet omdat Hij onze gegeven vrijheid niet verbreken wil ! Hij wil geen automaten ,  maar  helpt ons tot het uiterste om ons te helpen het goede te kiezen . 
Ik vind dat niet ' jammer ' , maar zeer wijs !  Hij is ook altijd bereid om zieken en mensen in moeilijke en ongevraagde omstandigheden te helpen als ze Hem daarom vragen ,  voor wie in Hem geloofd is niets onmogelijk ! Aan alles is nu eenmaal een prijs ! Je vraagt geen hulp aan Iemand aan wie je de pest hebt ! 
Niets onmogelijk ...? Niets mogelijk ja! Al wat hij volgens u kan ..., doet hij niet!
En verder, hij wil zoveel niet! En nee ik heb niet pest aan hem, kan ook niet, want voor mij bestaat hij niet!
Is het trouwens een goede god aan wie je gestadig hulp 'moet' 'vragen'???  Ik dacht het niet!
Anders krijg je ze niet, volgens u althans. 

Uw god lijkt wel een wellusteling. Wat moest hij eigenlijk met de mens? Zich ermee amuseren?
Voor mij is hij gewoon een hersenspinsel die de gelovigen hun (logisch) verstand serieus heeft aangetast.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2018, 19:43

ebenhaezer schreef:voor de Heer is niets onmogelijk toch ? 
Ten tweeden  , God kan het wel maar doet dat niet omdat Hij onze gegeven vrijheid niet verbreken wil ! Hij wil geen automaten ,  maar  helpt ons tot het uiterste om ons te helpen het goede te kiezen . 
Ik vind dat niet ' jammer ' , maar zeer wijs !   Aan alles is nu eenmaal een prijs !
Ik vind jouw redeneringen walgelijk dwaas. Ik pas ze even toe op de wereld zoals die is. 

Afbeelding
God aan het woord: "Tja, Julie en Melissa, ik ben dan wel almachtig, maar ik laat M. Dutroux nu tóch even zijn gang gaan. Hij mag jullie op jullie 8 jaar penetreren; dat sta ik hem toe want ik wil zijn vrijheid niet verbreken. Jullie houden toch nog van mij, hé?"

Ebenhaezer knikt instemmend:   "Ik vind dat zeer wijs van God."

Dát is de consequentie van jouw denken, in de realiteit . Meer moeten wij in feite over jouw gedachten niet weten, Ebenhaezer.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

27 nov 2018, 19:59

Hetzelfde bij IS, Boko Haram en konsoorten.
Jezus is niet zo gruwelijk gestorven als de meeste slachtoffers van die smeerlappen.

God zei ook, ik wil uw vrije wil niet breken. Doe dus maar rustig verder.
De 72 maagden zitten ongeduldig op jullie te wachten, en ze zijn dood van de goesting.
Maar ontdoe hen niet van hun sluier, want er zitten serieuze monsters bij.
Het is hier de hemel, en ik wil jullie niet doen verschieten. 

En ebenhaezer knikte nog maar eens instemmend, want god is goed, hij komt vooral de grootste smeerlappen tegemoet.

Misschien is hij wel bang van Allah!? Wie weet ...!? 8O
Staat ook niet in de bijbel.  :?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

27 nov 2018, 21:08

Fazal schreef:Het is al begonnen bij die zgn schepping.
Adam en Eva hadden samen 3 zonen. Maar de drang naar sex is menselijk, en dus aanwezig.
Homofilie? Weten we niet. De broers konden zeker geen kinderen baren.
Er was in ieder geval slechts één vrouw, Eva!
Hoe zij zich dan vermenigvuldigd hebben ...? Hetgeen volgens de gelovigen toch zijn bedoeling was ...!? 


 
Bovenstaande komt van een niet- bijbelkenner  veronderstel ik.

Adam noemde zijn vrouw Eva, omdat zij de moeder van alle levenden zou worden.
Haar naam komt van het Hebreeuwse 'Chavah', 'de leven gevende'.

In Genesis 5 : 4 staat dat Adam vader werd van zonen en dochters.

Er staat niet in de bijbel, dat Kaïn toen hij naar een land ten oosten van Eden ging, zich daar een vrouw nam, neen, er staat gewoon dat hij naderhand gemeenschap had met zijn vrouw en zij werd zwanger...... (Gen. 4:16)

Adam en Eva kregen de opdracht  ’wees vruchtbaar en wordt tot velen en vul de aarde.....'  dat zou dus inhouden dat hun kinderen onderling zouden huwen. 
Hij kon dus getrouwd geweest zijn met één van zijn zussen,  vóór hij Abel doodde, en nam gewoon zijn vrouw mee op zijn vlucht. Rekening houdende dat Eva de moeder was van alle levenden kon Kaïn nergens anders een vrouw vinden dan in zijn eigen familie.

Wegens hun bijna nog volmaakte lichamen konden zij kinderen voortbrengen die niet dezelfde schadelijke gebreken hebben zoals die we thans kennen als gevolg van dergelijke relaties. 
2000 jaar later trouwde Abraham met zijn halfzuster, anderen met neven of nichten.
Pas na ca. 450 jaar later gaf God aan zijn volk Israël wetten waarin 'bloedschande' verboden werd.  Huwelijken tussen nauwe bloedverwanten zouden niet langer meer veilig genoeg zijn.

In vele landen worden ook deze wetten toegepast.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 nov 2018, 21:50

bluevelvet schreef: Pas na ca. 450 jaar later gaf God aan zijn volk Israël wetten waarin 'bloedschande' verboden werd.  Huwelijken tussen nauwe bloedverwanten zouden niet langer meer veilig genoeg zijn. 
Dat moet daar nogal nen hoerenboel geweest zijn in dien tijd ….. van koningen die voor iedere dag van het jaar een andere vrouw hadden om op te kruipen tot vaders die hun bloedeigen dochters aan hun vleespalen rijgden ….. of nog beter: dochters die hun vaders zat voerden zodat die hun kon volzetten!

Kon allemaal in die periode hé bluevelvet ??



 

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 nov 2018, 22:14

bluevelvet schreef: Pas na ca. 450 jaar later gaf God aan zijn volk Israël wetten waarin 'bloedschande' verboden werd.  Huwelijken tussen nauwe bloedverwanten zouden niet langer meer veilig genoeg zijn. 
Dat moet daar nogal nen hoerenboel geweest zijn in dien tijd ….. van koningen die voor iedere dag van het jaar een andere vrouw hadden om op te kruipen tot vaders die zijn bloedeigen dochters aan zijn vleespaal rijgde ….. of nog beter dochters die hun vaders zat voerden zodat die hun kon volzetten!

Kon allemaal in die periode hé bluevelvet ??



 

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 nov 2018, 10:26

Aan Wil , Talisman , Fazal en Paul  : 
Ja jongens ,  dat zijn JULLIE woorden en gedachten ! en daar zullen JULLIE moeten leren mee leven ! Maar dat verandert niets aan de Machtige God  en Zijn vertrouwelingen ! 
Rechtvaardigheid is ook moeilijk te doorgronden voor omstanders , omdat hun niet alles bekend en openbaar is . Ook voor Israel was dat zo ,  ze hebben hun God niet begrepen tot nog toe , terwijl Hij nochtans de redding zond !  Behalve een kleine gemeenschap die Hem bleef vertrouwen , ook al begrepen ze Zijn woorden en handelen  niet altijd  .
Ja dat is nog steeds zo met de mensheid op deze wereld ! Maar de Heer zegt tot de gelovigen in Openb. 2 : 25 : " maar wat gij hebt , houdt dat vast totdat Ik gekomen ben  " ; en elders " Wees sterk en moedig " . We weten uit Zijn Woord dat  Gods volgelingen altijd verdrukt zullen worden  en dat is nu niet anders . Stand houden is de boodschap en dat doen we . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2018, 13:08

ebenhaezer schreef:Aan Wil ,  
Ja jongens ,  dat zijn JULLIE woorden en gedachten !  
Neen, eben, het is de letterlijk toepassing in de huidige wereld van wat JIJ hier komt rondtoeteren. Je schrikt wellicht van de dwaze gevolgen van je eigen visie.
Leg me anders maar eens uit waar de redenering verkeerd zit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

29 nov 2018, 04:21

WIJ , hypocrieten over homofielen

Begin jaren 70 werden homofielen door ons nog als abnormalen aanzien.
Ik heb toen nog een verplichte legerdienst gedaan en dat in het neuro-psychiatrisch centrum van het leger te Berchem.
Ook homo's moesten naar het Klein Kasteeltje ( 3 dagen ) , maar werden onmiddellijk naar ons door verwezen.
Waarom deze 1° groep homo's ? Zij stonden bij de gerechtelijke politie reeds vermeld als homo's.
Deze groep kwamen op onze burelen, kregen de nodige stempels op hun papieren en waren afgekeurd.

Homo's mochten bij wet NIET in het leger.

Groep 2
Dit waren de homo's welke door allerhande redenen hun aard goed verborgen hadden gehouden ( voor familie enz .. ) maar vielen tijdens de 15 legerdienst maanden toch door de mand.
Hoe kwam dat ??
Uitleg van toen van een psychiater :
Vele mensen hebben een psychische afwijking zonder dat ditaan anderen willen tonen of zelfs ziektes zonder deze reeds zijn uitgebroken.
Tussen je 18 en 25 jaar kunnen deze zich profileren en dit komt door de stress.
Alle geestelijke afwijkingen komen hier aan bod ( zelfs priesters werdentoen als abnormaal aanzien )
Deze groep moest voor 14 dagen in observatie en werden eveneens afgekeurd.

Groep 3
De komedianten - Zij deden bij hun 3 dagen alsof en kwamen dus ook bij ons.
Psychiaters in het leger, hadden zoveel ervaring met komedianten dat deze tussen de 2 tot 4 weken op een zaal werden gelegd.
Nu komt het lachwekkende van groep 3
Velen hadden GEEN reserve kleding met zich mee en na enkele dagen moesten zij hun kleding afgeven om te laten kuisen.
De dag hierna kregen zij bericht dat dit nog even zou kunnen duren en kregen kleding van het leger - een broek ? NEEN, een katoenen rokje :Pen zo moesten zij in de refter gaan eten, fluitconcert van ons enz ..
De 2° dag vielen er al tussen de 50 en 80 % er tussen uit :D
Tja, iedereen kan zich vergissen hé of vegeten dat zij normaal waren :lol:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 nov 2018, 16:28

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef:voor de Heer is niets onmogelijk toch ? 
Ten tweeden  , God kan het wel maar doet dat niet omdat Hij onze gegeven vrijheid niet verbreken wil ! Hij wil geen automaten ,  maar  helpt ons tot het uiterste om ons te helpen het goede te kiezen . 
Ik vind dat niet ' jammer ' , maar zeer wijs !   Aan alles is nu eenmaal een prijs !
Ik vind jouw redeneringen walgelijk dwaas. Ik pas ze even toe op de wereld zoals die is. 

Afbeelding
God aan het woord: "Tja, Julie en Melissa, ik ben dan wel almachtig, maar ik laat M. Dutroux nu tóch even zijn gang gaan. Hij mag jullie op jullie 8 jaar penetreren; dat sta ik hem toe want ik wil zijn vrijheid niet verbreken. Jullie houden toch nog van mij, hé?"

Ebenhaezer knikt instemmend:   "Ik vind dat zeer wijs van God."

Dát is de consequentie van jouw denken, in de realiteit . Meer moeten wij in feite over jouw gedachten niet weten, Ebenhaezer.
 



Wil ; je bent onverbeterlijk ! Na heel mijn uitleg over ,  dat we  NIET ALLES KUNNEN WETEN EN BEGRIJPEN  van Gods handelen en niet handelen in deze wereld , en de WAAROM'S , kom jij weer eens met jouw dwaze en redeloze reacties af !  Zie je dat zelf niet in ?  Echt zielig hoor !  
Ga maar zelf eens na WAAROM Dutroux , en Hitler , en nog meer van die ellendelingen  , ZO konden handelen ? Waarom er een oorlog 1 en 2 konden komen ? Waarom zoveel jonge kinderen door Homo's kapot gemaakt worden  ?  Ja , waarom jij en anderen , zo pisnijdig zijn op gelovigen ???
Misschien kan jouw god daarop antwoorden !  Mijn geweten is gerust hoor , ik kan mijn Schepper God volledig vertrouwen , Hij is Liefde en genadig , en WEET wat Hij doet ! 
Weet je , als je leven hier beeindigd is , kun je het Hemzelf vragen , oké ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

29 nov 2018, 17:09

ebenhaezer schreef: Wil ; je bent onverbeterlijk ! Na heel mijn uitleg over ,  dat we  NIET ALLES KUNNEN WETEN EN BEGRIJPEN  van Gods handelen en niet handelen in deze wereld , en de WAAROM'S , kom jij weer eens met jouw dwaze en redeloze reacties af !  Zie je dat zelf niet in ?  Echt zielig hoor !  
Hij is Liefde en genadig , en WEET wat Hij doet !  
Er is niets 'om te weten', er is dus ook geen waarom, en dus kan jij het ook niet begrijpen.
Feit is, dat jij je helemaal niets afvraagt, en dus ken jij de woorden  'hoe en waarom' niet eens.
Volgens u is zo omdat het zo in de bijbel staat. Meer weet je ook niet van.
Want als jij niet kan antwoorden op een vraag, is het omdat het NIET in de bijbel staat.
En dus, wie is hier dan eigenlijk zielig?

Bvb. wat moest uw god met de mens? 
Antwoord om te beginnen dààr maar eens op, mèt, of zonder uwen bijbel!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 nov 2018, 18:40

ebenhaezer schreef:
Dát is de consequentie van jouw denken, in de realiteit . Meer moeten wij in feite over jouw gedachten niet weten, Ebenhaezer.
 
Wil ; je bent onverbeterlijk ! Na heel mijn uitleg over ,  dat we  NIET ALLES KUNNEN WETEN EN BEGRIJPEN  van Gods handelen en niet handelen in deze wereld , en de WAAROM'S , kom jij weer eens met jouw dwaze en redeloze reacties af ! 
Dit is mee van de meest zinloze praat die je al hebt gespuid op dit forum.

JIJ was degene die gesteld heeft dat God niet tussenkomt omdat hij de vrije wil van de mens niet wil doorbreken. De mens krijgt van God de vrijheid te kiezen tussen goed en kwaad.

Dutroux koos zijn richting en God gaf hem die kans.  God had kunnen ingrijpen, zoals bij David in de leeuwenkuil of zoals bij Abraham en Isaac, maar dat deed God nu niet. Hij wou de vrije wil niet doorbreken.
Dat laatste over de vrije wil, dat zijn JOUW woorden.

Als wij niet alles kunnen weten en begrijpen, waarom loop je dan - zonder te begrijpen, zoals een dwaas schaap -  achter een God aan die de meest wreedaardige daden laat gebeuren, hoewel die God alles zou kunnen in goede banen leiden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.