Is herstel van onze planeet mogelijk ? Wat zegt de Religie ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

25 dec 2018, 17:55

Geen vrede zonder oorlog ebenhaezer, en dan nog.
Volgens jullie gelovigen, is er zelfs geen vrede tussen hemel en hel.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 dec 2018, 09:51

Fazal schreef:Geen vrede zonder oorlog ebenhaezer, en dan nog.
Volgens jullie gelovigen, is er zelfs geen vrede tussen hemel en hel.


In dat eerste zou je wel gelijk kunnen hebben ,  maar volgens mij  wàs er Vrede , maar die werd verstoord door ongerechtigheid , en dus kwam er oorlog om de vrede te herstellen !
Maar dat tweede ? Vrede tussen hemel en hel ? Dat zijn toch tegenpolen , net als goed en kwaad of God en satan ! 
En dat is geen onzin wat ik schreef zoals Talisman denkt ,  maar  bittere waarheid voor deze schommelende wereld waar wij mensen op leven ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 dec 2018, 10:25

ebenhaezer schreef: Maar dat tweede ? Vrede tussen hemel en hel ? Dat zijn toch tegenpolen , net als goed en kwaad of God en satan ! 
En dat is geen onzin wat ik schreef zoals Talisman denkt ,  maar  bittere waarheid voor deze schommelende wereld waar wij mensen op leven ! 
Oorlog en vrede is van alle tijden en zal zo blijven zolang er leven is op deze planeet.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 dec 2018, 13:58

Er wordt beweerd door neo-darwinisten dat oorlog “vooruitgang” betekent. 
Kan men nu beweren dat wij erop vooruit zijn gegaan sedert het meemaken van WO I en WO II ?
Na WO I werd In 1919 de Volkenbond opgericht om blijvende vrede te handhaven. De “vrede” heeft niet lang standgehouden, 20 jaar later brak WO II uit. In 1945 werden de Verenigde Naties  opgericht, een organisatie die opnieuw als doel had de vrede te handhaven. Meer dan 200 landen maken er deel van uit. Tussen al die lidstaten is er geen eensluidendheid, ze hebben allemaal hun eigen doelstellingen die het succes van hun interventies belemmeren. 
De vredesverdragen die ze ondertekenden hebben niet toegedragen om oorlogen uit te bannen. 
Sedert de oprichting hebben militaire operaties van de V.N. de gruweldaden in oorlogsgebieden niet kunnen vermijden, wat nog meer is,  ze zijn schuldig bevonden aan fraude, misbruik, en waren soms medeplichtig aan geweld. 

Mensen willen vrede terwijl vele landen nieuwe en nog destructievere wapens uitvinden en produceren op grote schaal. Zijn het niet juist die landen die vredesconferenties houden die de internationale wapenhandel mede ondersteunen ?

In  Jeremia 6:14 staat te lezen : “en ze proberen de wonden van mijn volk oppervlakkig te genezen door te roepen  ‘Er is vrede ! Er is vrede’ terwijl er geen vrede is.”
In Jeremia 8:15 lezen we : “er was hoop op vrede, maar er is niets goeds gekomen, hoop een tijd van genezing, maar er is angst”.

Deze bijbelteksten zijn zeer actueel.

De VN is niet in staat om de vrede te bewerkstelligen.

Ware vrede moet van God komen en niet van menselijke organisaties !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2018, 15:08

bluevelvet schreef:Ware vrede moet van God komen en niet van menselijke organisaties !
God heeft al veel tijd gehad om die ware vrede tot ons te laten komen, véél langer dan de Volkerenbond en de VN samen. Hij is er niet in geslaagd.

Besluit: God is zeker niet degene die ware vrede brengt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 dec 2018, 15:35

bluevelvet schreef:Er wordt beweerd door neo-darwinisten dat oorlog “vooruitgang” betekent. 
Kan men nu beweren dat wij erop vooruit zijn gegaan sedert het meemaken van WO I en WO II ?
JAZEKER !!!
Deze bijbelteksten zijn zeer actueel. 

Dit bevestigd wat ik schreef dat oorlog en vrede van alle tijden is.


Ware vrede moet van God komen en niet van menselijke organisaties !
Gezien God niet bestaat zal dit nooit gebeuren.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 dec 2018, 15:36

Wil. schreef:
bluevelvet schreef:Ware vrede moet van God komen en niet van menselijke organisaties !
God heeft al veel tijd gehad om die ware vrede tot ons te laten komen, véél langer dan de Volkerenbond en de VN samen. Hij is er niet in geslaagd.

Besluit: God is zeker niet degene die ware vrede brengt.
Ares is zijn voornaam.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 dec 2018, 17:58

Weldra is het 100 jaar geleden dat de Volkenbond opgericht werd en net als de VN hebben ze gefaald om vrede te brengen. Maar...... toch proberen ze ons wijs te maken dat er vrede zal heersen, dit in tegenstelling met wat de bijbel zegt.

Het is dwaas om een onsterfelijk wezen zoals God te vergelijken met sterfelijke mensen of mensenorganisaties.
Wat is de nietige mens waard, of een leven van 80-90 jaar in vergelijking met eeuwigheid ? Zelfs dieren en bomen kennen een langer bestaan.

We hebben al een eeuw kunnen vaststellen dat in een wereld vol goddeloosheid er geen vrede kan bestaan. Goddelozen zijn geen mensen van goede wil. Herodes was geen mens van goede wil,  hij  wilde Jezus doden en gaf de opdracht alle kinderen tot 2 jaar te vermoorden.

Ik veronderstel dat mensen van derde en vierde leeftijd  zich maar weinig zorgen meer maken over hun toekomst gezien hun gevorderde leeftijd. Of denken ze  : we hebben niet veel meer te verwachten van het leven ? 

Zouden ze akkoord gaan met het volgende : 
Gezien de nucleaire holocaust die boven ons hoofd hangt is oorlog voeren dwaasheid en het is ook dwaas op mensen te vertrouwen die de aarde aan het vernietigen zijn. (Openbaring 11:18 )

of zijn ze onverschillig ? 

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 dec 2018, 18:06

bluevelvet schreef: We hebben al een eeuw kunnen vaststellen dat in een wereld vol goddeloosheid er geen vrede kan bestaan.
Terwijl duidelijk is dat religie ook tegenwoordig de trigger is voor oorlog en terreur.
Goddelozen zijn geen mensen van goede wil.
Ik ben atheïst. Wil je nu zeggen dat ik iemand van slechte wil ben ?
Herodes was geen mens van goede wil,  hij  wilde Jezus doden en gaf de opdracht alle kinderen tot 2 jaar te vermoorden.
Dat is een pure propaganda tekst. Dit heeft nooit plaats gevonden.
Fazal

26 dec 2018, 19:05

Hoe kon men in die tijd zo snel weten dat er ergens te velde, een zgn wonderlijk wezen was geboren???
Had iedereen dan al een Smartphone of zoiets? En hoe wisten ze dat het een wonderlijk wezen was???
En hoe wisten ze onmiddellijk dat die baby de naam Jezus had gekregen?
Erger nog, hoe kon men zomaar direct weten dat het de zoon van god was, terwijl hij in de volgende 30 jaar van zich niets heeft laten horen!??? Had Herodes dat allemaal in de krant gelezen, of in het nieuws op televisie gezien, of op de radio gehoord?
Gezien dit allemaal nog niet bestond, 'wie' had dat dan zomaar en eensklaps aan iedereen 'wijsgemaakt', en 'hoe' ...??? 
En probeer mij nu maar niet wijs te maken dat het nieuws door engeltjes zou zijn verspreid.

Neen!  Dat sprookje heeft nooit plaats gevonden! 
Het zijn wijzen die dat wereldkundig hebben gemaakt, en het zijn dwazen die dat allemaal geloven.
Het is van de dwazen dat ze het moesten hebben. En .. ze hebben het dan ook gekregen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 dec 2018, 21:42

Fazal schreef:Hoe kon men in die tijd zo snel weten dat er ergens te velde, een zgn wonderlijk wezen was geboren???
Had iedereen dan al een Smartphone of zoiets? En hoe wisten ze dat het een wonderlijk wezen was???
En hoe wisten ze onmiddellijk dat die baby de naam Jezus had gekregen?
Erger nog, hoe kon men zomaar direct weten dat het de zoon van god was, terwijl hij in de volgende 30 jaar van zich niets heeft laten horen!??? Had Herodes dat allemaal in de krant gelezen, of in het nieuws op televisie gezien, of op de radio gehoord?
Gezien dit allemaal nog niet bestond, 'wie' had dat dan zomaar en eensklaps aan iedereen 'wijsgemaakt', en 'hoe' ...??? 
En probeer mij nu maar niet wijs te maken dat het nieuws door engeltjes zou zijn verspreid.

Neen!  Dat sprookje heeft nooit plaats gevonden! 
Het zijn wijzen die dat wereldkundig hebben gemaakt, en het zijn dwazen die dat allemaal geloven.
Het is van de dwazen dat ze het moesten hebben. En .. ze hebben het dan ook gekregen.
Fazal, heel dit kerstverhaal is simpelweg het beschrijf van de sterrenhemel op 29 juli 7 v.C.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 dec 2018, 22:46

Mijn bevindingen :
talisman schreef:
bluevelvet schreef: We hebben al een eeuw kunnen vaststellen dat in een wereld vol goddeloosheid er geen vrede kan bestaan.
Terwijl duidelijk is dat religie ook tegenwoordig de trigger is voor oorlog en terreur.
Tja, valse religies die wapens inzegenen en miljoenen  ‘volgelingen’ opofferen aan de God van oorlog. Niets te zien met ware christenen die net zoals in de eerste eeuwen n.Chr. de wapens niet opnamen. Ken uw geschiedenis.
Goddelozen zijn geen mensen van goede wil.
Ik ben atheïst. Wil je nu zeggen dat ik iemand van slechte wil ben ?

Mijn conclusie : Atheïsten zijn goddeloos en doen de wil van God niet. Iemand van slechte wil kan op veel toegepast worden, maar we hebben het hier over de vrede op aarde ........
Herodes was geen mens van goede wil,  hij  wilde Jezus doden en gaf de opdracht alle kinderen tot 2 jaar te vermoorden.
Dat is een pure propaganda tekst. Dit heeft nooit plaats gevonden.[/quote]

Ik baseer me op de Schrift, en je moet weten dat toen de magiërs Jezus vonden zijn ouders al in een huis woonden en Jezus ongeveer 2 jaar oud was. Vandaar die opdracht van kindermoord van tweejarigen en jonger door Herodes, die in Jezus een rivaal zag.Er zijn meerdere aanwijzingen die deze gebeurtenissen kunnen bevestigen. Dat het niet heeft plaats gevonden is een kwestie van erin geloven ! 
Historische verslagen bevestigen dat Herodes heel boosaardig was, een tiran, heel wantrouwig en leden van zijn eigen familie ombracht. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2018, 23:58

Wil. schreef:
bluevelvet schreef:Ware vrede moet van God komen en niet van menselijke organisaties !
God heeft al veel tijd gehad om die ware vrede tot ons te laten komen, véél langer dan de Volkerenbond en de VN samen. Hij is er niet in geslaagd.

Besluit: God is zeker niet degene die ware vrede brengt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 dec 2018, 08:24

bluevelvet schreef:Mijn bevindingen :
talisman schreef:
bluevelvet schreef: We hebben al een eeuw kunnen vaststellen dat in een wereld vol goddeloosheid er geen vrede kan bestaan.
Terwijl duidelijk is dat religie ook tegenwoordig de trigger is voor oorlog en terreur.
Tja, valse religies die wapens inzegenen en miljoenen  ‘volgelingen’ opofferen aan de God van oorlog. Niets te zien met ware christenen die net zoals in de eerste eeuwen n.Chr. de wapens niet opnamen. Ken uw geschiedenis.
Goddelozen zijn geen mensen van goede wil.
Ik ben atheïst. Wil je nu zeggen dat ik iemand van slechte wil ben ?

Mijn conclusie : Atheïsten zijn goddeloos en doen de wil van God niet. Iemand van slechte wil kan op veel toegepast worden, maar we hebben het hier over de vrede op aarde ........
Herodes was geen mens van goede wil,  hij  wilde Jezus doden en gaf de opdracht alle kinderen tot 2 jaar te vermoorden.
Dat is een pure propaganda tekst. Dit heeft nooit plaats gevonden.

Ik baseer me op de Schrift, en je moet weten dat toen de magiërs Jezus vonden zijn ouders al in een huis woonden en Jezus ongeveer 2 jaar oud was. Vandaar die opdracht van kindermoord van tweejarigen en jonger door Herodes, die in Jezus een rivaal zag.Er zijn meerdere aanwijzingen die deze gebeurtenissen kunnen bevestigen. Dat het niet heeft plaats gevonden is een kwestie van erin geloven ! 
Historische verslagen bevestigen dat Herodes heel boosaardig was, een tiran, heel wantrouwig en leden van zijn eigen familie ombracht. 
Vertel me eens wie deze " ware christenen " dan zijn ?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 dec 2018, 10:28

Talisman vraagt , wie zijn dan die ware christenen ? 

Niet zo moeilijk hoor , dat zijn mensen die zich afzijdig houden van al dat onbijbels kerkelijk gedoe en het massale  nep christendom ,  maar eenvoudig  in alle oprechtheid  Gods Woord erkennen als het woord van  Schepper God en zijn  Zoon Jezus Christus ,  geschreven door Hun  ware volgelingen  !  Dat zijn allen die er ook ECHT NAAR LEVEN ! en meestal in kleine groepen samenkomen  of zich staande houden in de grote massa , door de hulp en kracht van hun Heer ( vooral in landen waar het er vreselijk aan toe gaat ) . Dat is die '  kleine kudde ' ,  hoewel er naar  mijn oordeel toch waarschijnlijk een miljard kunnen zijn , die naar de komst van hun Heer uitzien ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .