Waarom is God een man ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

06 dec 2018, 20:27

talisman schreef:
Fazal schreef:Had toch gekund he!? 
Neen.
:oops: :?
Fazal

06 dec 2018, 20:29

Ik geloof het zelf ook niet hoor Talisman.  :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 23:00

Fazal schreef:Ik geloof het zelf ook niet hoor Talisman.  :wink:
Oef..

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

06 dec 2018, 23:21

Waarom is God een man ?

Ik wil hier graag iets citeren ( niet naar mijn gewoonte ) uit een boekje over yoga, maar toch ...

""" Juist zoals de toegewijde dat bepaalde aspect van God kan kiezen, tot het vereren waarvan hij zich het meest geneigd voelt, zo kan hij ook het bepaalde soort relatie kiezen dat hij tussen God en zichzelf wil vestigen .

Voor Jezus was God een Vader. Voor Ramakrishna was God een Moeder . Broeder Laurentius beschouwde zichzelf als Gods dienaar . De Wijze Mannen uit het Oosten aanbaden God als het Christuskind . Arjuna zag God, in de persoon van Sri Krishna,  als Vriend,  terwijl Radha Hem zag als Minnaar .Zo kunnen alle menselijke betrekkingen  gesublimeerd  worden door de beoefening van  bhakti Yoga . """"

Bhakti yoga is het pad van liefhebbende toewijding aan God . Ik weet nu niet of dit citaat een antwoord kan zijn  op de gestelde vraag,  maar  deze tekst spreekt me wel persoonlijk aan .

mvg-Werewoef
AMEN en AUM

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

07 dec 2018, 00:52

De komedie van goden en godsdiensten is zo oud als de wereld waarin clowns en usurpators anderen trachten naar hun hand te zetten. Het doet me deugd dat de meesten dit stilaan beginnen in te zien. In de wetenschap moet men bewijzen leveren ... in elke godsdienst moet men maar aannemen wat een ander zegt. Niet in mijn boek, nooit geweest en zal nooit zijn. U gelooft wat u wil maar verveel er anderen niet mee.
Wie zich baseert op geschreven uitvindsels/sprookjes van enkele duizenden jaren geleden zou zich minstens eens moeten bezinnen over de realiteit toen en de realiteit nu. Teruggrijpen naar wat toen in de strot geduwd werd, met eventueel verlies van eigen leven, is absoluut niet meer van deze tijd. Mekka, met zijn meteoorsteentje in de kaaba is m.i. één van de succesvolste volksverlakkerijen van de laatste eeuwen.
Fazal

07 dec 2018, 14:00

Alle religies zijn volksverlakkerij in mijn ogen, de ene al groter dan de andere.
Ik vind het schrijnend om te zien hoeveel mensen daar nog in meelopen.
Ik durf zelfs alle religies met (weliswaar 'open' ) sektes vergelijken. 

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

07 dec 2018, 16:37

Heel lang gelden wisten de oudere mensen al wat er gebeurt als je de jeugd niet in toom houdt : hun hebzucht verspreid over meerdere generaties spaart mens noch dier , voor hun hormonen moet alles wijken :
alle reserves op aarde gaan eraan : de natuur wordt niet dankbaar of met verstand benut maar uitgeput .
Tenminste : zo zijn de sterksten en hun meelopers .
De voorzichtigen die dankbaar zijn voor het leven proberen daar tegenin te gaan
met denken op lange termijn : onze nakomelingen moeten ook aan de beurt komen.
Die tweestrijd bestaat al zolang er mensen zijn .
Alleen de naamgeving is onderhevig aan de mode : wij en de anderen , gelovigen en heidenen , vrijen en slaven , kapitalisten en communisten , verlichten en achterlijken , cultuurmensen en barbaren ,
In discriminerende termen toont zich de sluwe heerser : verdeel en heers .

Dus bedachten filosofen de enige structuur waaraan liefst alle mensen en hun tegenstrijdige verenigingen moesten onderdoen : de godheid
Maar alle groepjes hadden allang hun eigen goden geschapen
Dus toen een denkend mens Mozes zijn negen gezonde leefregels had opgesteld
Dacht hij : Ik moet van al die apartheid en overwoekering vangoden af , en hij bedacht het eerste gebod : Hou het simpel : hou het bij één god , dat is de eerste stap in de goede richting , want we komen van ver

Wist hij veel dat er Chinezen , Azteken en Noormannen bestonden en pas toen die mekaar tegenkwamen via nieuwe uitvindingen , bleef de strijd onveranderd voort woeden , want ONZE GOD IS DE ENIGE ECHTE

De voorzichtigen , soms groenen genoemd , weten dat dit een onzinnige discussie is : de enige echte is moeder aarde , die gered moet worden Maar de idiotie houdt niet op ; want zeggen sommigen : zie je wel , we zijn al op Mars , dus onze mogelijkheden zijn onbeperkt

Ja , de mogelijkheid om nieuwe rijkdommen te ontginnen en de kloof tussen al die oude groepen weer wat groter te maken
En ondertussen lachen alle nieuwe goden vriendelijk naar alle mensen , tenminste zolang de camera draait en de boekskes verkopen , en bestaat het paradijs op aarde in de sportwereld , de mediawereld en de politieke wereld
en alle multinationals 

Het idee VADERLIJK GEZAG  wordt gehanteerd om kinderen in toom te houden tot ze verstandig worden
De overheid heeft dat nu afgebroken om snelle kiezers en consumenten te winnen
Terwijl de wetenschap zegt dat het brein pas volledig gevormd is op 24 jaar
Jongeren dus oordeel laten vellen over de samenleving is misdadig voorbarig
Daarom ook het begrip LAATSTE OORDEEL : wie verstandig is oordeelt nooit te vroeg en leert levenslang bij

.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 dec 2018, 17:09

God is een geest, heeft geen stoffelijk lichaam.
Het kan inderdaad verwarrend overkomen als er in de bijbel gesproken wordt over  Gods ogen, oren, hart, handen, voeten......
Opdat mensen God zouden begrijpen worden menselijke kenmerken gebruikt wanneer over Hem  gesproken wordt in de bijbel. Dit moeten we echter niet letterlijk opvatten. Wij werden naar Gods beeld geschapen en zo bezitten wij eigenschappen die God kenmerken zoals liefde, geduld, barmhartigheid, rechtvaardigheid, .......maar  we kunnen God niet  als mannelijk of vrouwelijk bezien. Geestelijke schepselen, dus ook engelen, hebben geen geslacht. De bijbel leert ons dat stoffelijke lichamen de hemel niet kunnen binnengaan. 

De natie Israël werd als “kinderen van God” genoemd. Hij beschermde hen zoals een liefhebbende vader zou doen, toen zij aangevallen werden door omringende volkeren.

In Johannes hoofdstuk 8 zegt Jezus tegen de Joden die hem niet geloven, dat ze uit de duivel voortkomen, hun VADER is de duivel, die de VADER van de leugen genoemd wordt...... 

Een leugenaar, een kenmerk van de duivel !
Moeten we nu ook van deze “vader” een “zij” maken ?  

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 dec 2018, 17:56

bluevelvet schreef:God is een geest, heeft geen stoffelijk lichaam.
Het kan inderdaad verwarrend overkomen als er in de bijbel gesproken wordt over  Gods ogen, oren, hart, handen, voeten......
Opdat mensen God zouden begrijpen worden menselijke kenmerken gebruikt wanneer over Hem  gesproken wordt in de bijbel. Dit moeten we echter niet letterlijk opvatten. Wij werden naar Gods beeld geschapen en zo bezitten wij eigenschappen die God kenmerken zoals liefde, geduld, barmhartigheid, rechtvaardigheid, .......maar  we kunnen God niet  als mannelijk of vrouwelijk bezien. Geestelijke schepselen, dus ook engelen, hebben geen geslacht. De bijbel leert ons dat stoffelijke lichamen de hemel niet kunnen binnengaan. 

De natie Israël werd als “kinderen van God” genoemd. Hij beschermde hen zoals een liefhebbende vader zou doen, toen zij aangevallen werden door omringende volkeren.

In Johannes hoofdstuk 8 zegt Jezus tegen de Joden die hem niet geloven, dat ze uit de duivel voortkomen, hun VADER is de duivel, die de VADER van de leugen genoemd wordt...... 

Een leugenaar, een kenmerk van de duivel !
Moeten we nu ook van deze “vader” een “zij” maken ?  


Heel juist Bluevelvet ,  ook de duivel heeft geen lichaam , is geest dus . Aardse wezens zijn geen hemelse en omgekeerd . De Heer Jezus hoefde geen deur open te doen toen Hij na zijn opstanding op aarde was , Hij was de opgestane Zoon van God , die mens geworden was  , had daarom  de twee eigenschappen , was mens en tegelijk  Geest ! Hij was  de eerste mens die nu  in de hemel is ! Wat een wonderbare Schepper hebben wij ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

15 dec 2018, 11:23

Binnen enkele dagen gaan we weer zingen van: "vrede op aarde voor de mensen van goede wil".
En volgens de gelovigen is er zelfs geen vrede tussen hemel en hel! 
Het is al altijd oorlog geweest tussen die zgn god en die zgn satan.
Het spreekwoord: "geen vrede zonder oorlog", is dus al altijd en overal, van toepassing geweest!  :?



 

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 dec 2018, 22:23

Waarom is God een man ?

Eens was God als vrouw belichaamd .- De onderdrukking van de  riten  van de vrouw -  van schrijfster Merlin Stone . Oorspronkelijke titel - The paradise papers -  Gepubliceerd anno 1976 .

Check this out with Google .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

carnac2009
Lid geworden op: 25 aug 2009, 10:24
Locatie: Roeselare

20 dec 2018, 17:28

Wie heeft ons het eerst, het " onze Vader" geleerd.
En wie is Hij , die het ons leerde ?
Fazal

20 dec 2018, 18:37

Iemand uit het niemandsland?  :roll:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 dec 2018, 22:26

Waarom is God een Man ?

Ziehier een beetje meer over Merlin Stone en haar Boek The paradise papers

Merlin Stone - Wikipedia

a.u.b. -werewoef
AMEN en AUM

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

20 dec 2018, 23:43

Verdorie! Wie durft er hier aan twijfelen of ik een man ben!
Sorry, kon het echt niet laten :wink:
Om het ook eens met dichter Willem Kloos te zeggen: Ik ben een god in het diepst van mijn gedachten. De man heeft ook "durven" voor zichzelf denken dus. Er zijn er meer en meer die het het spelletje doorhebben en zich niet meer in de netelen laten duwen.