" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 feb 2019, 11:26

Ik las Psalm 8 , en dacht : wat maken wij er toch van ten opzichte van zo 'n machtig en liefdevolle God ?

" O Here , onze Here ,
hoe heerlijk is Uw naam op de ganse aarde .
Gij , die Uw majesteit toont aan de hemel .
Uit de mond van kinderen en zuigelingen
hebt Gij sterkte gegrondvest , Uw tegenstander ten spijt ,
om vijand en wraakgierige te doen verstommen .

Aanschouw ik Uw hemel , het werk van Uw vingers
de maan en de sterren , die Gij bereid hebt :
Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ,
en het mensenkind , dat Gij naar hem omziet ?
Toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt ,
en hem met heerlijkheid en luister bekroond .
Gij doet hem heersen over de werken uwer handen .
alles hebt Gij onder zijn voeten gelegd :
schapen en runderen altegader
en ook de dieren des velds ,
de vogelen des hemels en de vissen der zee ,
hetgeen de paden der zeeén doorkruist .

O Here , onze Here ,
hoe heerlijk is Uw naam op de ganse aarde . "

Ja , ook David zag dit met bewondering en eerbied !
Er valt niet naast te kijken ! Maar de komende lente geeft ons nieuwe moed
om Hem de eer te geven die Hem toekomt !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 feb 2019, 22:59

Ik las effe in mijn gebedenboek en ik dacht zo bijmijzelf, dees ga ik doorsturen aan Eben .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Te_Deum_(hymne)

Grotjes-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 mar 2019, 21:46

Wat is de mens ... Tav Ebenhauser

Zo rap zijn de mensen God nog niet vergeten hoor , luister maar ...

https://www.youtube.com/watch?v=_AdPiRWIam0
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 mei 2019, 15:22

Wat is de mens en wat maken we van het leven dat we kregen , en die mooie natuur waarin we wonen ? Toch zegt de Schepper dat Hij onzer gedenkt ! Dan moet Hij toch ook veel van ons verwachten ! Stellen we Hem teleur of is Hij blij met ons ?
Hoe voelen ouders zich als ze hun kinderen zien hoe ze leven en reageren tegenover hen ? Zo kan ik me wel voorstellen hoe onze Schepper zich voelt bij het zien van al het gebeuren hier op aarde ! Hij ziet al het kwade maar ook het goede dat hier gebeurd . Eigenlijk zou dat ons moeten doen nadenken om er toch iets goeds van te maken , in de mate van het mogelijke , zodat ons leven nuttig en waardevol wordt voor allen om ons heen en vooral tegenover de Maker van alles wat is !
Zelfs als we nergens in geloven , zou dit toch een redelijke houding zijn om goed en lief te zijn voor alles en iedereen ! Een eerlijk en dankbaar hart geeft rust en blijheid , en dat maakt ook de Here God blij , daar moest ik vandaag aan denken .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 mei 2019, 21:28

Een mooie , inspirerende gedachte best Eben ; maarre je hebt het hier dan ook over een " redelijke houding " . Die bestaat er voor velen niette. Gedenk maar eens de houding van de Isralieten en Palestijnen . De houding van de Islamieten tegenover anders gelovigen, de gelovige en de atheist en ga zo maar door . Als iedereen voor zijn eigen deur veegt is de hele straat probel . Een wijk kan in een park veranderen als iedereen in zijn voorhofje zorgde voor wat bloemenluister zoals bloemen die nodig zijn voor de bijen en vlinderpopulatie .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 mei 2019, 11:20

Dat is wel juist Werewoef , vijandschap zit overal , maar wat ik bedoelde met ' redelijk ' , eenvoudig vredelievend te zijn voor iedereen ook al ben je er niet mee eens ! Trouwens zegt de Heer ' Heb elkander hartelijk lief ' ! Dan bedoeld Hij de mens zelf , niet zijn overtuiging of levenswijze . We moeten de mensen liefhebben maar .... de zonde haten , of een andere overtuiging niet aanvaarden , zo zie ik dat toch . Dat is de enige mogelijkheid om in vrede met elkaar te leven op deze kleine aarde . Zo niet , en vandaar , al die oorlogen en ellende overal .
Wat ieders overtuiging en levenswijze betreft , komt er altijd een moment dat de waarheid , of de juistheid , aan het licht komt . Voor de christenen zal dat blijken als de Here God terug komt zoals Hij beloofd heeft .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 mei 2019, 22:08

Heb onlangs een mini-serie over Jezus bekeken op play-more van de T.V . Daarin zegt Hij, na Zijn verrijzenis aan de apostelen dat Hij bij hun zal zijn tot het einde der tijden .In de geest of H. Geest wel te verstaan .Dees geloof ik wel, maar of ik de wezenlijke terugkomst van Hem vanuit de wolken en onder het bazuingeschal van de engelen, zoals in de twaalf artikelen van het geloof, in mijn levensjaren nog ga meemaken is wel de vraag .

mvg_werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 mei 2019, 10:21

Ja , je bent niet alleen Werewoef die dat denkt , we kunnen het ook niet weten of we het zullen meemaken want niemand weet het uur of de dag dat de Heer terugkomt , alleen de Vader beslist daarover . Zelfs met het verlangen dat Hij spoedig komt , is er aarzeling , omdat er nog steeds geliefden zijn die daar nog niet klaar voor zijn ! We weten wel dat de Heer niet wil dat iemand verloren zou gaan , en Hij doet er alles aan en gebruikt ook dezijnen daartoe om hen te winnen , maar de beslissing ligt aan ieder persoonlijk , de Heer zal niemand dwingen ! Daarom dat ons gebed zoveel waarde heeft daarin .
De Heer kan de tijd verlangen of verkorten om iedereen de kans te geven Hem te erkennen en lief te hebben , een mooi gebaar van zijn Liefde en geduld ! Maar als de tijd daartoe gekomen is , dan komt pas het échte leven in heerlijkheid en volmaaktheid ! Dat vooruitzicht maakt het leven van de ware christen draaglijk en gelukkig ondanks alles !
Er is een lied dat het zo mooi verwoord : " hij die rustig en stil , zich steeds voegt naar Gods wil , Hem in alles vertrouwt en geloofd ! " . Dat is zowat de bron van mijn leven , door de kracht van Gods Heilige Geest , die in ons woont ! Ook dat is een genade gave die de Heer ons gaf in zijn Liefde !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

21 mei 2019, 23:02

Beste Eben , effe off topic met een paar vragen . Wat bedoelde Evangelist Johannes na de beschrijving van de Appocalypse als hij schreef "" Dan zag ik een nieuwe aarde zonder oceanen "" ?

Op andere religietopics vragen de gelovigen zich af wat er in het levensverhaal van de Here Jezus gebeurde na zijn twaalfde jaar ( scriptie van de wedervondst van zijn Ouders in de tempel van Geruzalem ) .Ze vragen zich dus af wat de Heer gedaan heeft in die 18 jaar tot aan Zijn dertig jaar . Er zijn allerhande speculaties over door verschillende religies, maar daarover misschien later in een afzonderlijk topic van religie .

Het ga je goed beste Eben en tot later ,

werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 mei 2019, 11:24

Ja Werewoef , je bedoelt het citaat uit Openb. 21 : 1 , ..... en de zee was niet meer .
Zeeen werden vaak vergeleken met de verdorven volkeren massa's , en die zullen er op de nieuwe aarde niet meer zijn . Dat blijkt ook uit de twee beesten uit Openb. 13 .
Het beest uit de zee , ( vers 1 ) , dat is de valse profeet , een geest die door de macht van de boze bekrachtigd wordt en wil zijn zoals de Heilige Geest .
Het beest uit de aarde ( vers 11 ) , de aarde wordt hier vergeleken met de mensen massa waar de christenheid nog zijn invloed heeft ) , dat is de antichrist , een mens 666 , die wil zijn zoals Jezus de Christus , de Zoon van God .
Maar in de nieuwe Hemel en nieuwe aarde zal alles anders zijn , voor ons nog onbegrijpelijk , maar heerlijk en rein . Daar is geen zon meer nodig , noch de maan , want God zelf is er het Licht en de warmte , wel water , daar is de rivier van het water des levens , helder als kristal , ontspringende uit de Troon van God en het Lam ! ( Openb. 22 : 1 ) . Daar zijn zelfs bomen tot genezing der volkeren , want God sluit onze vrije wil immers niet uit ! Een nieuw begin , een nieuwe oefening ? God is wonderbaar !

Er is een boek dat gaat over onze tijd nu , en over satans bedoelingen ! moet je zeker eens lezen !
" Satans laatste overwinning " van Arno Froese .

Dat andere onderwerp over Jezus als de jongeling , daar weten we inderdaad niets over , behalve dat na zijn bezoek in die tempel er gezegd wordt dat Jezus in alles gehoorzaam was , dat zegt genoeg denk ik . Hij maakte geen fouten , was in alles heilig en rein , dat bleef niet ongemerkt in de famillie ! Behalve een paar van zijn halfbroers , keerden de anderen zich van Hem af , dat laat ons ook wel iets zien van zijn leven .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 mei 2019, 22:27

Goeienavond beste Ebenhauser,

Bedankt voor je exegeze over het chapitter van Johannes .Ik aprecieer dit ten volle . Wat die 18 jaar van de Heer Jezus aangaat, wil ik wel hier op dit forum een "draadje " openen of een "boompje " aansnijden ., want dit lijkt wel allemaal geheimzinnig .Sommigen beweren dat hij in al die tijd naar het Oosten geweest is met de bedoeling van die drie Wijzen, die Hem in de stal vereerd hebben met Koninklijke geschenken, op te gaan zoeken . Sommige hindoegeleerden willen zelfs bewijs leveren komende uit oude geschriften , dat Hij daar werkelijk geweest is . Eerst nog een beetje grasduinen op den hooble voor meer info .

Groeten,

werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 mei 2019, 08:54

Goeie morgen Werewoef , bedankt voor jou interesse , en die nieuwe zoektocht zal ik zeker bezoeken , want alles over onze Heer interesseert mij geweldig !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 mei 2019, 03:03

@ ebenhaezer, fijn dat ik je nog eens mag lezen.

Inderdaad wordt de zee in veel gevallen gebruikt om slechte mensen aan te duiden zoals in Jesaja 57 : 20 te lezen staat, “slechte mensen zijn als de onstuimige zee die niet tot rust kan komen........” daar blijft men beter ver van weg, meen ik.
Verder schrijft Johannes in 21 : 1 dat de zee er niet meer is, wat wil beduiden dat de slechteriken verdwenen zijn, zoals ook in psalm 37:10 wordt beschreven dat ze niet meer te vinden zullen zijn op de plek waar ze waren, zie ook spreuken 2:22.

Over dat wilde beest uit Openbaring valt ook wat interessants te zeggen en dan meer over het getal 666.
Het is al laat, en kom er nog op terug.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 mei 2019, 14:46

Hallo Bluevelvet , ook fijn jou weer eens te mogen horen ! Weet je , ik heb al die tijd af en toe geprobeert om sinds de vernieuwing hier , terug op het Forum te komen , maar tevergeefs ! En dan opeens , zomaar , zat ik er weer in ! Die laatste topic had ik ook al met moeite er op gekregen en dan lukte het ook weer niet meer . Enfin , de Heer weet waarom .
Hé , wat ben jij een nachtuil zeg ! 03:03 ! dan lig ik allang in bed hoor ! Maar ja , ik ben er nu zo 87 hoor , vroeger deed ik dat ook wel eens !
Zie er al naar uit , wat die 666 ons nog meer kan bijbrengen , vind het heel interessant hoor , vooral voor deze eindtijd waarin we leven !
Vr. gr. Ebenhaezer .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 mei 2019, 09:10

Zo , lieve vrienden , ik ben vandaag jarig , de Heer schonk mij reeds 87 gezegende jaren , met zijn up's en down's natuurlijk ! Iemand stuurde mij een mooi gedicht toe , dat ik toch graag even doorgeef .

Heden - Toekomst .

" Morgen heeft zijn eigen zorgen ,
Morgen , dat is niet vandaag .
Heden wil God aan mij geven
wat ik Hem ootmoedig vraag .

Morgen is voor mij verborgen ,
maar God weet wat komen zal .
Ik mag op Zijn Woord vertrouwen ;
Hij is Heer van 't groot heelal .

Leven heeft Hij mij gegeven ,
't leven van Zijn eigen Zoon ,
want Hij stierf voor al mijn zonden ;
Hij ontving mijn zondeloon .

Heden leef ik bij de blijdschap
van wat Christus voor mij deed ,
Voor de toekomst ben 'k geborgen
in Hem die mijn Redder is . "
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .