Software of hardware probleem ?

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

lucske74

07 jun 2026, 13:49

Mijn PC is 5 maanden oud , heb er nooit problemen mee gehad , tot nu ?
Mijn configuratie is Amd Ryzen 7 , 2000 GB HD , Geforge RTX 5060 Ti , 32 GB Ram, Windows 11 pro.
Mijn probleem is nu dat ik op Facebook soms filmpjes kan zien of ze beginnen daarna krijg ik een cirkeltje dat draaid , ik denk dat hij dan aan het bufferen is . Soms blijft het gewoon blank dan staat er niets ? ik kan wel verder scrollen , maar dan zie ik ook niets van de fragmenten ofwel maar een stukje , en dan komt het cirkeltje
dat draaid en draaid , soms gaat hij verder met het fragment , maar meestal duurt het te lang.
Nu hij heeft dit nooit gedaan , werkte altijd perfekt tot een week geleden , En nu is dat wel hinderlijk ,dat ik soms Facebook dicht doe en het voor bekeken hou. Let wel ik gebruik Firefox , bij Edge is het wat beter , maar daar doet hij ook bij? Dus mijn vraag waar ligt het aan ? Alvast bedankt voor het meedenken. Grtjs Luc.

hviaene

07 jun 2026, 14:06

Facebook

lucske74

07 jun 2026, 17:57

In instellingen Facebook vind ook niets terug wat van belang is ? Verder gaat alles goed ik kan films afspelen en zien zowel You-tube als filmpjes die ik zelf gedownload heb of online wil zien zoals VTMmax , dat gaat allemaal perfekt .Dus hoe komt het dat dit wel allemaal goed gaat , behalve de reels op facebook of andere filmpjes op facebook.

verhaegen
Support SeniorenNet

07 jun 2026, 18:30

het ligt niet aan u of bij u
ofwel aan de provider ,ofwel aan de servers onderweg
dat het telkens bufferen is , dan is het 90% nooit bij u
kunt wel eens proberen die hardwareversnelling uit of aan te zetten (van uw browser)
en dan de browser herstarten

lucske74

Gisteren, 10:56

Heb het gedaan , het vinkje weg genomen bij hardware prestaties , dacht dat het gelukt was , maar nee , doet nog steeds hetzelfde . Denk dat ik firefox eens zal moeten verwijderen , en daarna terug installeren , misschien dat dit helpt ? het rare is dat hij dat minder doe als ik edge gebruik , maar het probleem blijft.
Als ik series bekijk online of films online , dan heb ik geen last van dit , dan werkt alles perfekt.
Of ligt de fout bij facebook zelf ?? heb er geen idee van .

verhaegen
Support SeniorenNet

Gisteren, 11:06

verhaegen schreef:
07 jun 2026, 18:30
het ligt niet aan u of bij u
firefox gaan uninstallen en opnieuw instaleren gaat niets helpen hoor
ligt bij facebook of één of andere server onderweg