AVG AntiVirus Free 2017.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

19 jan 2017, 11:48

Progr. & apps verwijderen in Win10.

--Een klassiek programma verwijderen (maar géén Win10-apps) in Win10 kan je nog altijd doen via Config.scherm en klik op Progr.& onderd..
Na verwijdering de pc herstarten.

--Een app verwijderen in Win10 (Win8.1) doe je door te klikken op START en in de alfabetische lijst te klikken op de gewenste app.
Nadien pc herstarten.
https://support.microsoft.com/nl-be/ins ... windows-10

--Je kan zowel een klassiek programma als een app verwijderen via Apps&onderd.

Klik Vergrootglas en typ:

Afbeelding

Afbeelding
Daarna pc herstarten.

--Zelfs Windows weet hoe het moet:
Afbeelding

https://support.microsoft.com/nl-be/ins ... e-programs
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

11 apr 2019, 12:37

Beste Canadees,
hopelijk zit ik hier goed op de juiste rubriek.
Nog steeds heb ik AVG Free, heb eens Avast geprobeerd, maar heb liever mijn AVG Free, (gewoonte denk ik.)
Maar de laatste tijd, is zeker al zo'n 2.5 maanden krijg ik af en toe een rode driehoek te zien op dat icoontje
van AVG dat in mijn taakbalk staat, geen rode driehoek zie ik staan op het icoontje dat op mijn bureaublad staat.

Kom ik daar met mijn muis over, onderaan dus, dan komt erop te staan :
Uw systeem is niet beveiligd !!!
Dus ik doe dan AVG open en zie het volgende staan :

Afbeelding

Natuurlijk klik ik dan op : "nu bijwerken" en nadien moet ik de pc herstarten.
Maar nu is het wel mijn eerste keer dat ik dit te zien krijg nadien.

Afbeelding

Onlangs heb ik wel de allerlaatste versie gekregen van Firefox, maar nu pas krijg ik daar die melding van, op AVG dus.
Ik ben ook eens gaan kijken naar mijn configuratiescherm en nu staat die AVG op de datum van vandaag, dus 11/04/2019.
Vroeger kon men zien wanneer je die erop had gezet, maar via dat te moeten "bijwerken" staat ie nu op vandaag.
Ik heb hem ook laten scannen, Spywareblaster gedaan en Mallwarebytes, niets gevonden.
Kan er mij soms iemand raad geven, ik zou graag willen weten of dit normaal is dat die AVG plotseling op "onbeschermd" komt te staan.

Aja, nog iets, telkens als ik mijn AVG scan (wekelijks), dan ga ik altijd eerst naar "bijwerken" en nadien scan ik hem.
Hopelijk raken jullie er hier aan uit aan mijn Latijn en vriendelijk dank namens Rebecca.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

11 apr 2019, 16:41

Rebecca
Nog niet opgemerkt dat Cananadees sedert 2017 niet meer op het forum komt ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

KlaasV
Lid geworden op: 06 apr 2019, 12:48
Contacteer:

11 apr 2019, 17:12

Zoals ik het begrijp werkt nu alles naar behoren, maar ben je bang dat je straks weer de melding 'AVG is verouderd' krijgt?
AVG kan soms conflicteren met updates van Windows. Misschien krijg je de melding na een update van Windows?
Bron: "AVG Anti-Virus Free 19.4 is er. In deze versie van de virusscanner zijn nog onbekende wijzigingen doorgevoerd (maar vergelijkbaar met die in Avast: de twee producten zijn onder de motorkap grotendeels hetzelfde sinds AVG is overgenomen door Avast)."
Hopelijk zorgen deze 'onbekende wijzigingen' ervoor dat je probleem is opgelost...
https://www.gratissoftwaresite.nl/downl ... russcanner

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

18 apr 2019, 06:23

Goede morgen Lode en KlaasV,
mijn excuses voor mijn late antwoordje, maar telkens kwam er ietsje tussen.

En dit weet ik wel hoor Lode, dat Canadees hier nergens meer post, maar omdat er staat bijgeschreven van Canadees dat je hier altijd mag posten, heb ik mijn vraagje hierop gezet, maar de volgende keer zal ik zeker een nieuw bericht aanmaken.

Beste KlaasV, enorm veel dank voor jouw hulp en tip wat ik echt héél vriendelijk vind van jou.
Mijn probleem is nu opgelost ook door die AVG op "stille modus" te zetten, dan krijgt men nooit meer van die
vervelende reclames die sommige mensen doen misleiden.

Nogmaals veel dank en sorry voor mijn zo late antwoord.
Groetjes van Rebecca en geniet maar gezellig van de Paasdagen, alsook jij natuurlijk Lode. :D
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

KlaasV
Lid geworden op: 06 apr 2019, 12:48
Contacteer:

18 apr 2019, 09:31

Graag gedaan en fijn dat het opgelost is!