Acces bestand in Office 365

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

13 feb 2019, 16:54

Hallo,

Ik gebruik al jaren een acces mdb-bestand om bepaalde gegevens bij te houden. Het bestand had ik voorzien van een eigen interface met verschillende knoppen die ofwel invulformulieren ofwel queries lieten zien na het klikken op de juiste knop. In mijn vorige office versie zag alles er uit als een stand-alone programma. Je merkte niet dat je in Acces zat te werken.

Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht en daar staat Office 365 op geïnstalleerd. Als ik het mdb-bestand open krijg ik mijn oude interface te zien maar bovenaan staan de functionaliteiten van Acces. Hoe kan ik die weer weg krijgen zodat mijn mdb-bestand er weer uitziet zoals vroeger ?

mvg,
Bojangles

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 feb 2019, 17:53

bojangles,

1. je weet dat Office 365 op een nieuwe computer een proef versie is waarvoor
je een abonnement moet betalen nadat de proef periode voorbij is ?
2. Op onderstaande link kunt je lezen dat je eigenlijk een Acces app moet maken
en in een browser moet werken.
https://support.office.com/nl-nl/articl ... 76c0813e71
3. Een mdb bestand kunt je openen in Libre Office onderdeel Base (gratis programma).
https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-fris/

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

14 feb 2019, 11:24

Bedankt Sony, ik zal die Libre Office eens uitproberen, ik wil er ook niet veel tijd aan verspillen, het gaat slechts om één mdb-bestand (ooit nog gemaakt met DBase 3+, geconverteerd naar DBase IV en daarna geconverteerd naar Acces) dat ik gebruik voor persoonlijke gegevens. Zo erg is het nu ook niet dat er functies van Acces bovenaan staan. Ik dacht dat je die makkelijk kon uitzetten. Niet dus ...

Wat Office 365 betreft, het is een licentie die ik kreeg van mijn dochter (studente) geldig voor 3 jaar. De truuk bestaat er blijkbaar in om net voor ze afstudeert (binnen een paar jaar) de hele mikmak te verwijderen en Office opnieuw te installeren, dan ben ik weer voor 3 jaar safe.

mvg,
Bojangles