Printer werkt niet per wifi

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 mar 2019, 17:11

Hellokes iedereen, is dit software of hardware?

Mijn printer Epson ET-2650 krijg ik niet aan de praat per wifi.

Wij verblijven in een Rust en Verzorging Tehuis, en men krijgt hier wifi ter beschikking op een afzonderlijk kanaal, een zogezegd bezoekers kanaal weliswaar "beveiligd" met een paswoord.

Ik kan dus op deze manier op internet.

Als ik mijn printer volgens de handleiding configureer kan ik ook op dat kanaal geraken, en na alles volgens de handleiding gedaan te hebben kan ik een rapport afdrukken.

Op dat rapport zie ik o.a. volgende gegevens, Printermodel, IP-adres, Subnetmasker, Standaardgateway, Netwerknaam (SSID), Communicatiemodus, Signaalsterkte en Mac-adres.

Als ik nu op mijn PC een netwerkprinter laat toevoegen dan gaat deze op zoek ernaar, maar hij vind die niet.

Wat zou er hier verkeerd gaan?

Ik stel mij bij deze ook de vraag, zou ik mijn printer vinden of iedereen die met een pc op datzelfde kanaal zit (en er zijn er nog, dat weet ik) ook mijn printer kan vinden, stel dat dit mogelijk zou zijn, dan kan iedereen mijn printer gebruiken om iets te printen, weliswaar tot mijn papierlade leeg is.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 mar 2019, 10:01

Danny,
Op dat rapport zie ik o.a. volgende gegevens, Printermodel, IP-adres, Subnetmasker, Standaardgateway, Netwerknaam (SSID), Communicatiemodus, Signaalsterkte en Mac-adres.
In dit rapport zou ook een wachtwoord moeten staan.
Vervolgens moet je de computer aansluiten op de Netwernaam (SSID)
met ingeven van dat wachtwoord.
(In de Systray klikken op de netwerk verbinding zodat de lijst met beschikbare SSID zichtbaar wordt)
Iemand die dat wachtwoord niet heeft kan dan ook geen verbinding maken met de printer.
handleiding blz 27
ftp://download.epson-europe.com/pub/dow ... 0537eu.pdf

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 mar 2019, 10:38

Sony schreef:
03 mar 2019, 10:01
Danny,
Op dat rapport zie ik o.a. volgende gegevens, Printermodel, IP-adres, Subnetmasker, Standaardgateway, Netwerknaam (SSID), Communicatiemodus, Signaalsterkte en Mac-adres.
In dit rapport zou ook een wachtwoord moeten staan.
Vervolgens moet je de computer aansluiten op de Netwernaam (SSID)
met ingeven van dat wachtwoord.
(In de Systray klikken op de netwerk verbinding zodat de lijst met beschikbare SSID zichtbaar wordt)
Iemand die dat wachtwoord niet heeft kan dan ook geen verbinding maken met de printer.
handleiding blz 27
ftp://download.epson-europe.com/pub/dow ... 0537eu.pdf

Sony
Sony, bedankt voor de geboden hulp, maar
- Misschien staat dat wachtwoord wat ik moetr gebruiken om op de wifi server te geraken daar niet vermeld, maar ik moet wel degelijk een paswoord ingeven.
- De computer is bestendig (als hij ingeschakeld is) aangesloten op dat zelfde wifi netwerk.
- Sorry Sony, maar ik ben in die materie niet thuis, je schrijft daar dat iemand die het paswoord niet heeft geen verbinding kan maken met de printer, daaruit versta ik dat de printer buiten dat paswoord om op dat wifi netwerk te geraken, ook nog eens een ander (eigen) paswoord zou moeten hebben, maar waar kan ik dat vinden, er is mij bij de installatie niets in dit verband gevraagd.

Ik zal nogmaals een volledige instelling starten en het volledige resultaat hier eens vermelden met verwijderen van gevoelige informatie.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 mar 2019, 12:15

Danny,

zoals het op blz. 27 beschreven wordt is het in de eerste plaats
de printer die een wifi verbinding maakt en wordt daarna de
pc aan de printer gekoppeld door hetzelfde SSID aan te duiden
en het wachtwoord te gebruiken dat werd weergegeven op
de printer.
6.Kijk op het bedieningspaneel van de printer welke SSID en welk wachtwoord worden weergegeven. Selecteer in het scherm Netwerkverbinding van de computer of het smart device de SSID die wordt weergegeven op het bedieningspaneel van de printer om verbinding te maken.
Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

03 mar 2019, 13:52

Hetgeen hiervoor beschreven wordt is om een wifi verbinding tot stand te brengen. Dat is hier denk ik niet aan de orde. Trouwens elk toestel heeft een wifi verbinding tot stand kunnen brengen. Dus dat is al ok.

Het probleem is dat de verschillende toestellen (printer en pc) mekaar niet kunnen zien. Ook dat is normaal. Het is een publiek netwerk (bezoekers netwerk) dat is zo ingesteld dat de verschillende bewoners en of bezoekers de toestellen van de anderen niet kunnen zien en er zeker geen toegang toe hebben.

Volgens mij kan je best contact opnemen met de netwerk systeem beheerder van uw verzorgings tehuis. Mogelijk kan die het zo instellen dat u uw printer wel kan zien.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 mar 2019, 17:41

@Sony, zowel de printer als de PC zijn ingesteld op dezelfde SSID of Netwerknaam, en toch kunnen ze elkaar niet zien, ik denk dat misschien een verklaring te vinden is in wat Hovel hier laat weten.

@Hovel, bedankt voor uw interesse, en voor de gegeven info.

Er zit daar volgens mij een verklaring in voor het probleem dat ik ondervind omdat ik zeker niet de enige ben die op dat kanaal werk, ook als ik met mijn smartfoon op dat kanaal inlog kan ik deze niet zien op mijn PC.

Ik zal tot morgen of zelfs overmorgen moeten wachten vooraleer ik de verantwoordelijke (ik denk dat hij de maandag niet aanwezig is) zal kunnen benaderen.

Ik meld mij hier nog wel met de resultaten.

Bedankt aan iedereen, en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

04 mar 2019, 16:21

Danny en Hovel
Opmerking:Wi-Fi Direct-verbinding (eenvoudig toegangspunt) is een verbindingsmodus die is ontwikkeld als vervanging voor de ad-hocmodus
De handleiding is nochtans voor mij duidelijk.
Eerst de printer koppelen aan de aangeboden Wifi SID en kijken welk paswoord gegenereerd wordt.
Dan de pc aan het zelfde SID koppelen met het zelfde paswoord.
ftp://download.epson-europe.com/pub/dow ... 0537eu.pdf
blz.27
Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 mar 2019, 17:09

Sony, ik krijg daar geen paswoord aangeboden na het inloggen van de printer op die SSID.

Ik zal morgen hopelijk meer nieuws krijgen hier in het rusthuis, wat ik reeds ervaren heb is dat de server die hier staat niet door mensen van het rusthuis "gestuurd" wordt, maar door een firma die on line hier in de server en per extensie ook in de daarop aangesloten computers zaken kunnen instellen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

06 mar 2019, 19:41

had ook een Epson aangeschaft , na drie maanden naar containerpark gebracht en eens goed gegooid ! nooit meer een Epson !
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018