smartcard van eid geblokkeerd

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

24 apr 2019, 21:56

avond vrienden
krijg mail van pensioen ,maar smartcard is geblokkeerd
heb verkeerde code ingedrukt bericht men mij
hoe kan ik dit oplossen bedankt op voorhand
heb nochtans an jaren de zelfde code
fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

25 apr 2019, 08:27

morgen vrienden
correctie heb verkeerde code ingetikt waardoor de smartcard het niet meer doet ,
sorry voor de last
fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 apr 2019, 09:31

https://www.vlaanderen.be/elektronische ... skaart-eid

(scrollen naar onder)
schreef: Hoe kan ik een nieuwe pincode of pukcode aanvragen voor mijn eID?

Bij de aanvraag van uw eID krijgt u een brief met eenpincode en een pukcode. Bij het afhalen van uw eID in het gemeentehuis, kunt u uw pincode wijzigen.

Kent u uw pincode niet meer of wilt u uw pincode deblokkeren (3 keer een foute code ingegeven), dan kunt u met uw pukcode (brief) op het gemeentehuis een nieuwe pincode aanmaken.

Hebt u ook uw pukcode niet meer, dan kunt u:

- online nieuwe codes aanvragen (opent in nieuw venster) op de website van de FOD Binnenlandse Zaken
- nieuwe codes aanvragen bij uw gemeente.

Binnen de 3 weken worden uw nieuwe codes verstuurd naar het gemeentehuis waar u bent ingeschreven. De gemeente verwittigt u wanneer de codes zijn toegekomen. Vervolgens gaat u langs bij uw gemeente om uw nieuwe pincode aan uw eID te koppelen.

Als u verhuist op het moment dat u uw codes kwijt bent, dan kunt u tijdelijk geen nieuwe codes aanvragen. Bij de inschrijving in uw nieuwe gemeente kunt u onmiddellijk nieuwe codes aanvragen.

Hebt u al een aanvraag voor een nieuwe eID lopen, dan ontvangt u automatisch een brief met uw nieuwe codes.

Wanneer u de pincode wel kent, maar deze wil wijzigen, kan dit via de eID-viewer bij het tabblad Card/PIN.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 apr 2019, 09:40

fonzie,

smartcard ?
Je gebruikt toch je identiteitskaart ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

25 apr 2019, 09:46

morgen sony
inderdaad die gebruik ik
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

25 apr 2019, 09:57

Heeft u dan 3 maal een verkeerde code ingevoerd? Dan is ze inderdaad geblokkeerd.
CM schrijft het juist, maar als u het papier van Pin en PUK code nog heeft ( of als u de puk code kent) . Dan kan men uw pin code op gemeente of stad ( burgerzaken) ontgrendelen.
Zoniet is het de procedure zoals CM schrijft.

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

25 apr 2019, 11:38

paull
heb maar 1maal foute code gebruikt en de smartc was geblokkeerd
vrienden is er dan geen andere mogelijkheid omdie mail te bekijken
dank u allemaal ga nu offline ben te oud om nog dat allemaal te doen gemmentehuis enz
grt fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

25 apr 2019, 12:49

Er is geen andere mogelijkheid.
Als de eid kaart geblokkeerd is na 1 maal, kan er ook iets mis zijn met Pc, maar daar ken ik de oplossing niet voor. Misschien moet u toch maar eens hulp vragen . Of naar gemeente huis gaan, of iemand laten gaan met uw paspoort.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 apr 2019, 13:07

fonzie schreef:
25 apr 2019, 11:38
....
vrienden is er dan geen andere mogelijkheid omdie mail te bekijken
......
Ja, er is een andere mogelijkheid, inloggen met een "token".

Maar........indien je nog niet over een token beschikt, dan zit je terug in de cirkel.
En om een token online aan te vragen, heb je dan weer je ID-kaart nodig met bijhorende pincode.

https://www.vlaanderen.be/federaal-token

Je kunt dan een token aanvragen via "loket", maar dan kun je evengoed eens naar het gemeentehuis gaan om aan de hand van je puk-code je pin-code te laten resetten.

Zelf heb ik voor mij en mijn echtgenote een token, en dit als "reservewiel" indien aanmelden met ID-kaart het zou laten afweten. (en meestal gebeurt zoiets op cruciale momenten)
Inloggen bij een af andere dienst doe ik dan ook eens regelmatig met beide - ene keer token, andere keer kaartlezer.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier