Google drive

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 mei 2019, 11:42

Danny,

ik had zojuist "Google drive" eens geïnstalleerd.
In de systray verscheen de witte bol met de pijl maar...
Onze beste vriend Google installeert niet alleen "Backup
en Sync van Google" maar ook nog wel enkele andere
onderdelen, zelfs een tweetal online spel programma's
ongevraagd en ongewenst en enkele desktop snelkoppelingen.
Heel die toestand was sneller terug van de pc dan er op.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

15 mei 2019, 08:10

Eindelijk een beetje tijd gevonden om met Hovel zijn voorstel iets te gaan proberen.

Wel, ik zie daar inderdaad iets staan dat op uw printscreen gelijkt, en als ik op die tweede mogelijkheid klik, dan zie ik naast de muisaanwijzer (pijltje) een zandloper verschijnen die na enkele tijd verdwenen is, maar verder gebeurd er niets.

Ik herhaal dat ik wel in die Google Drive kan geraken door eerst met de zoekfunctie naar GoogleDrive te laten zoenen, en dan in de resultaten GoogleDrive aan te klikken, en dan bekom ik die mogelijkheid waarvan ik een printscreen hier hoger geplaatst heb, en daar te kiezen om naar Google Drive te gaan, daar staan enkele beelden te zien.

Maar aangezien ik dringend honderden foto's wou delen met leden van mijn familie heb ik alles kunnen doen met OneDrive, deze heeft wel veel minder opslagcapaciteit, maar ik had er voldoende.

Gezien mijn gesukkel om die GoogleDrive aan de praat te krijgen, de stille hint van Sony, en het feit dat ik met een andere mogelijkheid mijn plan heb kunnen trekken ben ik zinnens het hierbij te laten.

Maar hoe meer ik in die GoogleDrive ga kijken, hoe minder ik er van kan verstaan, ik vind bijvoorbeeld volgende info

Afbeelding

Er is daar blijkbaar reeds in 2005 informatie terecht gekomen, hoe weet ik niet, maar dat zijn inderdaad foto's die ik met mijn digitaal fototoestel gemaakt heb, ik heb intussen een klein vermoeden, zou het kunnen dat dit komt omdat ik ook met Picasa werk of gewerkt heb?

Ik wil nog wel, zo er nog andere tips zouden aangeboden worden, verder proberen, maar nogmaals, voor mij hoeft het niet meer, ik bedank mij bij alle helpers maar ik krijg dat ding niet aan de praat.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender