Google Internet explorer en Google Chrome

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

22 okt 2018, 11:07

- Sinds enkele dagen kan ik opgezochte pagina's in Google Internet Explorer, niet meer vertalen. Ik gebruik dat veel, voor anderstalige pagina's, maar waar staat "Vertaal deze pagina" , kan dat plots niet meer.
 Niemand weet er de reden of oplossing voor, ook niet in de Pc winkel. Ik heb wel op internet gelezen van iemand die het probleem sinds onlangs ook heeft.

- Raad in de pc winkel: gebruik Google Chrome.
Inderdaad, deze is zo vertaald.
Maar..
 ik mis werkbalken op Chrome.
Maar... ik mis het sterretje waar je direct je geschiedenis kunt bekijken en er een kunt aanklikken , en wissen( vandaag , vorige week of 2 en 3 weken geleden) ik kan ze zelfs niet bekijken van de laatste dagen.
 Ik mis ook "Mijn favorieten" die op Internet Explorer staan, waar ik mijn vaste websites vindt zonder ze te moeten opnieuw ingeven, want ik ken ze allemaal niet van buiten,
 Zelfs onderaan mis ik balkje waar de 100 % staat die je zonder te gaan zoeken direct kunt vergroten naar bv. 200% of 300 % terug naar 100%

- Ik heb ooit eens gelezen dat je de "Favorieten" van Internet Explorer kunt kopiëren naar Chrome, maar ik zou niet weten hoe en in welke werkbalk je ze zou moeten plakken , er zijn geen werkbalken. En als het dan ook lukt, dan kan je er waarschijnlijk géén meer bijzetten, of weghalen.

 Weet er iemand oplossingen, of zijn er geen en is  Google Chrome zo'n misbaksel?

PS: Ik werk met Windows 10 op Microsoft

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 okt 2018, 15:13

Willytje65 schreef:-
 Weet er iemand oplossingen, of zijn er geen en is  Google Chrome zo'n misbaksel?
Eh?
De meest gebruikte browser wereldwijd Chrome is een misbaksel bedoel je?

Afbeelding

Mogelijk moet jij je nog aanpassen aan Chrome, het omgekeerde zal niet gauw gebeuren.

Stap voor stap.
Wat is je grootste probleem op dit ogenblik met deze browser?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

24 okt 2018, 08:40

Wel dat er daar geen mogelijkheid is om "favorieten" op te slaan:
 Op internet explorer heb ik er een hele rij, die ik niet zo maar van buiten ken, maar hop in één klik heb ik de website, dat is bv. waar ik mijn foto's laat maken, waar ik e-cards mee stuur, my proximus, van alles en nog dus.

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

24 okt 2018, 08:40

Wel dat er daar geen mogelijkheid is om "favorieten" op te slaan:
 Op internet explorer heb ik er een hele rij, die ik niet zo maar van buiten ken, maar hop in één klik heb ik de website, dat is bv. waar ik mijn foto's laat maken, waar ik e-cards mee stuur, my proximus, van alles en nog dus.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 okt 2018, 10:30

IE11 en Chrome en zoveel anderen, zijn browsers.
Google is een zoekmachine om op het internet te zoeken.

Er is maar 1 browsers en dat is IE11 die met de naam "favorieten" werkt....
De anderen gebruiken allemaal de naam BLADWIJZERS.

In Chrome kan je websites opslaan bij de bladwijzers door te klikken op:

Afbeelding


Vervolgens:

Afbeelding

Als iets niet wil lukken, laat weten vanaf waar je niet verder kan.

Lukt het?

Je kan ook Chrome de opdracht geven al je adressen uit IE-Favorieten over te zetten naar "Bladwijzers" in Chrome.
Afbeelding


Op video:
https://www.youtube.com/watch?v=3c84CdTRI4o

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

24 okt 2018, 17:21

Willytje65 schreef: ik mis werkbalken op Chrome.
In Google Chrome zijn er geen werkbalken. Klik rechts bovenaan op de drie bolletjes voor gelijk welke actie ...
Willytje65 schreef:Maar... ik mis het sterretje waar je direct je geschiedenis kunt
bekijken en er een kunt aanklikken , en wissen( vandaag , vorige week of
2 en 3 weken geleden) ik kan ze zelfs niet bekijken van de laatste
dagen.
Klik op de drie bolletjes -> Geschiedenis -> Geschiedenis en voila.
Afbeelding
Willytje65 schreef:  Ik mis ook "Mijn favorieten" die op Internet Explorer staan, waar ik mijn vaste websites vindt zonder ze te moeten opnieuw ingeven, want ik ken ze allemaal niet van buiten, maar ik zou niet weten hoe ...
Bladwijzers (=Favorieten) importeren:
Afbeelding

Willytje65 schreef: Zelfs onderaan mis ik balkje waar de 100 % staat die je zonder te gaan zoeken direct kunt
vergroten naar bv. 200% of 300 % terug naar 100%
Afbeelding

Willytje65 schreef:...  en in welke werkbalk je ze zou
moeten plakken , er zijn geen werkbalken. En als het dan ook lukt, dan
kan je er waarschijnlijk géén meer bijzetten, of weghalen.
Afbeelding
Willytje65 schreef: ... of zijn er geen en is  Google Chrome zo'n misbaksel?
Hierover wil ik me niet uitspreken, maar ik gebruik het niet! Geef mij maar Firefox.

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

26 okt 2018, 16:28

Na heel wat zoekwerk is het mij gelukt om mijn "favorieten" van Internet explorer te importeren op Chrome,
hoe kan ik nieuwe websites in Chrome opslaan in "bladwijzers"
 dank iedereen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 okt 2018, 18:02

Willytje65,

open de gewenste site.
Klik bovenaan rechts op de drie puntjes.
Klik in het lijstje op Bladwijzers
klik bovenaan in het kadertje op:
Bladwijzer instellen voor deze pagina

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 okt 2018, 19:45

@Willytje65
pcekspeer schreef:I
In Chrome kan je websites opslaan bij de bladwijzers door te klikken op:

Afbeelding
Niet gelezen hierboven?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/