frontpage spatie probleem-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Beertje2
Lid geworden op: 15 sep 2004, 14:46

30 okt 2006, 20:09

ik gebruik frontpage voor mijn website.
Wanneer ik een zin intyp en "enter" druk dan slaat frontpage een volledige lijn over, gevolg is dat wanneer ik een nieuwe alinea begin, er telkens een volledige lijn wordt overgeslagen, als ik er een nr of opsommingsteken bijzet doet hij dit niet, erg vervelend, het maakt de site onoverzichtelijk.
Bij "Word" heb ik dit probleem niet. Wanneer ik een copy maak van een tekst uit word" en paste in Frontpage ,blijft het goed, maar vanals ik iets verander gaat het mis.
Waarschijnlijk ergens een instelling, maar ik vind ze niet.

wat ik bedoel is het volgende:
aaaaaaaaa

aaaaaaaaa

wat ik wil is:
aaaaa
aaaaa

wie kan helpen ?
Gast

30 okt 2006, 21:18

   
Laatst gewijzigd door Gast op 17 nov 2007, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 okt 2006, 22:26

Kobbe schreef:Beertje,

Het lijkt erop dat Frantpage de toetsaanslag <enter> vertaalt in de html-code <p> van 'paragraaf' of alinea...
Volgens mij kun je dat oplossen door op <shift>+<enter> te drukken. Dat zal wel vertaald worden in <br /> (= break of nieuwe regel).

Mocht dat niet helpen, dan horen we dat hier wel. 
Het lijkt er niet alleen op, het is ook zo én de oplossing die je geeft IS ook de oplossing :wink:
Dus:
<enter> ---> <p>
<shift>+<enter> --> <br>

Microsoft "vertaalt" dat idd op die manier. Ook als je een online wysiwyg editor gebruikt (bv. sommige webmails) in IE dan heb je juist hetzelfde resultaat. FF heeft dit niet. Hopelijk doet Billieke er iets aan want dit is soms vervelend.

mvg,
Coderunner

Beertje2
Lid geworden op: 15 sep 2004, 14:46

31 okt 2006, 10:37

Hartelijk bedankt Kobbe en coderunner,
Met shift +enter is het inderdaad opgelost.
Wat mij wel eigenaardig lijkt, is dat wanneer je een nieuwe blz begint, en je copieert meteen een stukje "word" tekst in die blz dan is meestal het probleem voor die ganse blz opgelost. Soms lukt dit trukje ook niet, en stelt het probleem zich bij iedere wijziging van de tekst.
Hoe dan ook , ik ben al heel blij dat ik het zo kan oplossen, meteen eens mijn websites aanpakken!
Beste groeten
beertje2

Zogge
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:02
Locatie: Thuis

01 nov 2006, 15:34

Hallo Frontpager,

Wanneer je een nieuwe pagina aanmaakt of een bestaande pagina opent met FP, selecteer dan het stukje tekst waar je problemen mee hebt (waarschijnlijk is dit reeds tekst die gecopiëerd werd), kies dan "Format" (heb de engelstalige versie), kies paragraph en stel de regelafstand in op "single". Nu zou jouw probleem opgelost moeten zijn.

Om dit in de toekomst te vermijden kun je de tekst die je wilt overnemen uit bv een word-bestand rechtsreeks overzetten naar de html versie van jouw pagina... Hoe??? Niet moeilijk; je plaats bv zzz, daar waar je de tekst wil neerzetten, selecteer de zzzz, kies nu voor de html-weergave van jouw pagina en plak de tekst uit het word-document in de plaats van de zzz die je geselecteerd had...
Op die manier vermijdt je alle ingebouwde poeha die door Word meegegeven wordt...
Succes,

Een Frontpage-gebruiker.
www.zogge.be

Beertje2
Lid geworden op: 15 sep 2004, 14:46

02 nov 2006, 13:58

Probleem mag als opgelost beschouwd worden, mijn websites zien er een stuk overzichtelijker uit.
Bedankt voor de support.
Beste groeten,
Beertje2