mijn ma wil niet meer in het rustoord blijven

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen
Gast

11 apr 2007, 09:13

ja ik ben ook zeer tegen die opnamen die vroeger wel konden gebeuren door de kinderen of de echtgenoot/te die het beu waren.
De sociale dienst moet wel een beetje meer meewerken dan soms het geval is, maar die begrijpen meestal niet helemaal waar het over gaat omdat zij dikwijls maar een deel van het verhaal te horen kriijgen.

De manier van vraagstelling was ook fantastisch : als je een dementerend persoon vraagt of die zichzelf kan wassen en nog zelf kan poetsen en dergelijke van die zaken wat denk je dan voor antwoord te krijgen ??????

Dit is wel een deel van de maatstaf waaraan gekeken wordt of je hulp nodig hebt ja of neen.

ons tweede voorbeeld is mijn schoonmoeder.

Mijn schoonmoeder kan zich zelfs nu nog perfect zelf wassen, zelfs met behulp van een lange reep badstof zelf haar rug nog wassen, maar vind nu de weg naar haar kamer in het home niet meer weer of vind niks meer terug in haar kasten zelfs al bijt het bij wijze van spreken in haar neus !
Een operatie aan de ogen heeft de staar weggenomen maar het oog en het verstand is precies niet meer verbonden.
Alzheimer is een zeer ambetante ziekte zoals veel ziekten van de geest.

rooske61
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:57
Locatie: Antwerpen

01 mei 2007, 00:00

Wij de jeugd van gistern mogen niet meer onze zin doen laat staan waar we wonen alles wordt meer en meer beslist door de kinderen,opgelet ik spreek niet tegen als moeder dement is of wat ook u er niet voor kunt zorgen dat zijn andere kwestie's.Gelukkig hen ik het nog meegemaakt dat thuis geboren worden normaal was en trouwen nog heel plezant ook,sterven thuis,ziek er werd voor je gezorgt,niemand beschouwde oudere mensen als afgeschreven alles leefden samen en alles was zo normaal geen haan die er over kraaide.Nu, ja ik begrijp het wel geen tijd want reizen en al die luxe gaan voor,hier ook opgelet niet iedereen kan alles op een schouder dragen.Vergeet nooit uw ouders hebben hard gewerkt u grootgebracht doe dan wat terug en geniet nog van je moeder zolang het kan.
De sterren aan de hemel zien schitteren

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 mei 2007, 10:53

Rooske ,
ik peins dat we wat in het recente verleden gebeurde , hier en nu totaal niet te vergelijken valt .
Onze kinderen hebben practisch allemaal een loopbaan , hollen zichzelf voorbij door hun werk en huishouden te moeten combineren.
Denk je echt dat er dan nog ruimte overblijft om voor een zorgbehoevende ouder te zorgen?
Als ze zelf op pensioen kunnen, (soms al op 5O of 55 ) , willen ze nog gaan genieten van de tijd die hun rest : reizen bv, weeral een obstakel om te zorgen voor de ouders .
Daardoor zijn er ook zoveel andere zaken in de plaats gekomen : thuisverzorging voor de oudere , dienstencheques , enz.
Het gebeurt nu meer door vreemden, misschien echter niet slechter....

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

26 okt 2007, 15:02

Hier zegt iemand, dat je ouders voor je gezorgd hebben en je ook grootgebracht hebben, inderdaad ze hebben veel voor je gedaan, maar vergeet ook niet dat dit hun taak was. Wij hebben ook voor onze kinderen moeten zorgen, en ze opvoeden, zelfs verwachten soms onze kinderen nog dat wij voor hun kinderen zorgen, dit dat onze kleinkinderen zijn en dan zouden we ook nog voor onze ouderen moeten zorgen, tja alles kan niet he ! Vroeger werden vele mensen ook niet zo oud als nu, en werden ze ook opgenomen in het gezin zelf. Maar nu gaan de meeste onder ons nog werken en hebben daar ook altijd niet de tijd voor. Waarom zouden ze? Wij hebben ook ons leven gewerkt, en de tijd die inderdaad nog rest mag ook wel is iets voor ons zelf zijn. Het moet ook niet altijd voor iemand anders zijn. Zouden onze kinderen ook voor ons zorgen als wij is oud en versleten zijn? Daar denken die integendeel nog niet aan. Als er meerdere broers of zussen zijn dan kunnen die ook de taken bij de ouders verdelen, zodat het ook niet altijd dezelfde moet zijn die gereed moet staan, zodat er toch is geregeld iemand daar komt.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad