Het roer kwijt?

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

09 apr 2008, 13:05

Hallo, ik vraag mij af of iemand mij raad kan geven. Door verschillende gebeurtenissen de laatste tijd in mijn leven, ben ik het roer kwijt, ik heb mijn eigen doen en laten niet meer in de hand. Hopelijk betert het rap, vroeger wist ik alles goed te combineren, nu probeer ik de zaken te ordenen maar het lukt me maar half, daarom zijn ze nog niet uitgevoerd. Ik kom daardoor niet tot rust, de molen draait altijd maar door. Er zijn veel negatieve dingen gebeurd en ik zoek echt naar iets om mij terug aan vast te houden, soms lukt het wel. Ik vraag mij af hoe jullie dit oplossen, ik ben niet depressief, ik ga veel buiten, werk halftijds en ben niet ziek (denk ik toch niet) :? Ik voel mij eer een kieken zonder kop
een stap achteruit, twee vooruit

major
Lid geworden op: 16 nov 2006, 17:10
Locatie: naast de buren

09 apr 2008, 21:25

Meerkat,

Als je dit zelf allemaal beseft ben je al half weg,laat de moed niet zakken praat er over met een goede vriend of vriendin,begin niet te piekeren maar maak een lange wandeling, laat je bloed eens nazien
misschien heb je een vitaminetekort, en neem voldoende goede vetten
bv, levertraan, ook de tijd van het jaar niet onderschatten,zorg voor voldoende licht, met het goede weer in het vooruitzicht moet dat lukken
Je komt er wel weer bovenop.
Spoedig beterschap!

MIC
Lid geworden op: 07 feb 2006, 02:39
Locatie: Edegem

10 apr 2008, 00:39

Er zijn veel negatieve dingen gebeurd en ik zoek echt naar iets om mij terug aan vast te houden, soms lukt het wel
hoi Meerkat, gelukkig is de lente op komst en dat is al gezond op zich.
Bij veel gebeurtenissen staan we even stil om alles een plaatsje te geven en ja inmiddels draait de tijd (molen) verder. Neem de tijd dat je nodig heb om gebeurtenissen te 'verwerken. Herhaal niet dagelijks wat je nog allemaal 'moet' doen dan lijkt het een berg. Verdeel alles, maak even dagtaken waar je U aan hou. Eet gezond, verwen uzelf met douche en of voetbadje om te ontspannen voor het slapen gaan. En idd. geniet dagelijks van wat buitenlucht.
Succes

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

10 apr 2008, 08:45

Ja ik weet, het goeie weer komt eraan en niets "moet", behalve gaan werken. Maar mijn hoofd zit "vol", ik probeer het van mij af te schrijven in een dagboekje en dat helpt voor het slapengaan. Maar tijdens de dag begint alles terug te malen en maak ik mij zorgen. Misschien moet ik mij terug een brei opzetten, ik heb wel ideeën genoeg, en in de tuin werken heb ik al genoeg gedaan, misschien terug gaan lopen of fietsen? :wink:
een stap achteruit, twee vooruit

MIC
Lid geworden op: 07 feb 2006, 02:39
Locatie: Edegem

10 apr 2008, 13:29

Tip: beschouw je gevoel als 'normaal', het hoort bij een verwerkingsproces van de gebeutenissen. Hets is hier, nu en vandaag ... en 'morgen' draait de molen en bovenkamer weer als vanouds want dan is alles verwerk. Gun jezelf tijd :wink:

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

10 apr 2008, 13:34

:wink: Lieve Meerkat.... je bent een open boek en van nature extrovert vermoed ik.... door het keren van de jaren verandert er héél veel, nu ook je werkomstandigheden en heb je ws ineens veel tijd ter beschikking.
Dat vraagt een heel ander manier van leven en invulling ook.
Stilaan kan je u aanpassen daaraan, laat het op je afkomen, en onverwacht zal je zien dat er weer structuur komt! Hou je vast aan de kleine dingen, aan de mensen waarvan je houdt en de dingen die je interesseren. Veel gezonde lucht, er eens een weekendje op uit als het kan, frisse lucht en effe afstand nemen dan zie je de zaken vaak helemaal anders. Ik wens je van harte goede moed en volhouding, uiteindelijk komt het allemaal goed, vraagt effe tijd :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

10 apr 2008, 18:32

Bedankt voor de gemoedigende woorden :wink:
een stap achteruit, twee vooruit