klassieke muziek

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over klassieke muziek, concerten, enz.

wieke45
Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Locatie: net buiten Brugge

03 jul 2009, 11:27

Hallo muziekliefhebbers.

Ooit gehoord van de nacht van Beloeil ? 't Is weer zo ver op 22 augustus.Het beloofd weer een schitterend muziekfeest te worden. Eens iets anders dan in een concertzaal. Alle gegevens kan je vinden bij 'Muziek Beloeil' op google.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

17 jul 2009, 22:51

aan Opa Brombeer

Waarom die naam"Brombeer",die muziek kan je toch moeilijk op die naam brengen,toen ik nog in de harmonie speelde,brachten we wel het stuk "den ouden brombeer", waar de fagot een hele kluif aan had.
Ik ben een "zage"(westvlaams)en vraag nogmaals naar dat mogelijks gecomponeerde marske...
Wat niet al lachend kan gezegd.....

wieke45
Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Locatie: net buiten Brugge

18 jul 2009, 15:03

Genoten van deze prachtige muziek. Bedankt.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

19 jul 2009, 07:27

davang schreef: aan Opa Brombeer

Waarom die naam"Brombeer",die muziek kan je toch moeilijk op die naam brengen,toen ik nog in de harmonie speelde,brachten we wel het stuk "den ouden brombeer", waar de fagot een hele kluif aan had.
Ik ben een "zage"(westvlaams)en vraag nogmaals naar dat mogelijks gecomponeerde marske...



davang

What's in a name?
Ga nooit af op iemands nick name, mensen verzinnen soms de gekste dingen.
Dat marske bestaat inderdaad, op papier, maar zit in mijn archieven en zal daar waarschijnlijk blijven. De partijen moeten nog uitgeschreven worden en met de hand begin ik daar niet meer aan. Dit neemt te veel tijd en moeite in beslag.
Der alte Brummbär is de juiste titel van wat jij "den ouden brombeer" noemt en neen, mijn nick name komt hier niet vandaan.

Opa Brombeer

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

20 jul 2009, 21:02

Hartelijk bedankt voor die fagot en z'n kwartet, veel mooier natuurlijk dan die andere uitvoering,nochtans een goede(zeker vroeger toch)harmonie.

Na jaaaaaren spelen bij De Jongelings Kring uit Torhout,ben ik afgehaakt,wel ben ik een liefhebber,van liefhebbersmuziek die soms heel goede kwaliteit voortbrengt,zoals de harmonie uit Torhout, die nu terug deelneemt aan het wereld concours in Kerkrade. Je kan ze trouwens aan het "werk" zien op het net.

Toch gaat m'n voorkeur hier naar KLassieke muziek waar ik al enkele pareltjes heb beluisterd,daarvoor dank.[/u]
Wat niet al lachend kan gezegd.....

wieke45
Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Locatie: net buiten Brugge

15 aug 2009, 17:43

Gionanni Morandi.
Schreef schitterende muziek voor orgel, quatre-mains.
Maar componeerde Morandi ook andere muziek buiten het orgel?
Een tip zou leuk zijn. :)
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.