[b]INFO GESCHIEDENIS ANTWERPSE BROUWERIJEN EN BIEREN GEZOCHT

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

antwerpenbierfan
Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:44

17 apr 2009, 12:57

Na het lezen van het boek "Verdwenen brouwerijen in en rond Antwerpen" heb ik me gerealiseerd dat Antwerpen een ongelooflijk rijk bier- en brouwverleden heeft.
Spijtig genoeg blijft hier - op De Koninck na - niets meer van over en valt hier ook weinig van terug te vinden.

Het zou zonde zijn dit verloren te laten gaan, en daarom heb ik besloten op zoek te gaan naar alle informatie die hierover bestaat of mensen die oude beeldmateriaal hebben, of nog beter te spreken met mensen die nog in een van die verdwenen brouwerijen gewerkt hebben.

Wie kan me hierbij helpen?

Ik zoek:

- Alle informatie (teksten, boeken, foto's ...) mbt het Antwerpse bierverleden.
- Wie kan me in contact brengen met mensen die vroeger in (nu verdwenen) Antwerpse brouwerijen hebben gewerkt ? (zeker de eerste helft van vorige eeuw)
- Wie kent oude brouwmeesters, werknemers of familie/nabestaanden van oude brouwerijen ?
- Misschien verzamelaars van oude Antwerpse bieren/attributen?
- Informatie over typische Antwerpse bieren ?
- Ik vermoed dat oude eigenaars van cafés (oud als in +- 80 en ouder) veel kunnen vertellen hoe het er vroeger aan toe ging, welke bieren populair waren, anectdotes, etc.


Alvast bedankt voor al jullie suggesties, tips, bronnen en contacten !

[/b]

antwerpenbierfan
Lid geworden op: 17 apr 2009, 12:44

20 jun 2009, 15:06

het aantal reacties is overweldigend (tot nu toe geen enkele :( :( )

Misschien schrikt het bovenstaande berichtje wat af.

Echt, iedereen die iets weet te vertellen, foto'tje heeft, of tip van waar ik iemand kan ontmoeten die in de sektor gewerkt heeft is welkom.

Dus, aarzel niet om een reactie te sturen !