TIP - Email adres verbergen op webpagina

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 okt 2009, 17:26

Beste website makers,

Een email adres op je webpagina open en bloot in de broncode plaatsen is vragen op spam in je emailbox te krijgen. Spambots zoeken namelijk het internet af naar achtergelaten email adressen in de broncode.

Maak het dus spambots moeilijker om je email adres te vinden door deze te "verbergen".

Ik heb een "handleiding" met enkele mogelijke werkwijzen online gezet hoe je te werk gaat.
Hopelijk zijn zij geholpen met deze oplossing.

Ga naar Email spamvrij maken.

mvg,
Coderunner


Aanpassing: Link geupdatet
Laatst gewijzigd door coderunner op 02 okt 2011, 21:10, 8 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

13 okt 2009, 18:29

Bedankt. Ik heb die tutorial een half jaar geleden toegepast op dat project van school. Ik vond de html codering het beste. CSS en JavaScript is vrij veel werk :D.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

aloë vera
Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Locatie: amsterdam

16 okt 2009, 17:47

Hallo code runner.
Dit is misschien een tip voor de website makers die een mailformulier in hun website willen hebben.

http://www.terradon.nl/

Heb ik zelf ook in mijn website gebruikt en het bevalt redelijk.
Misschien is het wel wat onpersoonlijk.
Zou ik deze manier die u voorstelt ook naast mijn mailformulier kunnen gebruiken of is het beter die helemaal te vervangen?
Groetens Ellen

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 okt 2009, 19:31

aloë vera schreef:Dit is misschien een tip voor de website makers die een mailformulier in hun website willen hebben.
http://www.terradon.nl/
Beste Ellen,

Ik denk dat je in een verkeerd onderwerp zit, dit topic gaat over het spamvrij maken van je email adres in je broncode en niet over "mailforms" (=contact formulier). Dat is mijn andere geopende topic.
Ik ben tegen inschrijven op een site voor contact formulieren waar dan meestal in je ontvangen email body buiten de ingevulde velden ook veel reklame wordt meegestuurd. Ik heb de abonnées van internet providers, webhostserver die php mail() of sendmail() niet ondersteunen een mogelijk aangeboden die alleen de ingevulde gegevens doorsturen en zo geen reklame in de email body krijgen.
aloë vera schreef:Heb ik zelf ook in mijn website gebruikt en het bevalt redelijk. Misschien is het wel wat onpersoonlijk.
Zou ik deze manier die u voorstelt ook naast mijn mailformulier kunnen gebruiken of is het beter die helemaal te vervangen?
Ik ben gaan kijken naar je contact formulier en bij verzenden krijgt de bezoeker een popup met een "soort" captcha waar ze een cijfer moeten overschrijven, dit is niet hetzelfde als je email adres in de broncode achterlaten. Jouw email adres staat niet in je broncode maar in de database van de servers van terradon.nl en als deze website goed beveiligd is, kan niemand aan je email adres.
Een captcha code overtypen is om te voorkomen dat bots je contact formulier automatisch invullen en versturen, er is dus een menselijke handeling nodig vooraleer het contact formulier kan verzonden worden.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

aloë vera
Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Locatie: amsterdam

21 okt 2009, 16:39

Heb zojuist de e-mail code ingevoerd op mijn website. Is veel persoonlijker zo en prettiger op de pagina nu het mailform weg is.
Dank u voor deze tip
Groetens Ellen

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 okt 2009, 20:01

aloë vera schreef:Heb zojuist de e-mail code ingevoerd op mijn website.
Goede avond Ellen,

Lees mijn privé berichtje.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.