TIP - Aanmaak Contact formulier bij Telenet, Skynet, e.a.

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 okt 2009, 17:14

Beste website makers,

Internet providers (zoals Telenet, Skynet, Scarlet, ...) die hun klanten een gratis webruimte aanbieden ondersteunen php mail() of sendmail() funktie niet waardoor je geen webformulier op je website kan plaatsen.

Wanneer je toch een webformulier op je website wil hebben, is hier de oplossing. Ik heb een "handleiding" online gezet hoe je te werk gaat.
Hopelijk zijn zij geholpen met deze oplossing.

Ga naar Webformulier aanmaken bij internet providers zoals Telenet, Skynet, Scarlet, ...

mvg,
Coderunner

Aanpassing: Link geupdatet
Laatst gewijzigd door coderunner op 02 okt 2011, 21:07, 7 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

13 okt 2009, 18:35

Hoe wordt die data dan uitgelezen? Via welke programmeertaal?
Dit soort syntax komt ook terug hier op de blogs van sennet als ik mij niet vergis. Ziet eruit als Perl.

$in{MAILFROM}

Maar ik zie nergens zo een soort mailto commando staan? Of heb ik erover gekeken.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 okt 2009, 19:04

Beste Dave,

Ik neem aan dat je het hebt over het formulier op de telenet server.

Dat is de code die door de server van telenet door action="/cgi-bin/form.cgi gelezen kan worden om door te sturen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

lucky7
Lid geworden op: 23 okt 2009, 11:11
Locatie: Ham

23 okt 2009, 11:20

Onze website staat bij Skynet.Kan je een formulier aanmaken dit opladen op de site en dit formulier laten versturen naar een telenet e-mailadres.
Let yourself go and let love begin

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 okt 2009, 15:27

lucky7 schreef:Onze website staat bij Skynet.Kan je een formulier aanmaken dit opladen op de site en dit formulier laten versturen naar een telenet e-mailadres.
Beste lucky7,

Je nicknaam verraadt het al, you're "lucky" want als je website op de servers van Skynet staat, kan dat. Gewoon in

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="to" value="uw_emailadres">
je telenet email adres invullen

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="to" value="gebruikersnaam@telenet.be">
waarin je "gebruikersnaam" nog moet veranderen natuurlijk!

Heb je problemen met het formulier, dan hoor ik het wel.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

lucky7
Lid geworden op: 23 okt 2009, 11:11
Locatie: Ham

23 okt 2009, 16:24

Beste coderunner,

Als ik het goed begrijp moet ik dus werken met het invulformulier voor skynet en daar mijn telenet gegevens op invullen op de juiste plaatst. :wink:

mvg
lucky7
Let yourself go and let love begin

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 okt 2009, 16:49

lucky7 schreef:... moet ik dus werken met het invulformulier voor skynet en daar mijn telenet gegevens op invullen op de juiste plaatst.
Beste lucky7,

Je invulformulier staat toch op de servers van Skynet, juist?

Dat neem je "2. Formulier versturen via server van Skynet." en plaatst al zeker de verplichte velden in je formulier

Code: Selecteer alles

<form method="post" action="http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi">
<input type="hidden" name="to" value="joske_vermeulen@skynet.be">
<input type="hidden" name="next" value="http://users.skynet.be/ab12345/bedankt.html">
<input type="hidden" name="subject" value="Formulier">
<input type="hidden" name="lang" value="nl">
- "http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi" niets aan veranderen!!!
- "joske_vermeulen@skynet.be" verander je door je telenet email adres
- "http://users.skynet.be/ab12345/bedankt.html" verander je alles wat áchter "http://users.skynet.be/" staat
- "formulier" kan je veranderen in hetgeen je wil

Dan komen de in te vullen velden.

Maar wat ik me afvraag, als je een telenet email adres hebt, hebt je dan ook geen webruimte bij telenet ??

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

lucky7
Lid geworden op: 23 okt 2009, 11:11
Locatie: Ham

23 okt 2009, 17:00

Beste coderunner,


Bij telenet is de website van de wielertoeristen geplaatst onder mijn webruimte. :wink:
De website van de KWB onderhoud ik ook,maar dat is op iemand anders zijn webruimte bij skynet. :D
Thanks voor de antwoorden,ik zal het eens proberen.
Let yourself go and let love begin

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 okt 2009, 17:06

lucky7 schreef:Bij telenet is de website van de wielertoeristen geplaatst onder mijn webruimte. :wink:
De website van de KWB onderhoud ik ook,maar dat is op iemand anders zijn webruimte bij skynet. :D
Thanks voor de antwoorden,ik zal het eens proberen.
Beste lucky7,

Ah okay nu snap ik het.

Bedankt om me op de hoogte te houden.

Succes met je invulformulier op Skynet.

Heb je nog vragen of ondervind je een probleem, dan hoor ik het wel :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 okt 2010, 14:59

Beste,

Dan zal je toch iets verkeerd gedaan hebben maar zo een antwoord geven zonder je aangemaakte code te tonen, is het gissen wat je vekeerd gedaan hebt.
Wanneer je een eigen domeinnaam hebt bij Telenet en voor je alles hebt opgeladen naar de server van telenet, heb je toch in het voorbeeld "HOMEPAGENAAM" weggelaten en "EMAILADRES" vervangen door jouw emailadres van telenet?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 okt 2010, 15:24

Beste,

Ja dat kan
Webhulp schreef:Ook kan je inputvelden toevoegen en/of verwijderen MAAR denk er dan ook aan de andere pagina's (fout.html - verzonden.html - sjabloon.txt) aan te passen!

http://webhulp.t35.com/FormulierViaEmai ... elenet.php
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 okt 2010, 15:37

Okay ... veel succes en bedankt om dit hier te melden.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

michelscot
Lid geworden op: 10 jan 2007, 20:28

10 mei 2011, 15:07

Hallo Coderunner

Is het mogelijk om de postcode ook met letters te laten werken
Ik gebruik het e-mail formulier voor Telenet
<input type="hidden" name="postcode-MAX" value="9999" />

Groetjes michelscot :(

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 mei 2011, 15:44

Beste michelscot,

Ja dat kan zeker. Dan moet je een andere regexp gebruiken.
Vervang

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="postcode-MIN" value="1000">
<input type="hidden" name="postcode-MAX" value="9999">
door bv.

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="postcode" value="[a-zA-Z0-9]">
Nu kunnen zowel cijfers als letter gebruikt worden. Alleen is er nu verder geen beperking qua lengte en opbouw van de postcode zelf zoals dit voordien wel was; je kon toen alleen waarden tussen 1000 en 9999 ingeven (m.a.w. enkele Belgische postcodes).

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

michelscot
Lid geworden op: 10 jan 2007, 20:28

11 mei 2011, 10:57

Hallo coderunner

Bedankt voor je antwoord maar eerst lukte het niet met

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="postcode" value="[a-zA-Z0-9]">
maar heb dan het volgend toegevoed bij "postcode-TEST"

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="postcode-TEST" value="[a-zA-Z0-9]">
en nu werkt het perfect bedankt alvast voor je mooi werk
Groetjes michelscot :D