klassieke muziek

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over klassieke muziek, concerten, enz.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

21 jan 2010, 21:30

victorie schreef:groet,
waar kan ik deze internet live radio tervinden ?
m.vr.gr.
victorie
Als U het beste van het beste wil horen moet men echt nergens anders zoeken , hier is het te vinden.....denk nu niet dat ik stroop aan de baard aan het smeren ben...iemand die me op andere plaatsen "ontmoet" weet wel beter...
Wat niet al lachend kan gezegd.....

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

21 jan 2010, 22:01

Davang, ik denk dat er een klein misverstandje is. Victorie was namelijk op zoek naar een welbepaalde zender : Radio Swiss Classic, maar dat stond enkel bij Onderwerp te lezen en niet in zijn bericht zelf. Was mij trouwens in eerste instantie ook ontgaan.

En wat je positieve reactie ivm met deze rubriek betreft, wie ben ik om je tegen te spreken :lol:

wieke45
Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Locatie: net buiten Brugge

05 apr 2010, 11:15

Dank u Opa Brombeer voor dit heerlijke stukje Fantasie van Chopin.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

15 apr 2010, 10:23

Heel waarschijnlijk,en dat valt me dikwijls op,zijn die "bewerkingen" voor viool ,meestal door een Japanse,of misschien Chinese virtuoos gebracht,trouwens bij het afspelen kan men telkens een van die typische geschriften zien staan.
In elk geval een openbaring voor mij...die Rus kende ik gewoon niet... :oops: :oops:
Wat niet al lachend kan gezegd.....

wieke45
Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Locatie: net buiten Brugge

20 apr 2010, 10:29

Heb ooit ergens gelezen dat Gyorgy Sandor Ligeti, juist door die muziek de oorlog hielp overleven. Hij kreeg zowat een voorkeursbehandeling zoals menig ander Joods kunstenaar in die tijd.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.