Vietnam oorlog

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

06 feb 2010, 18:56

Toen ik deze foto zag, in het Museum of War Crimes in Saigon wist ik dat ik ze al gezien had, heb er dan ook zelf een foto van gemaakt.
Deze foto stond ooit op de voorpagina van kranten. Waarom weet ik niet meer. Was het de eerste kleurfoto die in een krant stond? Was het toen de U.S.A de Fransen vervingen in de Vietnamoorlog en hun eerste verliezen leden?
Waarom werd deze foto op de voorpagina gezet? In het museum hing een verklarende tekst , helaas in het Vietnamees :cry:
Wie kan me wijzer maken en er inlichtingen over verschaffen?
Please?
Afbeelding

inro
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
Locatie: @tlantis

17 mar 2010, 18:51

staat hier zonder commentaar-- op pagina 45 van 4,741 results
happiness is a good health and a .... bad memory

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

09 apr 2010, 11:16

Niet dat ik nu veel wijzer geworden ben maar toch bedankt voor de reactie Inro!

inro
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
Locatie: @tlantis

26 mei 2010, 23:20

happiness is a good health and a .... bad memory

Vve.Clicquot
Lid geworden op: 20 apr 2004, 23:13
Locatie: Oost-Vlaanderen

27 mei 2010, 16:32

Bedankt INRO ! voor de link naar die site. Bijna tweehonderd foto's en helaas staat "mijn"" foto er niet bij. snif :cry: .
Toch raar hé dat een foto die destijds veel aandacht trok, die zelfs in het museum van , vroeger American War atrocities, daarna American Warcrimes, nu War remnants museum, hangt zo moeilijk terug te vinden is.
Nu ja, het is misschien een reden om eens terug te gaan naar Vietnam en dan beter uit mijn doppen kijken? Het is een prachtig land, de Vietnamezen zijn niet bij de pakken blijven zitten, hebben alles terug opgebouwd en mogen er terecht trots op zijn.