Modem-router of router alleen

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Filip2360
Lid geworden op: 05 jan 2006, 12:43
Locatie: Turnhout

03 jun 2010, 13:58

Beste Appletjes,

Mijn modem en mijn router zijn al meer dan 7 jaar oud.
Andere draadloze nieuwe netwerken verstoren continu de toegang tot het internet bij mij thuis.
Wat zouden jullie kopen ? Een router met ingebouwde modem of een afzonderlijke modem en een afzonderlijke router ?
Ik heb er ééntje zien staan : D-LINK DLS 2740B (modem met wireless N-router).

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

04 jun 2010, 07:18

Nee, ik zou eerst eens beginnen met het kiezen van een ander kanaal. Daar ligt het vaak aan dat je netwerk verstoord wordt.

Je kunt met het gratis programma KisMac (http://www.macupdate.com/info.php/id/10133/kismac) downloaden om te kijken welke kanalen er in je omgeving worden gebruikt. In je draadloze router kun je het kanaal instellen, en zo kun je weer even vooruit.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

04 jun 2010, 18:04

Ik heb trouwens nog een ADSL modem/router liggen met draadloos A/B/G netwerk., 4 poorten er op. De Linksys WAG200G.

Binnenkort heb ik ook nog een Belkin modem/router liggen met N netwerk. (omdat ik over ga naar glasvezel waar een draadloze router bij het modem in zit) De Belkin N+ is dat.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Filip2360
Lid geworden op: 05 jan 2006, 12:43
Locatie: Turnhout

14 jun 2010, 13:56

Dag Sypie,

Ik heb het scanprogramma KissMac gedownload, zoals je me aanraadde.
Ik heb vastgesteld dat een andere draadloos netwerk het mijne stoort. Zijn/haar uitzendsignaal is vrij hoog (bijvoorbeeld 10, het mijne 31) en stoort mijn netwerk blijkbaar. Nochtans stond zijn kanaal op 1, het mijne op 13. Ik heb de indruk dat wanneer die gebruiker zijn computer aanzet, ons signaal serieus gestoord wordt en wij niet op het net kunnen.
Ik ben de enige die op kanaal 13 zit, dus blijkbaar kan het daaraan ook niet liggen.

Trouwens, wat kost die Belkin modem-router met N-signaal die jij hebt liggen. Misschien een privaat-bericthtje achterlaten met je vraagprijs ?

Bedankt.

Filip

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

14 jun 2010, 19:03

Die modem heeft mij €70 gekost, nieuw in doos. Als ik zometeen glasvezel heb dan kan ik 'm niet meer gebruiken en zou die weg kunnen. Voor €45 (excl. verzendkosten) istie voor jou, inclusief doos die nog heel is.

Voor meer info over dit apparaat: http://www.belkin.com/IWCatProductPage. ... _Id=476005
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.