Een lening voor de doden

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Extract
Lid geworden op: 30 nov 2008, 12:10

29 jun 2010, 21:16

Laatst op de bank ...

A : Mijnheer de Bank, kan ik van U een lening krijgen ?
B : Hangt er vanaf, wat is het doel van uw lening ?
A : Ik wil malarianetten kopen of produceren waarmee we miljoenen mensen kunnen redden van de dood
B : Hmmm, hoe gaat U deze lening terugbetalen ?
A : Vrij eenvoudig, als ik deze malarianetten uitdeel aan diegene die ze nodig hebben, dan redden we miljoenen mensen van de dood.
B : Dat begrijp ik, maar dat is mijn vraag niet, ik vroeg hoe U dat geld zou terugbetalen ?
A : Wel, als de niet doden kunnen werken, dan kunnen ze ook een spaarrekening bij U openen en op die manier zullen we dat geld terugbetalen
B : En hoe lang denkt U daarover te doen ?
A : Dat hangt af van hoe snel U mij die lening geeft en we die mensen kunnen redden van de dood.
B : Dat moet ik eerst voorleggen aan de commissie, ben nog niet zeker of het ook rendabel is
A : Oh, rendabel zal het zeker zijn, we gaan die mensen ook inzetten om producten te maken waarvan we heel veel winst verwachten.
B : Interessant, aan welke producten denkt U dan ?
A : Dat is eenvoudig, aan malarianetten.
B : Slim bekeken, daar zal de commissie wel oor naar hebben
A : Uiteraard, maar we moeten zo snel mogelijk die doden tot leven wekken, hoe langer we wachten hoe minder snel we dat rendement kunnen delen.
B : Ok, ik begrijp U, ik laat U nog bericht.
A : Dank, ik wacht op uw beslissing om te kunnen investeren in de economie
In other words we discover that it came from nothing

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

02 jul 2010, 23:53

En is die persoon nog altijd aan het wachten of heeft hij bij die van Vilvoorde misschien de lening gekregen? :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

03 jul 2010, 07:23

Die uit de Matonge-wijk hebben geen geld nodig... die zijn al binnen ! :lol: