Webcam

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Guido ON7CI
Lid geworden op: 22 dec 2003, 23:43
Locatie: Bekkerzeel

22 aug 2010, 09:36

De iMAC (versie 10.5.8) heeft een ingebouwde webcam. Op iCHAT kan men een externe camera gebruiken. Hoe kan ik een externe webcam gebruiken op Skype?
Guido ON7CI

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

24 aug 2010, 18:23

We gaan eerst even een paar dingen rechtzetten:
* De iMac heeft een ingebouwde iSight (=webcam). De iMac is je computer.
* 10.5.8 is je versie van Mac OS X, het besturingssysteem.
* Dat je computer een iMac is zegt niets over je besturingssysteem, deze kan ook 10.6.* zijn.

Voor Skype kun je een externe camera gebruiken als die ondersteund wordt door Skype én ondersteund wordt door Mac OS X. Hier moet je dus goed op letten.

Op deze pagina kun je lezen welke camera's ondersteund worden, of eventueel via de links gegeven op die pagina: http://blogs.skype.com/mac/2007/02/webc ... r_mac.html
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Guido ON7CI
Lid geworden op: 22 dec 2003, 23:43
Locatie: Bekkerzeel

24 aug 2010, 21:26

Sypie dank u wel om te trachten op mijn vraag te antwoorden. Ik ben niet duidelijk genoeg geweest in mijn vraag.
Mijn iMAC (computer dus) heeft een ingebouwde webcam, bovenaan het scherm.
Voor iCHAT kan men kiezen tussen deze ingebouwde webcam of een externe webcam (ik gebruik een Logitech) via "preference" (voorkeur).
Voor Skype kan men alleen de in de iMAC ingebouwde camera gebruiken.
Vraag: kan men een EXTERNE camera gebruiken inplaats van de ingebouwde camera op Skype?
Met dank voor uw mogelijk advies.
Guido ON7CI

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

29 aug 2010, 00:18

Ja, dat kan. Open Skype -> Voorkeuren -> Video -> Selecteer de camera.

Wat ik aan wilde geven is dat niet alle camera's worden ondersteund.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.