Taalinstellingen en programma's

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Hansi
Lid geworden op: 29 okt 2010, 11:08

29 okt 2010, 11:13

Ik gebruik OS X 10.6.4 met Nederlands als instelling voor de taal. De userinterface van Adobe Lightroom 3.2 verschijnt dan eveneens in NL. Omdat ik deze in het Engels wenste plaatse ik Engels vooraan in de taallijst met behulp van Systeemvoorkeuren "Taal en tekst". Tot zover geen probleem. Maar nadat ik mijn oorspronkelijke taalinstelling herinvoerde (Nederlands in plaats van Engels) stel ik vast dat in "Finder" mijn vroegere folder "Afbeeldingen" nog steeds de benaming "Pictures" draagt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de naam van mijn afbeeldingsfolder opnieuw kan herstellen in "Afbeeldingen". Vriendelijk bedankt.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

30 okt 2010, 10:43

Al herstart?
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Hansi
Lid geworden op: 29 okt 2010, 11:08

30 okt 2010, 11:15

Heb inderdaad al herstart, zonder effect evenwel. Vreemd ook dat ik de benaming "Afbeeldingen" niet terugvind met Time Machine. Ook in TM is de mapnaam vervangen door "Pictures" maar wordt er lichtgrijs weergegeven en dus niet te selecteren.

Misschien eens proberen om nog eens over te schakelen op Engels en dan weer terug te gaan naar Nederlands (via Systeemvoorkeuren).
Afbeelding