Lijnvriendelijke dressing

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!

Mie56
Lid geworden op: 02 sep 2005, 12:37
Locatie: Antwerpen

31 jul 2009, 11:08

Ik lust niet graag rauwe groenten, maar op aanraden van mijn dokter ga ik er toch mee beginnen. Mezelf kennende zou ik er al gauw een paar lepels mayonaise onder doen, maar dat is niet de bedoeling van een gezond slaatje denk ik.
Dus hier mijn vraag: heeft er iemand een lekker recept om een lichte, lijnvriendelijke dressing te maken of eventueel mayonaise op basis van yogurt?

Alsvast bedankt!
Mie
Win7 Prem SP1 - 64bit Ram 4 gb
CARPE DIEM

renilde
Lid geworden op: 15 apr 2005, 22:26
Locatie: herselt

02 aug 2009, 20:20

Hallo Mie,

Ik maak altijd mijn mayo zelf met een eitje, een lepeltje mosterd, een beetje azijn en de laatste tijd neem ik koolzaad olie. De mixer erin, een beetje kruiden naar keuze, en dan doe ik er voor de helft magere yoghurt onder.
Misschien niet echt mager, maar toch lijnvriendelijker dan gewone mayo met toch het gevoel en de smaak van mayo.

Groetjes van Renilde.
Probeer elke dag iets fijns te doen!!!

Mie56
Lid geworden op: 02 sep 2005, 12:37
Locatie: Antwerpen

02 aug 2009, 23:30

Ik maak hem meestal ook zelf Renilde, maar ik zocht een manier om de olie achterwege te laten.

Grtjs,
Mie
Win7 Prem SP1 - 64bit Ram 4 gb
CARPE DIEM

Phila
Lid geworden op: 13 jan 2004, 21:17
Locatie: Oost Vlaanderen

02 jun 2010, 23:38

ik neem 2 el. mayo en 4 el. magere yoghurt, daarbij peterselie, heel veel bieslook en een gesnipperd sjalotje .
Bij gebrek aan verse kruiden doe ik er een tl. Knorr salad mix tuinkruiden vinaigrette onder; in de winkel vind je het normaal in zakjes maar oa in de Makro wordt het in grote verpakkingen van 500 gr verkocht.
Op de verpakking staat wel dat het met water moet gemengd worden maar het mengt net zo goed met de mayo/yoghurt mengeling.
Ik denk dat er qua caloriën niet zoveel verschil is tussen zelfgemaakte en industriële mayo, maar ik hou er niet van om rauwe eieren te gebruiken (salmonellabesmetting e.d.) en gekochte mayo is gepasteuriseerd dus ...
Van alle mensen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangename diegenen die zwijgen
Coluche

marina100
Lid geworden op: 06 dec 2010, 13:49

06 dec 2010, 22:19

hoe kan ik nieuwjaarlukken best maken heeft er iemand een recept
alfa

07 dec 2010, 21:07

Zou het niet beter zijn om hier een nieuwe topic over te starten ?
Dressing....en nieuwjaarswafeltjes (ofte lukken) dat ligt niet in dezelfde lijn , hé ?
:lol:

mariannenl
Lid geworden op: 26 nov 2010, 15:18

15 jan 2011, 20:42

yohgurt met een beetje mosterd erdoor en naar smaak vloeibare zoetstof toevoegen, lekker in de sla en lekker als dipsaus bij snacks

Marianne