Safari

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

25 jun 2011, 12:58

Reeds een tweetal weken laat Safari het afweten.
Hij start op en wanneer ik een onderwerp intik begint het kleurencirkeltje te draaien en moet ik hem geforceerd stoppen.
Heb al alles geprobeerd tot het opnieuw installeren van Safari, Herstel van schijfbevoegdheden en noem maar op; zonder resultaat. Waarschijnlijk is er hier of daar een klein onderdeeltje dat het laat afweten maar welk. Ik werk nu verder met FireFox mmar het is niet normaal. Bij de helpdesk zegt men dat het misschien opgelost wordt bij de installatie van OS Lion. Maar toch zou ik willen vinden wat de oorzaak is. Is er ergens een verlichte geest die een idee heeft?
Gutenberg

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

25 jun 2011, 13:11

Wat gebeurt er als je de voorkeuren van Safari weggooit? Deze staan in gebruikersnaam/Bibliotheek/Preferences/com.apple.safari.plist en kun je zonder pardon weggooien. Bij het opnieuw opstarten van Safari wordt er weer een nieuw exemplaar aangemaakt.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

25 jun 2011, 13:31

Ik heb zoals gezegd de Preference - com.apple.safari. plist er uit gehaald; terug opgestart maar nog steeds hetzelfde resultaat. Zeer bizar. Alleszins dank voor het antwoord.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

25 jun 2011, 20:26

Als je Safari opstart ga dan eens in het menu Safari en kies voor "Stel Safari opnieuw in".
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

25 jun 2011, 21:57

Zonder resultaat.

Nelis
Lid geworden op: 15 apr 2020, 11:56

15 apr 2020, 13:29

Misschien gewoon eens iets anders proberen? Brave browser, ken je dat? Blokkeert advertentie-trackers en verzamelt dus ook geen persoonlijke gegevens. En omdat advertenties worden geblokkeerd, is de laadsnelheid ook sneller dan andere browsers.

https://brave.com/qxv585

Succes ermee!